Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2009 16:50 - Да плащам или да не плащам данък за блог ?
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12061 Коментари: 34 Гласове:
12

Последна промяна: 25.07.2009 17:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не си направих труда да погледна, кога е взето това решение и от кога влиза в сила. Реално и опростено, нещата изглеждат правилни - щом има доходи, то трябва да им плащаш данък.
Няма да се взима под внимание какво говори това за управляващите - всеки си прави сам свои изводи. Дали е мърдост и справедливост, или показва отчаяно желание да се присвоят повече парички, независимо от това колко точно малко са - не ми е кеф да обмислям.
Разбира се, оповестяването на това решение ( тук е момента да се подчертае дебело, за да няма спекулации - това решение е на предишното управление - респективно, харесвано или не, не трябва да се приписва на победителите от последните избори ).
Както може и да се очаква, в последните два-три дни, от както се даде гласност, има богат набор от отзиви в интернет пространството - за и против.
Повечето мнения ( което е напълно нормално ) са негативни. Разбира се, както винаги има и потдържащи другото мнение - отново, всеки е прав за себе си.
Така че, без да казвам с 100% процентова валидност правилно или неправилно ,ето до какво ще доведе това решение според мен :
Да започнем с това, че по-голямата част от сложилите реклами в сайтовете и блоговете си, имат много малки до никакви доходи от тях - и в повечето случаи, когато става дума за сайтове и за адсенс ( изключваме по-големите сайтове, които изрично продават реклама ) то единствената идея на отговорните за сайта е евентуално така да покрият разходите за потдържането му. Аналогия не може да се прави с телевизиите например - телевизията малко или много е фирма, създадена с цел да печели от реклами - които винаги се явяват основен техен доход. До тук добре, всъщност - нищо съществено.
Идва и момента, в който сайтовете трябва да се регистрират като фирми - за страницата ми за допотопни мотори в хит.бг ( която е в вечен ремонт примерно ) пари за регистрация няма да дам - сори.
Но да погледнем реално - имаш два варианта. Да платиш или да не платиш. В моя случай, и спрямо моите ад-сенс приходи, данъка който трябва да внеса ( засега, иначе - знае ли човек ) ще да е около 30-40 стотинки. Повече давам ежедневно за дъвки, ще го преживея.
Въпроса е - кога точно, при положение че примерно съм на отговорна позиция в голяма компания, аз ще изхабя незнайно колко от време то си, в работен ден, за да дам на държавата 40 стотинки ?
Наречете ме както си искате, но откровенния отговор е - никога, по-скоро ще си махна ад-сенса.
Отлично осъзнавам, че това ще е отговора на болшинството блогъри които имат символични приходи. И разбира се, понеже сме в България, и на повечето интернетаджии, чиито приходи не са чак толкова малки.
Каква е причината при вторите ? За сега няма изработена система, която да следи колко и как печелиш от сайта си. И докато в случаите, в които мястото за реклама е продадено съществува документация и фактури, то за всичките системи с кликвания, броячи на посещения и на препращания, такава валидна пред НАП няма.
Респективно - никой няма да си плаща.
Държавата ни, освен когато не става дума за цигани, турци или да се надупим пред САЩ и ЕС, обаче не си поплюва - еле па, когато трябва да прибира пари - тъй че, ще измисли начин да следи за това.
Макар да мога да се сетя и за други начини, най-лесния ( а ние си падаме по най-лесното ) е просто грубо вмешателство в личното пространство на потребителите и пълен мониторинг на трафика. Ето това вече не трябва да се допуска - освен ако разбира се, не искаме да сме на едно ниво по демократичност с държави като Корея, Ирак и Боливия.
От друга гледна точка, докато се измисли действаща система ще бъдат присвоени и изгубени в нищото огромни количества пари, време и човешки труд. Да не говорим, колко грешки и неточности ще има, засягащи малкия и среден интернет потребител - тъй щото за големите дебели хора, това ще бъде просто поредната вратичка която заобикалят и данък който не плащат.
Ето за това, заставам зад думите си - своите, както и на повечето потребители - този закон е глупав и неправилен








Тагове:   данък блог,


Гласувай:
12



1. анонимен - че то
25.07.2009 16:55
аз нямам изкарани 40 стотинки от моя Ad-sense?!
цитирай
2. damnation - Въпроса е принципен по-скоро. За да ...
25.07.2009 16:57
Въпроса е принципен по-скоро. За да си напълно съвестен гражданин, ти все пак трябва да декларираш че - да ад-сенс, който теоретично би донесъл приходи, ала нямаш реални такива.
цитирай
3. dusha - да
25.07.2009 16:59
и според мен този закон е глупав и неправилен! Ако ставаше на въпрос за големи приходи съм съгласна, а то са някакви смешни суми..
цитирай
4. damnation - Разбира се - но по тази логика не т...
25.07.2009 17:02
Разбира се - но по тази логика не трябва да се облагат с данъци и малките заплати, и малките услуги и малки де-да-знам-к'вота ? :)
Има неясноти относно това, и вопъла ми е малко тип "нероден Петко" - ала по добре това, от колкото да си блеем и да се дупим.
цитирай
5. dusha - ...
25.07.2009 17:05
ами най-накрая ще си го махнем... и с него и без него все тая.. моите приходи за един месец са 2$
цитирай
6. damnation - Не в това е въпроса - трябва ли махнат ...
25.07.2009 17:07
Не в това е въпроса - трябва ли махнат адсенс и подобните му системи всички потребители, за да се спре една идиотщина ? Или трябва да кажат, по-масирано така - НЕ ! :)
цитирай
7. анонимен - Мнение
25.07.2009 17:30
Наистина статията ми хареса.
Да ! На мнение съм да се плащат данъци.
Но така пусната в Интернет информацията и коментирана от нас...нещо като че ли не се връзва. Май като че ли слагаме каруцата пред коня.
Доста Рових и търсих в нета, но не попаднах на някаква законова разпоредба. А ТОЧНО това ИСКАМ да ВИДЯ!!! ЗАЩОТО трябва да бъдат отчетени и частните случай. А моят е именно такъв. Накратко.
Обърнах се към фирма да ми направи сайт по мой проект за темплейта. Подписах договор всичко както си му е реда-отделен е въпроса, че направеното доста се разминава с подписаните в договора клаузи.Уточних с тях името на домейна, хостването и н. Да си призная, много не съм чат по тая терминолотия и доста се наложи да чета, както и до сега да попълвам празноти в знанията си по тая материя. Но опитвайки се да разсъждавам, като потърпевш не мога да си обясня следното. В сумата за създаването на сайта е калкулирана работата, домейна и хостинга за една година. Моето условие беше, че аз ще си администрирам сайта. Оказа се, че аз съм платила хостинга със заявяването на сайта, а срещу платежния документ-счетоводния /би следвало аз да имам такъв, тъй като съм собственик на сайта/ стои името на фирмата създала сайта. А по превод на сума стои нейното име, а не моето на заявителяна на услугата.
Второ, аз не знам каква е цената и какъв хостинг план ползвам в момента.
Трето ако съществува някакъв закон, то би следвало такива ситуации от практиката да бъдат упоменати и уточнени правилата на играта на пазара.
Друг е въпросът, че подобен "пропуск" в партнирането създава предпоставка, след изтичане на едногодишния срок след закупуването на хостинг плана, кклиентите да бъдем манипулирани и изнудвани от т.нар. "професионалисти", които доста се навъдиха на пазара.
Не знам, може да не съм права, ако има колеги, които са отворени да коментират, наистина ще ми бъде полезно.
цитирай
8. damnation - Засега законите и правилата ни за ...
25.07.2009 17:32
Засега законите и правилата ни за интернет пространството са Тъмна Индия - и докато това не се оправи, ще има безкрайна свобода за машинации и измами, все за наш гръб.
цитирай
9. анонимен - А онзи милиард?
25.07.2009 17:40
А Мургина кога ще върне онзи милиард?
цитирай
10. damnation - Анонимен 9, ще ми се да знаех :)
25.07.2009 17:52
Анонимен 9, ще ми се да знаех :)
цитирай
11. анонимен - Кой милиард?
25.07.2009 19:51
Кой милиард?
цитирай
12. анонимен - ммм...
25.07.2009 20:53
звучи стряскащо,макар,че като се замисля - ще ме хванат за ''опинците'',ако си набия кода от Adsense тука и евентуално спечеля някоя друга стотинка...:)
цитирай
13. damnation - Напълно прав си в това отношение. Но ...
25.07.2009 20:55
Напълно прав си в това отношение. Но нека си представим че всички сме напълно съвестни граждани и искаме, ама наистина искаме да си платим всички данъци, че да не живеем в кочина - дори тогава, не би ли се запитал - хубаво, плащам си, ала защо да плащам за ТОВА ?
цитирай
14. анонимен - ...ми
25.07.2009 20:59
damnation написа:
Напълно прав си в това отношение. Но нека си представим че всички сме напълно съвестни граждани и искаме, ама наистина искаме да си платим всички данъци, че да не живеем в кочина - дори тогава, не би ли се запитал - хубаво, плащам си, ала защо да плащам за ТОВА ?

...ми аз си се запитвам и сега,ама файда има ли???:) хахаха
цитирай
15. damnation - Никаква. Обаче, докато в някой с...
25.07.2009 21:02
Никаква. Обаче, докато в някой страни си направиха "пиратски партии" и вкараха депутати от тях в евро парламента, то тук на тема интернет сме едни юридически бушмени - тез горе са в някакво пълно неведение и правят само глупости.
Затова, току виж недоволството ( както мога да отбележа доволно - на много много хора ) накара новите ни избранници да се замислят, аджиба, дали пък точно от тез стотинки имат нужда ?
цитирай
16. анонимен - абе имат
25.07.2009 21:11
и новите бушмени,и старите,благодарение на нашите ''стотинки'' имат нужда...:(
цитирай
17. damnation - Факт.
25.07.2009 21:11
Факт.
цитирай
18. анонимен - по-точно
25.07.2009 21:22
damnation написа:
Факт.

по-точно FuckT ... :)))
цитирай
19. damnation - Това е част от лелеяното "г...
25.07.2009 21:27
Това е част от лелеяното "гражданско общество" нали - да не си траем :) И ето, аз съм недоволен от нещо, имам някаква трибуна и респективно не си трая.
Защото ако се съгласим с това - има държави в които имаш данък мейл, данък интернет трафик и данък дисково пространство. Аз лично не искам да ги виждам тук :)
цитирай
20. анонимен - пу пу...
25.07.2009 21:30
Пепел ти на устата,ааа...:((((
Данък мейл,баси - мани ще прочете някой и ще се сетят и тука неква простотия подобна да измислят...:(
цитирай
21. damnation - мога само да се надявам, че не ми ч...
25.07.2009 21:33
мога само да се надявам, че не ми четат блога тогава :)
цитирай
22. анонимен - Колега
25.07.2009 21:46
Аз си платих 35 лева за удоволствието да си имам мой си едикойси.ком за 2 години. За да има блог.бг някой някъде си е платил (с ддс). Това че ни пуска да си чешем крастите е изцяло за негова сметка и негова отговорност. Данъка вече е платен. А ако искаш да си имаш собствен сайт миб.едиквоси ще си платиш където трябва. За какъв данък блог става дума? А?
цитирай
23. damnation - Колега, прочети проекто-закона ( ...
25.07.2009 21:48
Колега, прочети проекто-закона ( или вече е закон ?)
цитирай
24. анонимен - Забележката ми беше към онези идиоти
25.07.2009 22:09
не към твоя коментар. Просто поредния кретен е погледнал какво прави сина (дъщеря) му и си е казал "Ко туй бре? Хм, блог значи... Ми дай да изкараме нещо от тая работа"...
А що се отнася до (проекто)закона - да си живеят сами в държава с такива правила.
цитирай
25. damnation - Хъм. Да. За жалост, трябва да живеем ...
25.07.2009 22:18
Хъм. Да. За жалост, трябва да живеем с тях :(
цитирай
26. raylight - надупването е пред Русия, сбъркал ...
25.07.2009 22:45
надупването е пред Русия, сбъркал си мишената, брат ми
цитирай
27. damnation - братко, пак не съм сългасен с теб :) ...
25.07.2009 23:16
братко, пак не съм сългасен с теб :) Важното е, че ни дупят яко :)
цитирай
28. анонимен - До 22
26.07.2009 09:28
Брат, чете се и се информира за тая работа... По белите държави националния домейн (.us, .ca, .bg, .uk и прочее) е БЕЗПЛАТЕН... Само тук, в туземна България е платен, А (забележи простотията) .com е напълно безплатен (за .net не мога да говоря)... Толкова сме далече от всичко, че просто нямам думи... Бели туземци...
цитирай
29. damnation - На мен думата бушмени ми харесва. . .
26.07.2009 10:56
На мен думата бушмени ми харесва...
цитирай
30. malkovich7 - hi
26.07.2009 22:06
nqkoi qvno trqbva da pla6tat
цитирай
31. damnation - хей, обещавам - в момента в който ...
26.07.2009 22:09
хей, обещавам - в момента в който взема чек за 2000$ отивам да си платя :)
цитирай
32. pnp5q - Нека да видим и самата новина. :)
28.07.2009 14:36
http://money.ibox.bg/news/id_1197977776

Какво ми прави впечатление? 'Страшно' става, ако признаят блогването за трудова дейност. Тогава блогерът трябва да се самоосигурява. Тук си говорим за едни 6 процента (само здравното осигуряване) върху официалната минимална заплата, която тази година е 240 лв. - и те се внасят ВСЕКИ МЕСЕЦ. Има проценти и за други работи, но не искам да ви излъжа, не знам сега колко са. Ако ли пък блогерът работи, то част от осигурителните му вноски ще плаща работодателят. Вече си представяте как ви подписват молбата за... допълнително осигуряване за блогване, нали? >:-)
цитирай
33. damnation - От друга страна, бихме могли да н...
28.07.2009 14:41
От друга страна, бихме могли да настояваме за допълнителни отпуски и пенсионни точки. Както и за вредни, тъй щото работим в наситена с тролове среда :)
цитирай
34. анонимен - YvyVzJHxyaei
03.06.2011 23:38
IJWTS wow! Why can't I think of tnhigs like that?
цитирай
Търсене