Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2009 22:16 - Епично фентъзи
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1891 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.01.2009 22:29


Основи в писането на епично фентъзи. Ако решите някога да пишете такова, има няколко правила които не подлежат на коментар. Да, разбира се, знам че сте мислили стила за податлив на всякакви сюжетни развития и изненадващи обрати, и наистина е така, но си има канон който трябва да се следва. Ето някой от отновните правила :

1.Герой. Ако е мъж, независимо дали е наследник на кралска корона, прероден бог или в жилите му тече кръвта на поколения всемогъщи магове, в началото на книгата той е ратай, осиновен от ковача или готвачката. Обикновенно е добре сложен, с кестенява или черна коса,хубав ,но не необикновен красавец. Русите синеоки принцове ги има само по детските приказки, а вие пишете фентъзи за възрастни, нали ? Освен това героя винаги е скромен, схватлив, трудолюбив, честен и благороден, дори и заобикалящата го среда да не предполага развитие на такива личностни качества. *за справка - Белгариада, Колелото на времето, Войната на студенокръвните, Властелина на пръстените...

2.Героиня. Виж, героините обикновенно са от знатно потекло, нежни, разглезени, сравнително незапознати с живота. Красиви и сексапилни по дефиниция.Тъпички. Независимо от явните несходства на характерите, те се влюбват в Героя от точка 1. Жена-войн, мъдра магьосница, правдива владетелка - те могат да бъдат най-много второстепенни герои. Изиграват си ролята,след което биват разкарвани от сцената ( най-подходящия метод е да се жертват за да защитят Героя или Героинята ). Разберете го. В плоскогърда и мърлява жена-мечоносец няма нищо епично. *за справка - Белгариада, Колелото на времето, Мечът на истината

3.Велик бял магьосник - много знае, много може, нищо не прави. Задължително е да знае някаква ужасна тайна за бъдещето на героите , която обаче не може да каже, както и да има невероятни сили, които обаче не може или не иска да използва. Обикновенно се сеща за тайната и силите си, когато вече е прекалено късно да има ефект от тях. Много подходящо е да започнете сагата с епизод в който се появява въпросния магьосник. Задължително е да ръси хитри и забавни лафове, независимо от развитието на сюжета. Бялата брада, сивите очи и загадъчното изражение са близки до задължителното. Може да вметнете как в миналото си е падал и малко нещо мръсник, ако ме разбирате, хихи ... Въпреки че, обикновенно са окъсани, мърляви и ненадеждни на визия, ги познават и уважават където и да отидат - пак заради огромната им мощ и вселенски познания. Същевременно, е достатъчно да сложат малко кал на бузите си и наметало с качулка, за да станат напълно неразпознаеми. *за справка - всяко епично фентъзи за което се сетите.

4.Анти-герои. Обладава неизчерпаем източник на злокобно могъщество или поне е много близко до него. Какво точно е то, не е ясно, но в краен резултат ще доведе до края на света. Какво точно печели злодея от този край, пак не става ясно - явно всички злодеи са лишени от здрав разум. Независимо колко точно е зъл, той винаги има достойнства като чест и войнска гордост, и в най-лошия случай е примамлив и интересен. В повечето случай е много по-силен, умен и привлекателен от главните герои, та читателя да не може да реши на чия страна да застане. Добър избор е ако се окаже накрая, че има роднинска връзка с Героя.

5.Митични същества. Тук няма много голям избор.Елфите са добри и красиви.Джуджетата са силни и работливи.Орките са жестоки и кръвожадни.Драконите са мъдри и лукави.Немъртвите са безмозъчни. На всяко отклонение от тези канони се гледа с насмешка.

6. Епични битки. Много важно е лошите да превъзходжат многократно добрите като сила и въоръжение . Много важно е да опишете военните лагери като опасани с огньове и светлини, пълни с шум и движение, подобни на селски панаири. Обикновенно колкото и добре да е охраняван един лагер, всеки може да се вмъкне в него като си покрие лицето и в най-лошия случай се справи с един-двама гледащи по-сериозно на работата си стражи. Виж измъкването винаги е много трудно.Добра идея е да намесите коне - отвързани и подплашени от нещо, когато решите да изведете героите/антигероите от лагера. Снабдяване и логистика...моля ? Явно сте забравили, че е фентъзи. Тези точно армии нямат нужда нито от храна, нито от вода, нито от подслон, нито от нищо. Същевременно независимо дали са в жежка пустиня, влажна джунгла, близо до активен вулкан или се крият, армиите задължително палят огромни огньове.

7. Финал. Първо,доброто винаги побеждава.Това не подлежи на обсъждане. Победата винаги е пирова, близко до задължителното е да избиете всички възможни положителни герои които не са жизненоважни за сюжета. Да,знам че стария рейнджър и похотливия крадец ви станаха любимци докато писахте за тях, но трябва да умрат. Героично разбира се. И драматично. Винаги,винаги,винаги,винаги си оставяйте вратичка - ако не за нова шесттомна сага, то поне за двутомно продължение. Надявам се да съм ви бил от полза. Следвайки тези съвети няма как да не преуспеете :)


Тагове:   фентъзи,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене