Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2009 22:19 - Война срещу цигарите или война срещу пушачите ?
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24055 Коментари: 77 Гласове:
1

Последна промяна: 18.06.2009 23:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
If ya don’t give a shit ya getcha’ hellyeah
Throwin’ fists in the pit ya getcha’ hellyeah
Think you’re fuckin’ with this well hell no.

Hellyeah - Hellyeah 2007

Обикновенно, дори да пиша за някой проблем, гледам да заема позицията на наблюдател, гледащ отстрани. Невинен и незасегнат. Обикновенно.

В случая обаче, реших, по типичния си хаотично непочтителен начин да вдигна средно пръстче и да го насоча, не, да го натикам в лицата на определената група врази, а именно - войнствените непушачи. Нещо като войнствени лесбийски, ама без възможност да задоволят нагона си по друг начин, освен с конфронтация.

Първо - вредата от пушенето. Ами да, наясно съм за нея. Ама нямате си представа колко съм наясно - баща ми е с рак на белите дробове. Бивш пушач. Наясно съм, и за още по-голямата вреда за пасивните пушачи. До преди няколко години, и аз бях такъв.
Но съм наясно, и с правото на личен избор. Гарантиран ми и от Конституция, и от Библия, и от Демокрацията. И от това че съм с ръст и килограми доста над средните, ако щете.
И ако Аз, или който и да било друг, бидейки наясно с вредите от пушенето, продължи да го прави - никой няма право да му опява. Да му забранява. Да му налага ?
Разбирам, до някъде, световната кампания против пушенето. Да вредно е, да скъпо е, да разболява, да би могло да е смъртоносно. Да, не трябва да вреди на околните, не и когато те самите нямат желание да пушат или да усещат цигарите по какъвто и да е начин.
Но, това което се случва е прекалено.

Гледам рекламите и се чудя. Тези по телевизията например. Показват пушачите като примитивни, нечистоплътни индивиди, самотни и отхвърлени от останалия свят. Крещят " хвърли фаса ! иначе пропускаш живота и щастието си ! "
Доволно щастлив съм и захапал цигара, благодаря.

Показват снимки на изгнили дробове, жълти зъби, развалена кожа и разказват за лош дъх и лош мирис на всичко около пушачите.
И други неща развалят дробовете. За кожата да не говорим. Зъбите тъй или иначе пожълтяват повече от кафето, от колкото от цигарите  ( а просто приканям някой да се опита да ми спре кафето :) ) а, въпреки че си павкам доволно, спазвам достатъчно хигиена, за да смятам че дъхът ми не е по-лош от на непушач, през повечето време. Да не говоря колко смрадливи непушачи познавам.

Спрямо пушенето на обществени места. Да, трябва да има разграничение. Да, човек с поне малко морал и съвест, би се съобразил да не пуши, ако е заобиколен от непушачи, ако около него има болни или пък малки деца. Но да се забрани тотално ?
В целия цивилизован свят има място и за едните, и за другите. Ако съм в заведение с смесени права - ще гледам да се съобразявам. Ако съм в заведение за непушачи - ще изтърпя. Случвало ми се е. Но пък, ако съм в заведение в което пушенето е разрешено, е - тогава малко ме интересува случайния непушач, попаднал там. Който го е страх от мечки, да не ходи в гората.
Персонала работещ там, също бил невинна жертва.
Е, не е нито първия, нито последния вид работа в опасни и вредни условия, нали ? От опит да ви кажа, ако е заведение в което се продава алкохол, и да не се пуши, персонала пак трябва да получава вредни.

Все по-често чета вайкания " Не мога да разбера - няма пари за храна, пък дава за цигари". Ми така си е решил въпросния човек. И едва ли му пука за нечие разбиране или мнение. Баща ми, прагматик човек, инженер, никога не е разбирал как мога да хабя пари за фантастика и фентъзи. Негово право е да не разбира, имам над 700 тома.
На места злобливоста на индивидите "войнствен непушач" стигат до тотална простотия, примесена с искрена злоба. Като колегата драскач в лайфстайл тук например : ЦЪК
Ми не господине, не ви питам дали може да запаля. Показвам ви конфигурация от пръсти, с силно изразено присъствие на средния, издишайки дим в лицето Ви. Пък Вие се сърдете и си пръцкайте обидено, колкото душа Ви иска. "Щото каквото почукало, такова повикало.

Ако мога да обобщя обърканата си мисъл ( от никотинов глад ще да е, намалям ги... ) то :
- Да пушенето е вредно. Да, радвам се за всеки който се откаже от него. Не, засега нямам такива намерения.
- Да, това да тровиш невинните околни е нечовешко и долно. Почти толкова, колкото пък да гониш и затваряш невинните пушачи.
- Ок, реклама, пропаганда, разбирам. Обаче, вашето е унизително. Искрено се надявам да се намери някой по-умен от мен пушач, който да намери как да осъди кампанията.
- И да, трябва да има разделение и разпределение. Не и тотална анатема срещу едната или другата група.
И за финал въпросче :
- А защо трябва да има статии като моята и като тази на колегата ? Защо трябва да има ненавист ? На кого не му отърва пушачи и непушачи да се разберат нормално и без драми ?

Хайде, до паФкане !





Тагове:   война,   здраве,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lado - бяха питали чърчил защо не обича ...
18.06.2009 22:24
бяха питали чърчил защо не обича сутрещния крос,а отговора бил много прост-защото му се разливал скоча,докато тича....
цитирай
2. lado - иначе съм непушач и съм против, виж ...
18.06.2009 22:26
иначе съм непушач и съм против,виж малко ганджа е друго нещо..
цитирай
3. damnation - Бе и аз съм против. Пуша предимно ...
18.06.2009 22:27
Бе и аз съм против. Пуша предимно сред природата или когато съм си в моята стая, вечер. Ама още по-против съм някой да ме обижда, принизява и притиска, защото имам вреден навик.
Тревица не съм пипал от много много време...
цитирай
4. mirra - аз съм непушач от 3 години и доскоро ...
18.06.2009 22:30
аз съм непушач от 3 години и доскоро не ми пречеше да пушат около мен, ам влязох една вечер в едно забито малко кръчме, без вентилация и вярвайте ми удоших се. Нямам нищо против дасе пуши на обществени места, но мисля че трябва дасе погрижат както за пушачите така и за непушачите плиенти в заведенията, стане ли това, проблемът е решен и край на враждата между тях според мен ;)))
цитирай
5. damnation - Права си. В момента и на мен, като ...
18.06.2009 22:32
Права си. В момента и на мен, като пушач, ми е гадно в повечето заведения - гъста мъгла като на военно учение, преливащи пепелници. Но сигурно има и средно положение
цитирай
6. sowhat - абе всички ще умрем
18.06.2009 23:07
ние с теб от цигарите, а непушачите здрави. поздрави.

черпя сега едно парче.
http://www.youtube.com/watch?v=ZCfACgnXj9E

утре ще те черпя с друго :)
цитирай
7. julllinkata - Аз копнея за мига
18.06.2009 23:07
В който публично ще се забрани MC'Donalds, да те нервират тъпанари и дишането....за здравето ни, сещаш се. Ок, сори, аз съм най-съобразителната пушачка, която познавам. (за справка ходих с непушач, не само пренебрехнах учтивото "бе пуши и в моята стая, ще проветря", ами слизах пред входа за фас пауза и си миех зъбите/дъвки/ всеки път преди да го целуна). Ама това да ни е проблема........Мда, и какво сега? С тези забрани и кампании що се случва точно искам да ми обяснят....
цитирай
8. damnation - sowhat мерси за поздрава, и си чакам ...
18.06.2009 23:09
sowhat мерси за поздрава, и си чакам утрешния. Не всички ще умрат, не забравяй, Чък Норис и Бат' Бойко са вечни и неразрушими.
Юле... ами, ако ти обяснят, сподели :)
цитирай
9. анонимен - Again bla-bla
18.06.2009 23:22
Обръщам се към уважаеми автор на статията да се концентрира върху правописа и пунктуацията. Мнението си нека да защитава както иска, бидейки живеейки в демократична държава, макар и лишено от каквато и да било смислена теза и последователност в разсъжденията.
Не разбирам като цяло хаотичното драскане, но разни хора, разни идеали.
Успех с блога и нищо лично!
цитирай
10. damnation - Kъм уважаемия анонимен - благодаря ...
18.06.2009 23:24
Kъм уважаемия анонимен - благодаря за съвета. Успех с мненията и занапред ! :)
В допълнение : бидейки живеейки е явно раждането на ново време в езика ни ?
цитирай
11. анонимен - БРАВО!!!
18.06.2009 23:24
Браво за здравото мислене! Всъщност, откакто преди 20 години почнаха да забраняват пушенето в най-олигофренската държава /САЩ, разбира се/, ракът на белите дробове се е увеличил с 8% /верно е, проверете - официална статистика/. Така че, трудно е да се каже, колко е вредно пушенето. Но си прав, че въпросът не е там: личният избор е нещо свято! Да не говорим, че да запалиш е ОГРОМЕН кеф. Никой не пречи на непушачите да си ходят в непушачески ресторанти и да си поркат, без да пушат (как ли става това???) Все едно да правиш секс без пишка..
цитирай
12. damnation - Всъщност, ако мисленето ми минава ...
18.06.2009 23:29
Всъщност, ако мисленето ми минава за здраво, то нещата отиват наистина на зле... :)
Но, благодаря за подкрепата. Да, личния избор е нещо свято. Venseremos !
цитирай
13. goby3 - До паФкане !:)
18.06.2009 23:29
Поздравления-и аз съм на мнение,че дискриминацията,по какъвто и да е белег,е признак на селяндурщина!
Друго също не ми е ясно-двуличието в обществото!
Може ли да тръбят и да слагат ОГРОМНИ заплашителни надписи по кутиите-ТЮТЮНОПУШЕНЕТО ВОДИ ДО БАВНА И МЪЧИТЕЛНА СМЪРТ.......и в същото време, държавата да подпомага финансово тютюно производителите!
Ама много хора се прехранвали с това!
А с наркотиците малко хора ли се прехранват???
Да финансираме и тях!
Ще ми се най-после да решат - ще финансират или ще воюват!
Щото това си е просташко лицемерие!
цитирай
14. dorichela - Аз не пуша от половин година, но не ми ...
18.06.2009 23:47
Аз не пуша от половин година, но не ми пречи другите да си пафкат :) Засега съм единствения непушач в компанията.. Но не правя забележка на другите. И аз съм пушила и знам какво е никотинов глад :) Така,че... прав си. Всеки има право на избор дали да пуши или не... Но да се забрани тотално, и това не е решение....
цитирай
15. kapricia - :о)
18.06.2009 23:49
Аз пък съм непушач със средно тежка форма на астма, успешно виреещ сред върли пушачи и... изненадата!... Това не ми пречи. Белите дробове на всеки са си негова лична собственост и има правото да си ги унищожава както си иска. Ако не ми понася, просто излизам от стаята или с леко садистично удоволствие отварям вратата, но рядко. :о)))
цитирай
16. damnation - Мхм. . . Не е. Тъй като се замисля с ...
18.06.2009 23:50
Мхм... Не е. Тъй като се замисля с Tabex ( действа пущинията ) бях спрял цигарите за 8 месеца. И единствения път в който съм мрънкал срещу пушач, бе срещу таксиджия - мазен потен циганин, доволно пуфтящ мелник в затворената кола. В Юлски ден. То и сега бих мрънкал :)
цитирай
17. damnation - kapricia ти всъщност имаш причина ...
18.06.2009 23:52
kapricia ти всъщност имаш причина да мрънкаш и да се оплакваш :)
цитирай
18. dorichela - Хахаха, представям си гледката. . . ...
18.06.2009 23:52
Хахаха, представям си гледката... и обстановката...... горкия :) Аз ги отказах без табекс....с доста по-кофти метод, който НЕ ти препоръчвам.. :):):) Но все пак пушенето е въпрос на избор... :) И да мрънкаме и да не мрънкаме....
цитирай
19. damnation - Е, както казах, и заставам зад ду...
18.06.2009 23:54
Е, както казах, и заставам зад думите си - напълно съм съгласен, че трябва да се измисли как да не се вреди на непушачите. Ама, чак пък... като се замисля, повечето концлагери още си стоят и са в добро състояние зданията.... Освен там да ни заточат?
цитирай
20. dorichela - Хахха, като бях в САЩ се чувствах ...
18.06.2009 23:56
Хахха, като бях в САЩ се чувствах точно като теб сега. Бях пушачка,а там никъде не се пуши.. ужасно беше :) В кафетата седяхме отвън,на 40 градуса жега,само за да пушим.... Вечер ходехме само в 1 билярд клуб,защото беше единственото място, където се пуши, дори в дискотеките не се пуши... страдах 5 месеца.. :) Пушехме си само в къщи, като прокажени :)
цитирай
21. damnation - Има неща, които. . . . не са същите без ...
18.06.2009 23:58
Има неща, които.... не са същите без цигара.
Да влезна в битка на Wow
Да си пусна току-що сваления албум на любима банда.
Да отворя писмото с сметката за парното/тока :)
Да гледам мач на националите ('аре наш'те ! )
И много други :)
цитирай
22. dorichela - Кафето, бирата, водката. . . след ...
19.06.2009 00:05
Кафето, бирата, водката...след секс :)
Аз сега почти не пия кафе, рядко бира, водка не съм пила от месеци.... и пия вода или тоник:):):):)
цитирай
23. damnation - хъм. . . Баща ми казва : "ако ...
19.06.2009 00:06
хъм...
Баща ми казва : "ако след секс имаш сили и желание за цигара, то никакъв секс не си правил".
Друго. Навремето, в мрачните готически тийн години, обяснявах как пуша само след секс. А пушех непрекъснато.
"Нали само след секс беше ?" - питаха ме.
" Ми аз непрекъснато се чувствам прее**н " - отговарях.
цитирай
24. анонимен - Измислила съм аз кой ще съдя!
19.06.2009 00:12
Измислила съм аз кой ще съдя - производителите на цигари! Чета тук един надпис "пушенето убива!", а съм осезаемо жива. Обещания, обещания.... :D
Тези кампании са нещо като опит да се изгради един нов предразсъдък - пушач - егоист, неспазващ правата на другите и т.н. Нещо като с блондинката (жена без капка мозък). Даже на зависимите от твърди наркотици се гледа като на жертви. И какво се оказва? Пушачът е по-лош и от тях. Браво!



цитирай
25. damnation - В тази насока, ако си позволя да ц...
19.06.2009 00:16
В тази насока, ако си позволя да цитирам великия Кърт Вонегът :
" Ще съдя производителите на цигари ! От 40 години всеки ден ми обещават как ще умра бавно и мъчително, пуша по две кутии на ден, а доживях момента в който най-важните хора в Америка ще се казват Bush, Dick и Collon "
* в превод, Буш = храст, Дик = патка ( пенис) и Колън = дебело черво
цитирай
26. leonor - Хаотично или не,
19.06.2009 00:35
истината си е истина. Не мога да съм по-съгласна с теб. Щом пушенето е вредно - забраната, закона и ... съд за дискриминация, аз лично бих се заела.
Но в крайна сметка има къде къде по-лоши неща от това. Защо трябва пушачите да бъдат изкарвани най-зле?
Поздрави!
цитирай
27. damnation - leonor, да, и аз мисля че има къде ...
19.06.2009 00:36
leonor, да, и аз мисля че има къде по-лоши неща, които удобно се премълчават
цитирай
28. анонимен - Само дето, в крайна сметка, баща ти е ...
19.06.2009 00:48
Само дето, в крайна сметка, баща ти е с рак на белите дробове, нали !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
29. damnation - Да. Факт. Точно срещу такива зло...
19.06.2009 00:49
Да. Факт. Точно срещу такива злобливи и примитивни индивиди като Вас анонимни човече, е насочена статията ми.
Чупката сега, и със здраве !
цитирай
30. leonor - Не, не се премълчават.
19.06.2009 00:54
Напротив - говорят се. Разликата е там, че наркоманите са "болни", а ние сме смрадливи и нецивилизовани. И всъщност в този ред на мисли се чудя къде и коя точно е границата - да едното те убива бързо, другото ... някога и евентуално (справка горният ти цитат на Кърт Вонегът), но от там нататък какво? Все едно като са забранени наркотиците на някой наркоман му пука.
Нито едното, нито другото не е лесно за отказване. И за двете обикновено се търси помощ. Може би разликата е там, че при пушенето ти е останала все пак волята, която трябва също да се задейства. Но тази обидна кампания е начинът да се задейства.
И аз станах хаотична ... както и да е, ще си послужа с цитат от Марк Твен за финал:
"Да откажеш цигарите е най-лесното нещо на този свят. Аз съм го правил поне сто пъти"

П.П.: И аз спирах два пъти с Табекс за по 5-8 месеца. А сега доволно си пуша цигарата докато пиша това.
цитирай
31. damnation - Като се замисля, никога не съм искал ...
19.06.2009 01:01
Като се замисля, никога не съм искал да спра. Все още ми доставя удоволствие - не се е превърнало просто в пристрастяване.
цитирай
32. gothic - lado,
19.06.2009 03:00
много ми хареса кометар № 2...А сега по темата. Майната им на всички проповедници на "здравословния" начин на живот. Преди около двадесет години познавах човек, бивш волейболен национал, мъж-скала, НЕДОКОСВАЛ през живота си алкохол или тютюн. Умря на 42 от инсулт. Демек на колкото съм аз сега. Пуша вече около две десетилития. Скоро си правих изследвания на белите дробове и....НЯМА НИЩО!!!! Абсолютно!!!! Е? И точно тази малоумна кампания, която се води сега ме амбицира да не спра никога, докаго съм жив. Ще умра от цигари? Моля, нека...А вие, дето водите здравословен начин на живот ще умрете здрави. Успокоява ли ви това? Едва ли....И за финал - най-смъртоносното нещо на земята е живота. Никой не се е оттървал от него жив. Ха забранете го, де..... damnation, шапка ти свалям за този постинг!!!
цитирай
33. sparhawk - според мен се прекалява
19.06.2009 08:59
във войната срещу цигарите или сладките неща или чипсовете. Все пак човек живее и за да е щастлив, а не само здрав, здрав, здрав!
цитирай
34. kaziiski - За да няма пушачи, трябва да се забрани производството
19.06.2009 09:09
на тютюневи изделия. Ама стиска ли им, като се има предвид колко пари се печели от това.
Докато има цигари, ще има и пушачи.
цитирай
35. анонимен - Като пише в закона да не се убиват ...
19.06.2009 09:22
Като пише в закона да не се убиват хора, повечето хора спазват това. Има хора които убиват и отиват в затвора. Има хора които с пушенето помагат за смрътта на хората около тях. Освен това те издигат пушенето в нещо култово... Има много такива хора които не се съобразяват с другите и затова според мен е правилно да се забрани пушенето. Само така тези хора може да почнат да се съобразяват с непушачите. Като има някакво наказание. Заради тях, жертви са хората пушачи които (като теб) се съобразяват с околните.
П.С Както е вече ясно, аз съм непушач :)
цитирай
36. анонимен - Пълни глупости и невероятно лиц...
19.06.2009 10:27
Пълни глупости и невероятно лицемерие са тези кампании срещу пушенето!Създават атмосфера на враждебност и нетърпимост,за да разделят хората!Номера е да се вдигат цените на цигарите и нищо друго!Е,и на това му се намира лек!Пуша си цигари СОБСТВЕНО ПРОИЗВОДСТВО и вс е ОК!И тютюна си е тютюн,и цената е направо символична!:)))И най-важното!ВИНАГИ СЕ СЪОБРАЗЯВАМ С ДРУГИТЕ ОКОЛО МЕН!Друг начин няма!Хора сме,нали!?:)
цитирай
37. damnation - Да, хора сме. Ама рядко се сещаме :)
19.06.2009 10:29
Да, хора сме. Ама рядко се сещаме :)
цитирай
38. анонимен - (С)комина
19.06.2009 10:37
Аз пък си задавам следния въпрос? Колко е реалната цена на кутия цигари и колко са акцизите? И същата тази държава, ще ми забранява да пуша, в случай че на ден и давам по колко? - 2,3 лв? Напротив, трябва да се осигурят подходящи места, както за пушачи, така и за непушачи. Никой не може да ме убеди, че моята цигара е по-отровна от въздуха в София или в големите градове. Съгласна съм, че на непушачите им е кофти, но те се разхождат по орлов мост примерно, дишат цялата менделеева таблица и не мрънкат нали? Мрънкат срещу моята цигара. Аз пък настоявам да се забранят автомобилите в градовете, както и дъвченето на дъвка на обществени места-имам скомина от мляскане и пукане на балончета. Пък тогава ще си пуша само у дома.
Забраниха бирата по градинките, сега е ред на цигарите, но да ни е честит гей-парада другата седмица:) Е това ако не е криворазбрана толерантност, здраве му кажи.
И като за финал- имаше един виц навремето:
-Иванчо, Марийке, какво правите вие двамата под леголто?
-Е*ем се, бабо!
-Уф, слава богу, помислих, че пушите цигари.
И както казва 36, ако ние не се съобразяавме един с друг, няма оправия.
П.П. Поздравления на автора
цитирай
39. damnation - Не, в някой заведения трябва да се ...
19.06.2009 10:41
Не, в някой заведения трябва да се забрани, наистина.
В много - да се сложи добра система за опресняване на въздуха. И преградата между пушачи и непушачи да не е символична, под формата на табелки.
Все едно да кажем - единия край на басейна е за пикаещи, другия за къпещи се.
Но, трябва да е с разумни граници !
цитирай
40. анонимен - живот и здраве на всички пушачи
19.06.2009 10:52
Бидейки пацифистичен непушач (използвам термина за да се разгранича от горе-споменатите „войнствени непушачи”) до сега не съм участвал във „войната срещу цигарите/пушачите”. Подобно автора и аз заемам, пасивно апатична стойка и гледам да гледам сеира от страни.
До сега.
Нещо в културата/образованието/интелекта ми се обиди от средното пръстче развято по посока по-войнствените ми събратя и последвалата го бордърлайн-сълзлива тирада в стил „ае ше спрете ли да ме тормозите вре!” За да запазим добрия (приятелския) тон ще се направя на ударен и ще пропусна коментарите за войнствени лесбийки, нагона, библията, конституцията и само попътно бих споменал че демокрацията не е свободата да си правиш каквото си искаш (демокрация е правото ако искаш, да отидеш до урната и да избереш кой да ти забрани да пушиш на публични места) Точно защото е вредно. И без да включвам факта че изгубих 8 години от живота си да изучавам човешкото тяло в отвратителни подробности, мимоходом ще спомена че не е вредно само за теб. Вредно е и за мен, и за 6 годишната ми сестра и за 70 годишния ми дядо. И при всичкото ми съжаление и състадание за бащата на автора (за незапознатите рака на белия дроб е 90% смъртоностен) ще кажа долу цигарите и долу самосъжалителните постове. Кампанията против цигарите стана агресивна защото иначе никой не и обръща внимание, законите стават безкомпромисни защото иначе никой не ги спазва; и недей да говориш за целия „цивилизован свят” – защото съм го огледал много добре и мога да ти кажа че там няма място за пушачи. Нито вътре нито извън сградата – дори в Америка където не е забранено да се пуши на публични места, трябва да си извън сградата, на минимум 5 метра от външната стена (да се разбира далеч от козирката – под дъжда, във виелицата, торнадото и снежната буря) и задължително до кошче за да можеш да запалиш. Още по болно ми става като видя пъпчивите тийнове или все-още-не пъпчивите при-тийнове захапали фаса просто за да са куул ... и си викам – дайте още гнусни дробове по телевизията и още кафяви зъби и дайте няколко лелки с дупки в гърлото и забранете пушенето на обществени места и дано нещо се промени скоро защото сестра ми расте по бързо от колкото ние помъдряваме.
Живи и здрави!
цитирай
41. анонимен - (С)комина
19.06.2009 11:00
"Напротив, трябва да се осигурят подходящи места, както за пушачи, така и за непушачи", това никак не е крайно, а повече от толерантно:) Ако искам да съм с приятел Х на кафе и той не пуши, вече е въпрос на наша договорка къде ще отидем. Просто трябва да има алтернатива и за двете страни.
цитирай
42. damnation - А ако беше отделил малко внимание, ...
19.06.2009 11:01
А ако беше отделил малко внимание, щеше да разбереш, че дори и аз подкрепям някакъв вид забрани и ограничения. И дори в така лелеяната Америка има клубове, които са изрично за пушачи.
Относно "сълзливото" ми врякане и накърняващото културата и образованието Ви средно пръстче, отново казвам - каквото почукало, такова отговорило :)
цитирай
43. анонимен - За пушачите
19.06.2009 11:23
Пушачите са нагло егоистично племе с опушени мозъци, което не иска да се съобразява с нищо и никой. А като оправдание винаги казва че дорбовета са си негови и ще си живее живота както той е решил или "И ако Аз, или който и да било друг, бидейки наясно с вредите от пушенето, продължи да го прави - никой няма право да му опява. Да му забранява. Да му налага"
цитирай
44. damnation - Продължавай. С неаргументирания ...
19.06.2009 11:27
Продължавай. С неаргументирания си, но заядлив коментар, ми правиш услуга :)
цитирай
45. анонимен - Живот и Здраве 2
19.06.2009 11:52
в "лелеяната" америка (аз съм отявлен американофоб моля всички да го прочетат на глас с нескрит сарказъм) антирекламите по телевизията са още по брутални, и изричните клубове които спомена за спортни барове. но заведението трябва да има стена с врата на нея и два климатика за да е смесено за пушачи и непушачи. Ако и в България спазвахме законите поне толкова половинчато колкото го правят там не бих дори влезнал в стози спор...
Нещото по-опасно от цигарите са несъбразителните пушачи които се горедят и зарибяват други и подпалват "културата" - не съм против автора а против тях
цитирай
46. анонимен - За пушачите
19.06.2009 11:55
Ами ето един аргумент:
http://www.youtube.com/watch?v=rcBFBtsTJew
цитирай
47. utopichno - Непушач съм, но не обичам да сядам в ...
19.06.2009 11:55
Непушач съм, но не обичам да сядам в отделението за непушачи в заведенията - там е тотална скука ;))
Но пък липсата но добра вентилация може да направо да ме побърка. Иначе - всеки сам избира, то е ясно, че за здравословен живот в големите градове и дума не може да става. Да вземем първо да си оправим колите от миналия век по улиците, пък после да мислим за тютюневия дим на обществени места.
цитирай
48. damnation - Анонимен 46 - ще прегледам клипчето ...
19.06.2009 12:06
Анонимен 46 - ще прегледам клипчето при първа възможност
цитирай
49. анонимен - :-)
19.06.2009 12:17
Аз съм от войнствените непушачи и ще ти кажа защо. Защото повечето пушачи считат, че непушачите нямат място в заведенията и хич не им дреме, че си издухват кълбата дим в лицето ти и лицето на детето ти. Ама хич. Не мога да говоря за теб, но говоря за пушачите, с които съм се сблъсквала. Може да има цяла маса непушачи и един пушещ...тоя пушещ няма да излезе навън да си пуши, ами ще си запали цигарката и така искам, не искам ще пуша и аз. Ще влезна в заведението и ще изпуша цигарите на всички пушачи, които са взели решението да се тровят. Ами това не е моето решение, мамка му. Не трябва да излизам от къщи ако не искам да се опушвам явно. Щото до мен на пейката, както съм си с бебето сядат хора, които запалват цигара. В заведение със сигурност не трябва да ходя, защото са пригодени единствено за пушачи. Тези със зали за непушачи са голяма радост. В останалите просто има една маса на която няма пепелник, ама ако проявиш желание ще ти донесат такъв. И знаеш ли кога точно станах войнствен непушач? Бях седнала на една маса да обядвам. В препълнено заведение. Една двойка ме попита дали може да седне на масата при мен. Съгласих се. Извадиха цигари и запалиха. Помолих ги да не го правят и мъжът ми се развика. Едната от репликите беше да съм си седяла в къщи и да не ходя по заведения. Къде съм била тръгнала да излизам. Седнаха при пушачите на съседната маса и си пушеха, обсъждайки какви гадини са тия непушачи и как им ограничават правото да си пушат колкото и където си искат. Да допълня, че бях бременна. Тъй че за каквито и права да ми говориш, моите са в пъти по-нарушени. За теб и останалите пушачи пушенето е съзнателен избор. Моят избор е друг и ти ми го нарушаваш, принуждавайки ме да пуша от твоите цигари. Ако някой иска да пуши да си пуши в къщи и да си се трови колкото си иска. Не ми дреме. Ама да не ми пали цигара до главата на детето ми и да ми обяснява как въздухът е достатъчно мръсен, че да се притеснявам точно от неговия фас. И аз искам такива кампании. Ако те ще спрат моето дете след време да запали цигара. Ако ще намали броя на желаещите да опитат. Искам тотална дискриминация спрямо пушачите и отнемане правото им да се тровят и да тровят околните. Крайна съм в това отношение. :-) Не съм чела останалите изказвания, че нямам много време в момента, тъй че ако се повтарям или съм прекалено остра - сори, ама такива са ми вижданията. :-)
цитирай
50. анонимен - нев
19.06.2009 12:21
туй последното анонимното, неприятното е нев :-) може да не ми позволяваш коментара :-) наясно съм, че за пушачите аргументи не важат...
цитирай
51. damnation - Напротив, време бе да има едно анти ...
19.06.2009 12:22
Напротив, време бе да има едно анти мнение, което да е агументирано и интелигентно.
Да, има хора и хора. Ако има специални клубове "За пушачи" ще ходя в тях - с чистата съвест, че не вредя на друг, освен на себе си.
За жалост, исканията за тотална дискриминация няма да бъдат уважени.
Дори самият факт, всички да бъдат поставяни под общ знаменател, когато се говори за култура, хигиена или интелигентност, е обиден.
цитирай
52. анонимен - Заще не са ми го казали директно?!
19.06.2009 12:27
Здравейте!Спрях цигарите преди 1 година.Имам сериозен проблем оттогава-мирисът ми е доста изострен.Работя на бюро.Сяда клиента и започваме разговор и за голямо съжаление ми мираш ОТВРАТИТЕЛНО!!!Замислям се за преди,когато пушех:дама ,коята е взела душ,с готин парфюм,изпушила няколко цигари.кафе-това бях аз и отивам в някое учреждение и от устата ми миризма на угасени фасове-жалко за дуща,парфюма и красовото личице.
Защо никой не ми го е казал директно в очите ?!
цитирай
53. damnation - Всъщност, имам отговор за това. ...
19.06.2009 12:37
Всъщност, имам отговор за това.
Едно от първите неща, на които пушенето се отразява е обонянието. Не си усещала. Както и околните, особено ако са били пушачи. Простичко е.
Респективно, когато пък ги спреш, усещаш миризмата дори по-силно от непушачите.
цитирай
54. анонимен - Каквото и да си говорим...все тая
19.06.2009 13:02
Моето мнение, е че трябва да има заведения, които са изцяло за пушачи и такива, които са изцяло за непушачи.И ако в заведение за непушачи някой си запали-глобата да е голяма!Аз пуша и отсега ми е ясно, че влезе ли в сила законът в този му вид/изцяло забрана на пушенето/ аз просто няма да си давам парите по заведенията.Чувствам как ще ходя да си пия биричката на гости при приятели/пушачи/, у нас и по готини семейни вилички с механи.Това е!Маса пари ще си спестявам, защото сега ходя по заведения поне 4-5 вечери в седмицата.
цитирай
55. gothic - 49. анонимен
19.06.2009 13:45
хайде на бас че ТОЧНО тази кампании няма да попречат на детето ти да запали. Защото те не целят това...
цитирай
56. анонимен - Жалко, че поне 70% от пушачите не ...
19.06.2009 14:50
Жалко, че поне 70% от пушачите не мислят като теб. Аз съм непушачка и уважавам мнението на всеки да живее, както си иска, стига да не пречи на др.
цитирай
57. gothic - 56. анонимен
19.06.2009 14:57
Не знам, но поне пушачите които са около мен, са всички от този тип - ненатрапчиви и коректни към непушачите...
цитирай
58. анонимен - И аз да кажа. Въпреки, че и без мойто мнение е достатъчно хаотично.
19.06.2009 16:04
От досадните непушачки съм. Бивша страстна пушачка. Не знам кой да защитавам, въпреки, че сега мразя пушачите. Затова ще нахвърлям хаотично малко факти:
1. Бабите ми умряха от рак (едната много гадно, защото беше на гърлото). И двете не са пушили никога през живота си, а и не бих казала, че са били пасивни пушачки, защото сами разбирате, че при бабите ни го е нямало този момент.
2. Дядо ми, също непушач, ама никога не палил цигара, не умря от рак. Сгази го кола.
3. Като вървя по улицата и особено ако бързам (предвид факта, че вдишвам по- интензивно) и на гърлото ми почва да горчи. От менделеевата таблица.
Сега в друг аспект:
1. Когато бях пушачка и отида на гости, любимото ми беше да седна и да си запаля една цигарка с огромно удоволствие. В къщи, в които не се пуши, не ми беше приятно да ходя и не ходех често. Сега в нас не се пуши! Дори и да умираш за цигара, дори и да пием, дори... Не! Пред блока! Мъжа ми там пуши, но не му пречи, не протестира. Дори свикна и когато е вкъщи не му се пуши.
2. Като ходехме на ски, след спускането по пистата, по пътя с лифта нагоре си запалвах задължително. И мнооого мразех да ми правят забележка.
3. Отказах цигарите без табекс, без драми. Реших в един ден, че не искам да се тровя, да давам лош пример на детето, да си давам парите за да мириша лошо и толкоз. От следващия ден бях непушач и така вече не знам точно, но към три години.
4. Сега като вляза в заведение, в което е запушено хич и не питам за маса за непушачи, ами се обръщам и си излизам. На тях не им пука, но аз предпочитам детето, пък и аз самата да не дишам тая смрад.
В заключени: всяка крайност е дразнеща. Еднакво ме вбесяват както шофьорът на маршрутката, който в претъпкана маршрутка, в която близо до него стои дете, си пали цигарка след цигарка и хич не му пука, така и приятелката ми, на чиято сватба ще бъдат поканени само непушачи, защото я дразнят пушачите (тя живее в САЩ от 15 години). Всеки има право на избор, но и трябва да се съобразява с другите. Да внигнеш среден пръст е най- лесно.
Това е. Извинявайте, ако съм ви досадила.
цитирай
59. damnation - Позволих си да изтрия един коментар ...
19.06.2009 16:15
Позволих си да изтрия един коментар относно глупоста на пушачите, загубеното време и нерви в пушене и тн. Точно срещу такива заяли на тесногръдото си станвище пуяци/ или пуйки/ пиша. За сведение, господин Изтрит Анонимник, работя в една от най-големите компании в света. Почивките са по равно, и за пушачи, и за непушачи. Точка. Това че на места има мениджмънт, недостатъчно кадърен че да управлява кадрите си, е съвсем друга тема.
Защото, ако няма правилник, аз мога да си изгубя деня и в люпене на семки. Got it ?
Анонимен 58 - мда, лесно е да се вдигне среден пръст. Ако прочетеш пак написаното, ще разбереш и дали го вдигаме срещу целия свят или срещу една определена част от него.
цитирай
60. анонимен - Пак съм 58 :)
19.06.2009 16:20
Не съм казала, че е лошо да вдигнеш среден пръст. Даже на моменти е разтоварващо. Не съм го написала с упрек. Напротив, бих могла да застана и на едната, и на другата страна. Защото съм била и от двата "лагера". Исках само да кажа, че всяка позиция е "права" за себе си, но трябва да се съобразяваме един с друг. И по- малко агресивни.
цитирай
61. damnation - Абе, лошо е. Но понякога - нужно. ...
19.06.2009 16:22
Абе, лошо е. Но понякога - нужно. Иначе в даден момент всички ще трябва да се подчиняват безпрекословно на даден масов модел на поведение. Поздрави ! :)
цитирай
62. maainis - Без
19.06.2009 16:41
да се засягат колегите пушачи, но всички курви пушат.
цитирай
63. damnation - И пият кафе. Обикновенно ядат и к...
19.06.2009 16:41
И пият кафе. Обикновенно ядат и кроасани.
цитирай
64. анонимен - За да няма конфронтации
19.06.2009 16:48
изходът е само един-заведения само за пушачи и такива само за непушачи.Собствениците сами да си решават какви ще са собствените им заведения и клиентите сами решават дали ще седят и ще се тровят вътре с пушачите/за непушачите/ или ще излизат да пушат навън/за пушачите/.И персонала сам да решава дали иска да работи в заведение където се пуши/и да подпише декларация/или да работи на място без дим.Толкова е просто!
Ама няма да стане защото всички знаят, че пушачите са повече, харчат повече и при тях винаги е по-весело!
цитирай
65. damnation - Анонимен 65 - Евала ! :)
19.06.2009 16:49
Анонимен 65 - Евала ! :)
цитирай
66. анонимен - Пушач съм, но смятам че пушенето ...
19.06.2009 17:22
Пушач съм, но смятам че пушенето трябва да се забрани на АБСОЛЮТНО всички закрити обществени места без изключение и без зони за пушачи и непушачи!
цитирай
67. damnation - kakalakaki изтрих постинга ти, ...
19.06.2009 18:07
kakalakaki изтрих постинга ти, предимно защото беше ужасяващо дълъг. Подканям те обаче, да го направиш на отделен пост - уважавам труда и мнението ти.
Така -"няма да пушите, много сте нагли, не сте само вие".
Ами, може да се отговори "ще пушим, много сте нагли, повече сме !"...
Мисля, че отдавна сме завършили детската градина за такива изказвания обаче, не мислиш ли ? :)
цитирай
68. kakalakaki - Пак съм аз ;)))
19.06.2009 19:10
Хайде да си посъкратя първоначалния коментар и да махнеш разговора ни от коментарите, че е офтопик, съгласен? Ето какво предлагам да публикуваш от първоначалното ми мнение:

Проблемът е в съобразяването ви с присъствието на НЕпушачите - просто е почти на нула. Така че войната е срещу пушачите, а не срещу цигарите. Цигарите не се палят сами...

Да, ти имаш право да пушиш. Да, аз имам право да дишам чист въздух. Две права, очевидно в конфликт. Значи трябва да се намери баланс. Нужно е само едно елементарно съобразяване от ваша страна, нищо повече. Но не само на думи и теория. И не до утре. Тогава ненавистта ще изчезне и ще има разбирателство. И като цяло... пак ще можете да си пушите.
цитирай
69. damnation - Именно. Трябва да има баланс. А х...
19.06.2009 21:24
Именно. Трябва да има баланс. А хора, правещи простащини, за жалост, винаги ще има.
Както има пушачи несъобрзяващи се с околните, така ще има и бъркащи си в носа, и режещи си ноктите около масата, и оригващи се доволно, и напиващи се до безпаметност и правещи зулуми.
Въпроса е, всъщност, главното, което мен касае, като човек който напоследък не ходи много по заведения, е защо кампанията трябва да използва обиди и унижения ?
Защото, не съм чул и видял все още, пушачи заели се да обиждат непушачите.
цитирай
70. liz - Баща ми от няколко години
21.06.2009 14:53
е активен непушач и непрекъснато мрънка на майка ми, що пушиш, та що пушиш, колко пари даваш за цигари, колко е вредно. На нас със сестра ми гледа с умиление и казва "Ех, добре, че не пушите, колко пари само пестите така." Аз съм на мнение, че всеки човек има свещеното право да се саморазрушава както и по-какъвто си начин иска, стига да е наясно с последиците и да запази разрушението само за себе си. Единственото, което никога няма да приема и което ме дразни безумно е когато някой пушач си хвърля гадните фасове по тротоари, градинки и други обществени площи. Просто ми бърка в здравето, толкова ли е трудно да се загаси и изхвърли в кошче? Иначе, живи и здрави.
цитирай
71. pnp5q - Първо,
21.06.2009 22:54
не очаквам скоро поява на неунижаваща кампания - за каквото и да било. Кампанията на Loop, дето разни скапани след работа лелки и чичковци, и разни злобни пенсионери завиждаха на децата, да не би да е много достойна? :D
Второ, свестните системи по заведенията не оправят работата - те са за инспекции, през останалото време се пести от парите за ток - като не ги пускат...
Трето, разликата с наркотиците е, че цигарите се отказват лесно - и аз като № 58 до един ден бях пушачка, от следващия - вече не.
И последно - като оставим настрана факта, че човека е обществено животно, пак остава един повод да се запитаме дали наистина доброволното саморазрушаване е проява на свобода. Ще го префасонирам за в случая с пушенето и заболяванията, които то предизвиква. Ако (не дай, Боже) Ви сполети заболяване, което е доказано причинено от пушенето Ви и Вашите лични здравни осигуровки не стигат да си покриете лекарствата, какво правим?
цитирай
72. damnation - Вредно или не, то е проява на личен ...
22.06.2009 10:11
Вредно или не, то е проява на личен избор - след като сама се съгласяваш, че отказването е лесно, то не можем да говорим за принуда.
Това разбира се, всичкото е софистика - безмислено чесане на езици.
Обичам да си правя екперименти с невинни жертви - този път обаче жертвата съм аз. Не пуша от трети ден - искам да видя и другата гледна точка :) Поздрави !
цитирай
73. pnp5q - О, поздравления!
22.06.2009 15:42
Не знам какво слушаш, така че си избери: http://www.youtube.com/watch?v=7oJfktB9uqw или http://www.youtube.com/watch?v=ENMhFrV9qaw
цитирай
74. damnation - Мерси за поздравите, първия ми е ...
22.06.2009 15:50
Мерси за поздравите, първия ми е по-присърце :) За да разсея надеждите, смятам да не пуша един месец - би трябвало да е достатъчно за да почна да се дразня от пушачите :)
Ако след този месец ми се пуши, ще си пропуша пак като пич, без скрупули ;)
цитирай
75. анонимен - Ще ти се пуши и след пет години, ако ...
22.06.2009 23:25
Ще ти се пуши и след пет години, ако живееш с мисълта, че "отказваш цигарите". Трябва да се възприемеш като непушач и да имаш ясен отговор на въпроса "защо една цигарка няма да върви с тая студена бира?". Упсех!
цитирай
76. atanasstoilov - Най-тъпият закон е това
26.06.2009 11:08
И какво сега от 1-ви Юни само вкъщи ли ще пушим вече ??? Това не е честно спрямо пушачите, които преди година бяха 44 % от населението над 18 г. Кафенетата и кръчмите, особено кръчмите ще фалират. Браво пич, харесва ми блога : )
цитирай
77. damnation - По принцип, едва ли ще има много ф...
26.06.2009 11:13
По принцип, едва ли ще има много фалирали заради забраната заведения. Нито българите ще спрат да пият и да ходят по дискотеки, нито собствениците ще почнат изведнъж да спазват правила и закони, нито пък полицаите и комисиите да приемат подкупи.
Като изключим това, да, рядко тъп закон.
цитирай
Търсене