Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2007 17:37 - Критично за Коледа
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2227 Коментари: 8 Гласове:
0



Преживях и тази Коледа . Ужасно звучи, нали ?

Не,не съм краен неверник, нито натрапчив мизантроп - нека си има Коледа, нека си ги има и върволицата от пред и зад коледни празници.Нека хората са щастливи, задружни и им е весело. То колкото повече празници - толкова по-добре.
Аз тихичко си мразя коледата обаче, защото от както се помня винаги, ама винаги е била свързана с разочарования.Намирам си спасителен пояс в червеното вино и свинското, сериозното зарибяване по фантастични сериали и онлайн игри - и някъде след като мине Трифон Зарязан/Свети Вальо  почвам да се очовечвам .
Но специално за коледата - питам се, не е ли малко излишна ?
И въпроса е породен от учудването, бавно превърнало се в раздразнение след като с течение на години след като споделя че не съм фен на коледните празници ми отвръщат с "Не обичаш Коледа ? Ама ти нормален ли си ? "

Искрено ме дразни прекомерната реклама около празниците, изкуствено създаденото чувство за радост и човечност.
Само заради някаква си там дата ли можем да си позволим да сме добри един с друг ? Да сме близко до семействата си ? Да им поднасяме подаръци ?
Един ден, колкото и празничен да е, колкото и труд да хвърлим в украсата на елхата и коледната трапеза, може ли да извини обидите, пренебрежението или лъжите през останалата част от годината ?
Или пък , ако приемем че всичко си е ок постоянно - имаме щастливо сплотено домочадие - защо ни е някой, изкуствено да ни казва - днес ще празнувате и ще се веселите. Че то това разваля вкуса на празника бе хора.

Коледната отпуска си е хубаво нещо,признавам - ето, дава ти се възможност да си починеш и да прекараш малко време с хората които обичаш.След което ти излиза през носа да го отработваш в някой случай,но все пак няколкото почивни
дни накуп, които не крадат от драгоценните отпуски и не са свързани с болнични или просто каширане от работа, са си хубаво нещо.

Коледен бонус - където и ако го има ?
Бе хубаво е,да,само че далеч не е от хрисими и добри подбуди - дават ти повечко пари, които тутакси да изхарчиш за подаръци и лакомства - така де, ако не празнувахме коледа , и не пазарувахме покрай нея - нямаше да го има и бонуса.Изкуствено набиване на адреналинова инжекция в сърцето на замрялата покрай студовете икономика.
Същото е и с "коледните промоции" - предпразнично се отървават от стоки, които или са стари, или нещо не им е в ред, или се очаква скоро цената им така или иначе да стане по-ниска дори от промоционалната .
Особено, ако говорим за нещо свързано с услуги - телефонни,интернет, каквито и е да - в дългосрочен план, всичките му там празнични промоции са такива, че ако ги обмисли човек, ще ги избягва като дяволът-тамян.

Реално погледнато, зимата тепърва започва.По-смислено би било подобен празник да е януари-февруари, когато дните са съвсем къси, температурите много ниски и хората така или иначе имат по-голям глад за малко радост и веселие.

Дядо Мраз/Коледа - нещо не мога да го схвана този образ.Промъква се по хорските къщи през ноща , дегизира се , разнася подаръци на тези които са "слушали".Нещо е на една ръка разстояние от далеч не толкова светли идеи.
Пък и така и не можах да разбера, в какво се изразява, според традициите това "послушание " - да си добър,честен,смирен,здраво бачкащ християнин ?
То традициите не са това което бяха,явно,щом и лекенце като мен винаги си е получавало чинно опакованите с хартийки,нашарени с елени и дебели старци подаръци .
Не знам какъв педагог ще излезе от мен след години, но определено, сам на себе си не бих дал подарък - поне за коледите които помня.Както и да е, всички получаваме подаръци, независимо колко и кого сме слушкали през годината.
Което пък съвсем обезсмисля поуката и прави нещата малко двулични.

За различните коледни хуманитарни идеи - е,те вече са си двуличие.Ама пълно и безкрайно, поне в България.За "Българската Коледа " се правят много реклами, ангажират се някой от най-добрите и обичани българи - спортисти, музиканти, артисти - за да се събере в крайна сметка, от волни пожертвувания и след като отговорниците си отрежат по едно лъвско парче - смешна сума.
Да кажем един милион.Разпределен между всички сирачета, инвалиди, бездомни, абе всички нуждаещи се в BG.За да могат след това властимащите с доволни усмивки да потрият ръце и да кажат - ето, погрижихме се !
При положение че обявяват бюджетен излишък от еди-колко-си милиарда и се чудят, при това съвсем открито, за какви точно глупости да ги изхарчат.
За кампаниите с SMS-и и обаждания на принципа "1,20 - за нас левче,за сирачето 20 стин"ки " няма да говоря - жалкарска работа.
Предпочитам да напазарувам плодове за 40 лева и сам да ги занеса в дом за стари хора или деца с увреждания, пред това да пратя смс/картичка/димни сигнали за 1,20 и да се надявам,че след като оператора си прибере своето, някой някъде ще получи поне малко помощ и топлина от инвестицията ми.

Да,за мен от коледата няма смисъл - или поне е прекалено опорочена.

Вчера получих резултатите - спечелил съм първо място в конкурс за празничен фентъзи-разказ, което съвсем честно ме очуди, понеже както може да се сетите, за дядо мраз и всемирна любов така и не намерих място.


*btw днес съм именник - не го празнувам - не знам какво точно е правил св. Стефан, ама не ми харесва как е свършил.
Освен това сумати хора които иначе не дават 5 стотинки за мен ми се обаждат и провеждаме,в общи линии, следния разговор :
"Честито пич !"
"Мерси"
"Довечера ще има ли парти ? "
"Ми...не,ще съм си с нашите"
"Аха.Ок.Е,айде приятно празнуване,ще се чуем догодина"

Нещо не ме кефи ... !?!









Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Винаги съм се чудил, как хората м...
27.12.2007 18:25
Винаги съм се чудил, как хората мразят да мислят и колко лесно се подават на манипулация!
Ти споменаваш за "Българската коледа" и други такива милозливи околоколедни източвания на редовите и добронамерени граждани. Добре бе, нали от моите и нашите данъци се предвиждат средства по тези пера? Нали това е част от бюджета? Какъв го дири държавата тогава с тези напудрени акции?!! Ами то е ясно, че за да събираш сега средства, значи първоначално предвидените някъде си ги потурчил (меко казано)?
И този президент е противен в непрекъснатите си благоттворителни дейности! Някой да го помни да е бил такъв, докато беше лидер на най-многобройната (според статистиките) партия? Средства, или позиция ли му липсваха тогава?!
А и слугинажните медии, защото в България няма нито една независима такава, леят дитирамби и дозомбират народа!
Сираците, възрастните хора, социално слабите имат нужда от целогодишна помощ! Някой нещо да напарви за Могилино? Оня мазник президента да отиде там и да промени нещо?
Ама нямал власт! За това нямал, ама да се пърчи по първите страници и по новините има!
Аз знам едно - празник е, когато ти е празнично в душата и когато има с кой да споделиш някаква малка, или голяма човешка радост! Останалото е реклама!
цитирай
2. анонимен - :)
27.12.2007 18:50
честит имен ден от мен :) на пук на традицията аз черпя - избирай между чаша горещ шоколад и топло мляко с мед и щипка канела...
цитирай
3. akasha85 - ................
27.12.2007 18:59
цялата работа е там, че ако някои изкуствено не ни напомня за любовта към ближния и предколедната доброта, никога няма и да се сетим! няма да спре колелото - работа, сън, работа, вкъщи.............. набий жената, изпий си ракията и айде в кревата.......!

съживяваме Човека в хората и поне за няколко дни сме Човечни :))
цитирай
4. damnation - Щом трябва цялата тази кампания, за ...
27.12.2007 19:05
Щом трябва цялата тази кампания,за да добием някаква,извратена,изнасилена човечност - човеци ли сме още ?
цитирай
5. marty - Аз съм си Човечна
27.12.2007 19:53
през цялата година. Обичам близките си през всеки ден от годината, колкото и на Коледа.
И те разбирам.
И защото те разбирам, ще ти пожелая:
Да си жив и здрав и щастлив и богат/на каквото пожелаеш/.
Умно момче си....
Личи си.
И наздраве !
За твое здраве - днес !
цитирай
6. rotazia - Много си прав, и аз така разсъжда...
29.12.2007 09:20
Много си прав, и аз така разсъждавам , но си струва усилието да си втълпим , че сме щастливи за една нощ, свята нощ/не ти ли звучи като тя танцува едно лято/ . Празниците са като лошото време , щем не щем , ни събират . В интерес на истината ,хубаво нещо са си , не приличат на полската работа ,нали ?
цитирай
7. анонимен - Честита Коледа!
29.12.2007 13:44
Весели Новогодишни Празници!
цитирай
8. akasha85 - спорен е въпроса доколко сме чов...
29.12.2007 20:49
спорен е въпроса доколко сме човеци?????????????
цитирай
Търсене