Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2009 09:59 - Не е задължително, не е и нужно.
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9110 Коментари: 55 Гласове:
24



Какво е задължително ? Защо толкова обичаме да се задължаваме един друг с разни, често напълно ненужни глупости ?

Задължително е, да ядем, спим, отделяме и поемаме кислород. До тук. Всичко останало е въпрос на личен избор.
Нужно е всичко от което бихме имали голяма полза и без което трудно бихме направили дадено нещо.
Всичко останало е не чак толкова важно.

И ми е смешно, когато някой ми се изцепи че е задължително да съм запознат с трудовете на еди-кой-си за да се занимавам с журналистика. Смешно ми е, когато ми кажат че трябва да рецитирам Ботев насън и да съм погълнал жадно всяка рима на Байрон, за да кажа че харесвам поезия. Смешно ми беше когато видях да четат лекция на злика, защото предположиха че не е чел " Пикник край пътя" на Стругацки.
Смея си се. Пък хората ми се смеят че не съм прочел това или научил онова, което е било свръх-модерно и Задължително според тяхното поколение. Продължаваме с това.

Мъжът е "задължително" да разбира от коли, от футбол, от политика, да сменя контакти, да поема необмислени рискове
За жената е "задължително" да може да готви, да оставя мъжът си да си гледа мача, да чисти, да гледа деца и да ги ражда, и прочие.
За детето... стоп ! По-горе, в самото начало се разбрахме кое е наистина задължително нали ?

Бихме могли да преглътнем малко егото си, да слезнем за секунда от дадения патриархален/матриархален трон на който мислим че седим, и да кажем - ок, не е задължително, препоръчително е, добре е, желателно е. Да, ама не. Щото ни е кеф да си мислим че сме нумеро уно.
И продължаваме. Хора, току що осрали си компютрите, и ревящи ми по телефона как ще ги уволнят ако не го оправя до два часа, изведнъж тръгват да ми обясняват как за това което правя задължително трябва да отбирам от metaframe. Мчи за какво ми е, то златните години на таз пущиния са били 20 лета преди да се родя ?

Но продължаваме да се задължаваме. Трябва да сме изчели Вазов ( "щото ни е най-великия писател ли, що ли ? ), трябва да знаем коя е първата, коя втората и коя третата столица на страната ни ( "щото нациите дето не са си ги сменяли 1000 пъти са по-изостанали от нас, може би ), трябва и да знаем с колко и с чии голове сме победили Германия в САЩ 94-та.
Ми не, не трябва. По-добре е да приемем, че човек може да е щастлив, може да е професионалист, и дори може да е по-умен от нас, без да знае всичко от общата култура, което ние знаем, и без да прави всичко, което ние правим или очакваме.

Не, не е задължително да смятам Ботев за най-великия ни поет. Не, не е задължително да ходя редовно на църква, щом съм кръстен. Не, не е задължително да слушам електронно и да гълтам екстази, щом съм IT специалист, не, не е задължително да уважавам баща си, не, не е задъжително тя да е с по-дълга коса от съпруга си, не, не е задължително това или онова.
Не е и нужно.
Нека забравим откровено тъпите задължения, хваналите мухъл стереотипи, и да си живеем живота.




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. drill - Въобще не е задължително,
27.08.2009 10:10
но човечеството прави от всяко пожелателно - задължително, с цел печалба.
цитирай
2. damnation - Не знам, не мисля че би могло да има ...
27.08.2009 10:11
Не знам, не мисля че би могло да има каквато и да е печалба от повечето изброени неща
цитирай
3. dianatrg - И си прав, и не си. За много неща не сме ...
27.08.2009 10:14
И си прав, и не си. За много неща не сме длъжни, но за много е желателно да сме длъжни - длъжни сме да уважаваме труда на хората като започнем от чистачката, която ни осигурява чиста и приятна атмосфера за работа и живот и като стигнем до труда на шефа, който рискува ежедневно не само за собствена изгода, но и за да ни осигури заплатите... длъжни сме да уважаваме човека до нас, неговите интереси и желания, длъжни сме да пазим достойнството му, длъжни сме..., но не и задължени от някой и нещо, всеки сам решава и сам определя задълженията си.
Хубав ден и много усмивки!
цитирай
4. damnation - Диана, споменал съм само неща които ...
27.08.2009 10:16
Диана, споменал съм само неща които смятам за ненужни превземки - уважението и човечноста не са сред изброените :) Хубав ден и на теб :)
цитирай
5. ckarlet - Damnation,
27.08.2009 10:35
Аз напълно те подкрепям в това, което си написал!
Стига да не нараняваме хората около нас, а и всички останали, да не ги караме да страдат, смятам, че човек сам трябва да избира начина си на живот.
Аз самата в много случаи съм се съобразявала и се съобразявам с мнението на хората. Например, когато се веселим компания на обществено място съм се съобразявала винаги с поведението си, да не ороня авторитета на близък човек, заемащ висока длъжност, или защото работя в дадена институция, която трябва да има определени норми, заради деца, заради семейство и т. н. И какво става с веселието... Ако има такива хора, които не се съобразяват с това и не им пука от хората мога да кажа, че малко им завиждам. Но пак ще напиша стига да не вредят на другите! Много е свежарско и ми хареса. Поздрави!
цитирай
6. damnation - Мерси ckarlet :)
27.08.2009 10:37
Мерси ckarlet :)
цитирай
7. анонимен - zdravei. . . haresa mi postinga. . . . ...
27.08.2009 10:40
zdravei...haresa mi postinga.... v interes na istinata varhu tezi ne6ta ne se bqh zamislqla.., koito zasqga6....nooooooo priznai , 4e e hubavo 4ovek da ima ob6ta kultura....naistina ne e zadaljitelno da smqta6 botev za nai velikiq poet.., da hodi6 na carkva, da 4ete6 bairon ...i taka natatak..no eto ti gi zasqga6 tezi imena v posta si.... zna4i si gi 4el...eeeeee kakvo lo6o ima da popiva6 vsqka informaciq...ina4e vseki sam si izbira ..kak da jivee jivota si...drug e vaprosa dali moje da go jivee taka kakto iska...mislq, 4e po skoro tam e razkovni4eto...ne si li saglasen s men...
цитирай
8. damnation - Анонимен/на 7 - Няма нищо лошо в &...
27.08.2009 10:44
Анонимен/на 7 - Няма нищо лошо в "общата култура".
Само че, тя затова е обща - може да включиш в нея каквото те влече. И да не обърнеш внимание, на това което не ти е интересно.
цитирай
9. анонимен - ami da de. . . . az ostanah s vpe4at...
27.08.2009 10:48
ami da de....az ostanah s vpe4atlenie , 4e q otri4a6... spored men 4ovek trqbva da se interesuva ot dosta ne6ta..ne samo v 4astnost ot profesiqta si
цитирай
10. damnation - Това е така. Но за пример - може ин...
27.08.2009 10:50
Това е така. Но за пример - може интереса ти да е анимация. Или далекоизточна култура. Или да си запален по зоологията, без да ти е професия. И да нехаеш за римската империя или историята на музиката. Това не те прави човек с по-ниска култура.
Просто с по-различна :)
цитирай
11. pnp5q - :)
27.08.2009 10:51
"- Сина не ще да чете Достоевски (1821-1881). Какъв човек ще стане, как ще живее?
- Е, че Пушкин (1799-1837) как си е живял..."
цитирай
12. damnation - pnp5q - :) много на място казано :)
27.08.2009 10:52
pnp5q - :) много на място казано :)
цитирай
13. анонимен - saglasna sam s teb. . . no nqma ni6to ...
27.08.2009 10:59
saglasna sam s teb...no nqma ni6to lo6o v tova vse pak da poznaiva6 ne6to i za rimskata imeriq, i za muzikata..i za kakvoto tam si iska6 o6te...4ovek trqbva da e lubopiten, luboznatelen...da popiva informaciqta ..i sam da precenqva koe da izhvarli i koe ne...
цитирай
14. damnation - Обезателно, няма нищо лошо. Лошото ...
27.08.2009 11:00
Обезателно, няма нищо лошо. Лошото идва когато някой някъде реши че ти Трябва да знаеш :)
цитирай
15. анонимен - 4e koi trqbva da re6ava vmesto men. . ...
27.08.2009 11:18
4e koi trqbva da re6ava vmesto men..kakvo trqbva da znam i da ne znam... za6to i drug 4ovek trqbva da se namesva...az sama si izbiram ne6tata ot koito se interesuvam..tukkkkkkkkkk ne6to s teb ..mai ne se razbrahme...
цитирай
16. damnation - Това е идеята. Ти мислиш едно. Чо...
27.08.2009 11:22
Това е идеята.
Ти мислиш едно. Човека отсреща друго. И когато той разбере че не знаеш, или не правиш нещо, което според него е задължително, ти ставаш "тъпа" или "неука" или поне "мързелива".
Защото не знаеш въпросното нещо - без да те питат какво друго знаеш вместо това :)
цитирай
17. анонимен - aaaaaaaa taka razqsneno ve4e go ...
27.08.2009 11:35
aaaaaaaa taka razqsneno ve4e go razbrah.... aha ...da 4esto izpadam v takiva situacii..na tapa ili marzeliva ovca..noooo kogato neiskat da me razberat ..taka stava..daaaa tuk si prav i to mnogo prav..blagodarq ti 4e mi poqsni ne6tata...
цитирай
18. djgator - стеф
27.08.2009 11:35
В такъв свят живеем- налагат ни норми и мнения, а обществото ни е клюкарско! :)
цитирай
19. damnation - Анонимна приятелко, моля :) Извини ...
27.08.2009 11:37
Анонимна приятелко, моля :) Извини ме, че не се изразих достатъчно ясно в началото :)
цитирай
20. damnation - Веско, да ! Аман от налаганици и к...
27.08.2009 11:45
Веско, да ! Аман от налаганици и клюки :)
цитирай
21. loli - Задължително е..
27.08.2009 12:01
Задължително е да бъдем Човеци!
Другото е суета..
цитирай
22. damnation - Aбсолютно :)
27.08.2009 12:02
Aбсолютно :)
цитирай
23. анонимен - Амин!
27.08.2009 12:08
Задължително трябва да се отървем от тези наложени псевдодогми !!!
цитирай
24. damnation - :) Задължително ли е приятелю ? :P
27.08.2009 12:10
:) Задължително ли е приятелю ? :P
цитирай
25. marsi13 - Поздравления за постинга!Всеки ...
27.08.2009 12:11
Поздравления за постинга!Всеки има право на личен избор,именно личната свобода прави всеки човек щастлив!А това ,че някой не се вписва в неписани рамки си е проблем на другите!Да живеем в мир с себе си!
цитирай
26. damnation - Марси13, благодаря ти :) Да, в...
27.08.2009 12:12
Марси13, благодаря ти :)
Да, всеки има право на личен избор, особено за изброените по-горе неща.
цитирай
27. анонимен - АбсолУтно !!!
27.08.2009 12:14
damnation написа:
:) Задължително ли е приятелю ? :P

ха ха ха,поне това...
цитирай
28. damnation - :D
27.08.2009 12:16
:D
цитирай
29. анонимен - Не ти ли писна да пишеш глупости уе ?
27.08.2009 12:30
Не ти ли писна да пишеш глупости уе ?
цитирай
30. damnation - Анонимен 29 - не, не ми :) Явно, не ти е ...
27.08.2009 12:31
Анонимен 29 - не, не ми :) Явно, не ти е писнало и на теб да ги четеш ?
цитирай
31. kass - damnation
27.08.2009 12:48
Аз личнпо смятам, че да си много начетен и интелигентен са две различни неща. Може да си изчел купища книги и нищо да не си разбрал от тях. Познавам много хора, които ми цитират този или онзи автор със запетаите барабар, но за жалост не могат да си направят елементарна преценка понякога. Поздрави за постинга...Кой какво смята за задължително е въпрос на личен избор и наистина някакви неписани правила по този въпрос са абсолютно излишни...
цитирай
32. damnation - Касс, да, така е. Да не казвам колко е ...
27.08.2009 12:51
Касс, да, така е. Да не казвам колко е досадно да се опиташ да излезеш на глава с някоя "читанка" без грам собствена мисъл в тиберицата :)
цитирай
33. dorichela - аман от общоприети рамки :)
27.08.2009 13:51
аман от общоприети рамки :)
цитирай
34. damnation - Аман :) Поздрави !
27.08.2009 13:52
Аман :) Поздрави !
цитирай
35. gothic - Задължително е да бъдем Човеци!...
27.08.2009 14:41
loli написа:
Задължително е да бъдем Човеци!
Другото е суета..



Хора много, Човеците са малко, наистина!
цитирай
36. elf - Всико ви е вярно! Браво!!! Подкр...
27.08.2009 15:56
Всико ви е вярно! Браво!!! Подкрепям!
цитирай
37. damnation - Мерси елф :)
27.08.2009 15:59
Мерси елф :)
цитирай
38. cindy - Задължително ли е
27.08.2009 16:14
да харесам написаното? :))))
Всъщност мен ме дразни друг израз. Когато питам "Защо?" за дадено нещо да ми се отговаря "Така е редно!"
Кой решава кое е редноООО?!? - Дедо Господ?

Май за същото става дума :)
цитирай
39. damnation - Не синди :) Даже не е и препоръчит...
27.08.2009 16:22
Не синди :) Даже не е и препоръчително :)
цитирай
40. diso - Много от пробивите в науката са п...
27.08.2009 16:44
Много от пробивите в науката са правени от специалисти в други области, които и хабер си нямали от наложените от някого заблуди, които е било ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се учат.
цитирай
41. damnation - О да :) Пратчет си прави майтап с ...
27.08.2009 16:46
О да :)
Пратчет си прави майтап с това на няколко пъти с диалози тип :
- Как направи еди кое си ?
- Ми.... направих това, дръпнах онова, добавих трето и стана
- Ама това е невъзможно !!!
- Така ли ? .... Никой не ми е казал....
цитирай
42. diso - Наскоро гледах един филм. Главният ...
27.08.2009 16:59
Наскоро гледах един филм. Главният герой беше много впечатлен от факта, че по законите на физиката земната пчела не би трябвало да може да лети, защото тялото й е много голямо в сравнение с крилата. Тя обаче не е учила физика и си лети :)
Всъщност винаги има основни знания, които човек е добре да има, но да се съмнява и да проверява всичко.
цитирай
43. damnation - Определено diso :) А за законите на ...
27.08.2009 17:06
Определено diso :) А за законите на физиката, това с земната пчела мисля че не е единственият пример.
цитирай
44. mamas - Браво!!!
27.08.2009 19:34
"По-добре е да приемем, че човек може да е щастлив, може да е професионалист, и дори може да е по-умен от нас, без да знае всичко от общата култура, което ние знаем, и без да прави всичко, което ние правим или очакваме."
Няма да те повтарям, смисълът ще е същият!
цитирай
45. theladybird - :)
27.08.2009 20:29
Много ми хареса... благодаря за приятните минутки докато го четях!
цитирай
46. damnation - Благодаря за милите думи :) Радвам ...
27.08.2009 20:31
Благодаря за милите думи :) Радвам се, че не съм само аз на такова мнение :)
цитирай
47. stefanni - Не понасям Стругацки...
27.08.2009 20:35
Само искам да вметна , че съм чела дискусията където въпросния злика беше обвинен че не е чел Стругацки...и не познавам нито злика, нито обвинителя , но някак си останах с впечатлението че последния не е чел нищо друго освен Стругацки... което за мен е липса не на обща, а на всякаква култура...дано не съм права и просто да съм била объркана от огромната информация , която трябваше да асимилирам във въпросната дискусия...
цитирай
48. damnation - Стефани, а аз не съм сигурен ли съм ...
27.08.2009 20:37
Стефани, а аз не съм сигурен чел ли ги е или не. Но и не мисля че е особено важно, по скоро ми стана смешна реакцията на питащия, тип "ама как така не си ги чел ? " :)
цитирай
49. stefanni - -)
27.08.2009 20:57
Ами той човека не може да повярва как ДОРИ той е чел нещо , а някой друг / например злика / го е пропуснал....
цитирай
50. damnation - о дааа
27.08.2009 20:57
о дааа
цитирай
51. raylight - Уважението
27.08.2009 21:17
към родителите е нужно и им се полага по правото на създателя.
цитирай
52. damnation - Тук ни се разминават мненията Лъчко ...
27.08.2009 21:21
Тук ни се разминават мненията Лъчко - уважението трябва да се заслужи.
Имам, както и ти, физическата възможност да създам десетки деца.
Редно ли е, те да ме уважават, затова че съм ги създал, ако след това цял живот не ги погледна ?
Поздрави :)
цитирай
53. dimitarf - sorry
27.08.2009 23:37
culture we are culture we gonna burn
повече сме от консуматори, за щастие и нещастие :)
повече сме от това тяло
явно
но кръста никога не е бил лек..
поздрави и успехи
цитирай
54. malkiatprintz - "Задължително" е като ...
28.08.2009 02:32
"Задължително" е като патерица или коловоз – без него един сакат дух няма как да се движи и си лепи етикети на всяко нещо, само и само да си създава някакви жалони, коиот да му рамкират живота :)
цитирай
55. анонимен - perlkpFRqXo
03.06.2011 23:49
Hey, subtle must be your mddlie name. Great post!
цитирай
Търсене