Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2009 12:09 - Реални IT случки
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10941 Коментари: 33 Гласове:
16



Забавни моменти има в почти всяка работа. Не искам да си представям, какви са забавните моменти в работата на погребалния агент примерно, но съм почти сигурен, че и там има такива.
Те помагат, карат ни да се отпуснем и понякога - да забравим, поне за малко ,  напрежението на работния ден.
Така като се замисля, за няколко момента се сещам, от моята практика с пациенти ( пардон, клиенти ).

Още бях барман. В заведението влиза доста възрастна женица, натоварена с няколко пазарски чанти, застава на бара и започва да се оглежда. След 5 минутно оглеждане и цъкане с език :
- Момче, къде са ти картофите бе ?
- Картофи ? - от къде пък да знам. Може да иска чипс жената. Или да разпитва дали нямаме пържени картофи.
- Картофи бе, картофи. За готвене.
- Ами.... нямаме ? - Наистина нямахме, да не помисли някой че ми е кеф да се бъзикам с бабички
- Баси и магазина ! - каза тя, врътна се и си тръгна.

Хубаво де, старост- нерадост. Тогава помня че се смях доста на нелепоста на случката, но сега не ми е смешно. Виж, компютърните ми истории...

Звъни ми клиент - оплаква се че няма връзка към рутера. След кратък разпит, стигам до отчаяния въпрос :
- А включен ли е в контакта ?
- Как така в контакта ?
- Ами така - с кабелчето и в контакта...
- Ама Вие шегувате ли се ? Нали е безжичен рутер ?...

* * *
Друг въпрос, преведено на български не е толкова смешно, но :
- Извинете, а къде в пакете ми е безжичния кабел ?

* * *
Говоря си с възрастна женица от Англия, имаща проблеми с компютъра :
- А сега мадам, вземете мишката ...
- Мишката ? Как си позволявате !
- ....
- Не знам как стоят нещата в Африка или от където звъните младежо, но моята къща е чиста и нямам мишки !

* * *
Отново женица, и отново проблеми с периферията :
- А сега напишете еди-какво-си на клавиатурата
- Клавиатурата ?
- Да, клавиатурата
-.... какво е това ?
Тук си захапвам езика за да не се захиля.
- Пластмасовото нещо с копчета пред вас.
Мълчание...
- Ама това с двете копчета или това с многото ?
* Тук не издържах и се захилих ...

* * *
Разговор, този път с индиец. Казвам му да натисне десен бутон на мишката.
- Ама... аз нямам десен ?
- А какви имате ?
- Горен и долен !
- Аха... Може ли да извъртите мишката така, че бутоните да сочат към монитора, аха сега имате ляв и десен, нали ? Добре, натиснете десния !

* * *
Разгневен клиент :
- Вие казахте, че рутера има покритие, но това е лъжа ! Дъщеря ми вече не може да се включва в домашната мрежа !
- Хъм... къде е дъщеря ви ?
- Не е ваша работа !
- ... На какво разтояние е поне ?
- Около 160 мили....

* * *
Пак разгневен клиент :
- Не виждам рутера !
- Добре, нека го погледнем
- Момент, той е включен в гаража, да стигна до там.
* слагат ме на изчакване за две-три минути
- Ок тука е... И си е на мястото
- А има ли светлинки по него ?
- Не
- Може ли да проверим дали е включен ?
- Не. Прекалено е тъмно в гаража.
-... Светнете ?
- Не мога. Стана авария и нямам ток...


За тези мили пациенти се сещам на прима-виста. По-натам още ! :)




Гласувай:
16



1. djgator - стефане
28.07.2009 12:13
Много мъка има по тоз белий свет :))...
цитирай
2. goby3 - :)
28.07.2009 12:13
Яко-разсмя ме!
цитирай
3. sisithebest - о, боже!!!
28.07.2009 12:16
:DDDDDDDD
цитирай
4. damnation - Братко, когато работех за o2/Br...
28.07.2009 12:16
Братко, когато работех за o2/British Telecom се сблъсквах с незнанието на нормални хорица. Търпи се !
Сега се сблъсквам с, понякога още по невероятните, липса на знание и глупост на "специалисти" в бранша.
Goby3 радвам се. Няма само злободневно да жиля, нека се посмеем малко :)
цитирай
5. kapricia - :о)))
28.07.2009 12:17
Като се има предвид опита ми с компютрите, направо се виждам в някои от тези ситуации! :о)))
цитирай
6. damnation - сис дъ бест -. . . да, о боже си е. . . ...
28.07.2009 12:18
сис дъ бест - ... да, о боже си е ...
каприсиа, за щастие винаги можеш да питаш на лични. Хем ще отговоря ако мога, хем и да се смея, няма да разбереш :) Поздрави !
цитирай
7. cindy - Не е в тази връзка, но се сетих
28.07.2009 12:18
- Приличаш на Нефертити!
- Не ми говори в множествено число!

Това са ми го разказвали за истинска случка! :)
Както и това:

- ....Голата маха...
- На кого маха?

:)
цитирай
8. damnation - ахахахах :D
28.07.2009 12:19
ахахахах :D
цитирай
9. dorichela - хахахахахаха :)
28.07.2009 12:22
хахахахахаха :)
цитирай
10. pilcho - ...
28.07.2009 12:26
тези юзъри, за последните няколко години, явно не са станали по-изобретателни в ръсенето на бисери... или ти четат старите от интернет ;)
наздраве
цитирай
11. damnation - Кой знае Пилчо, може би някой лафове ...
28.07.2009 12:27
Кой знае Пилчо, може би някой лафове са ни генетично заложени ? :)
цитирай
12. анонимен - хахаха
28.07.2009 13:34
добре бе!!!
ето едно от мене,малко банално ,но...направо диалога ще пресъздам:
-Защо да не мога да записвам дискове?
-Нямаш записвачка бе,ей тук стои по-принцип.Купи си,ще дойда и ще ти я вържа.
-А ха.А колко струва?
-Ами горе-долу за 50-60 кинта ще вземеш свястна.
-Ама как точно се записват дискове?
-Ами една програма се инсталира и готово(това ''и готово'' всъщност ми изяде главата);)))
-А защо не ми инсталираш такава програма???
...
цитирай
13. damnation - ахахахах, мдааа.... :D
28.07.2009 13:51
ахахахах, мдааа.... :D
цитирай
14. lubima - ахаахаххх. . . . това с бабата и ка...
28.07.2009 14:06
ахаахаххх....това с бабата и картофите ми апомни за една действителна случка...
миналото лято..дъщеря ми е сервитьорка в бирария..пристига възрастен мъж и си поръча някаква супа...след малко тя вижда, че панерчет с хляба е празно, като изключим една розова самфетка....смачкана...минава и отсервира като естаствено изхвърля салфетката в коша...няколко минути след това дядото отчаяно си търси ...ченето...отива при бармана и му казва..."къде ми е ченето!"...доста са се посмяли на тази случка, след това са подарили на щерка ми цяла торбичка бонбонки "желирано чене" за да има да раздава)))....
цитирай
15. kass - damnation
28.07.2009 14:21
хех, не мога да се сетя ама май синди имаше един постинг за аптекарите и бисерите които чуват всеки ден, може и да греша дали е точно тя ама много се смях...Поздрави развесели ме...
Дали и аз не съм задавала такива въпроси като видях компютър за първи път????
цитирай
16. damnation - Любима, забавно :D Касс, в всяка ...
28.07.2009 14:34
Любима, забавно :D
Касс, в всяка професия свързана пряко с клиенти подозирам - има бисери. За теб не знам, но аз сигурно и по-глупави неща съм питал :)
цитирай
17. candysays - :)))))))))
28.07.2009 15:10
Какво ли не питат хората по света :D
А после - децата задавали най-много въпроси ;)
цитирай
18. damnation - Имаше едно предаване за подраст...
28.07.2009 15:12
Имаше едно предаване за подрастващи "Защо ? "
Даже и песничка си имаше :
"Чудесна дума е защо,
навред по земното кълбо"

Но, да, въпросите на възрастните понякога доказват колко мъдри са децата. А тъй щото предимно въпроси съм описал тук, то в продължението ще са предимно твърдения и заключения на въпросните възрастни-клиенти.
цитирай
19. анонимен - И аз да разкажа една случка
28.07.2009 15:19

Преди десетина години работя в една парфюмерия, до нас е хранителният магазин. Един ден влизат две госпожи и от вратата почват - сиренето колко ви струва, кашкавала колко , салам еди какъв си имате ли , без да погледнат към щанда. Ние с колежката се споглеждаме и в техен стил - съжаляваме но всичко свърши, пробвайте в съседният магазин..........
Още се хиля като се сетя за тази случка.
цитирай
20. damnation - Забавно е, дарлинг. :) Често нед...
28.07.2009 15:20
Забавно е, дарлинг. :) Често недоглеждаме нещата :)
цитирай
21. анонимен - :)
28.07.2009 15:27
Забавно, хубаво е да има поне на какво да се посмеем просто така
цитирай
22. damnation - Анонимен 21 - да, разбира се :)
28.07.2009 15:28
Анонимен 21 - да, разбира се :)
цитирай
23. dusha - :)
28.07.2009 16:38
хехе :) Разсмя ме! Поздрави! :)
цитирай
24. damnation - :) Мерси Душа :) Поздрави :)
28.07.2009 16:39
:) Мерси Душа :) Поздрави :)
цитирай
25. cindy - kass,
28.07.2009 16:39
много помниш!:) Бисерите от аптеката са при мене, даже ги сложих в блогрола, щом доставят толкова много радост! :)))
цитирай
26. tili - Mnogo ste нафукани това
29.07.2009 02:50
ИТ специалистите! На мен като ми се обърка нещо в компа - синовете ми/програмисти/ ми викат да чета и да си го оправям. Аз, обаче , се обаждам на провайдерския телефон и там едно мило момиче - Гергана - спокойно, стъпка по стъпка ми помага и нещата се оправят. Така де - то само с четене не става - иска и добра дума!
цитирай
27. damnation - тили, срам не срам си признавам - ...
29.07.2009 10:09
тили, срам не срам си признавам - това с "прочети еди какво си" е заразно - почнал съм и аз да правя така вкъщи
цитирай
28. elektraotkosmosa - хахахахахахаах
29.07.2009 15:08
много яко,имала съм и аз много такива случки,ама ме мързи да мисля сега :)))поздрави
цитирай
29. ludpensioner - LOL, това ми напомня за една случка
30.07.2009 17:43
Един клиент имаше проблем с компютъра - не бил работил. Тогава ме нямаше и със сигурност не са правили диагностика на баракудника преди да го пратят на сервиз. Та значи връщат му щайгата заедно с пликче с надпис "Намерихме го вътре и нямаме представа що е, да звъним ли на НАСА?" плюс 10 лева сметка за почистване. Клиента се развилня, взе да кълне нас и сервиза и да ни задва въпроси от типа - "Как ще влезе това в кутията, през вентилатора ли?". Аз само отворих предния панел, където трябваше да е флопито и зейна една дупка. "Ами, оттук?" попитах невинно и клиентът със скърцане на зъби ни връчи десетте лева.
цитирай
30. damnation - ахахах :D
30.07.2009 17:50
ахахах :D
цитирай
31. анонимен - Дори и да са измислени, някои бяха ...
30.07.2009 17:54
Дори и да са измислени, някои бяха доста добри. Особено последното
цитирай
32. damnation - За жалост са реална част от IT пра...
30.07.2009 17:56
За жалост са реална част от IT практиката ми :)
цитирай
33. анонимен - elisena
01.12.2009 21:53
интересни случки! :)))
цитирай
Търсене