Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 11:00 - Градска легенда или ужасяваща истина ?
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12518 Коментари: 47 Гласове:
32

Последна промяна: 28.08.2009 16:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Изглежда, от известно време нещо ужасно се случва из северните софийски квартали. Директно от улицата се отвличат млади, здрави хора и се продават на черно под формата на органи. Начинът на действие е следният - след залез слънце, някой те спира из страничните улички и те пита нещо - къде е еди коя си улица, как се стига до еди какво си. Докато ръкомахаш и обясняваш втори човек, който уж минава от там те приспива с инжекция. Товарят те на кола, разчастват те. Край на филма.

Звучи като историята на холивудски трилър. Не бях чувал за това, та днес като ме предупреди мой приятел, първоначално се стреснах. Не само за себе си, но и за близките си, които също ходят по тези улици.
Но ми стана и малко странно, как едно такова нещо, случило се няколко пъти и явно известно на "всички" ми е избягало от кръгозора на доста добре информиран интернет маниак. Разрових се, и изглежда никой в интернет не го е чувал - което ми навява мисълта че е възможно да е набираща сили градска легенда. Силно се надявам да е така.

Но, нали съм захапал темата от доста време, веднага ми идва въпроса - какво би било наказанието, за човек който наистина го прави ? Който може да отвлече, убие и продаде като карантия n на брой човешки същества, тотално непознати му и невинни ?
Няма смъртно наказание в БГ. Няма кумулативни присъди, с натрупващи се наказания ( за пример - присъдите в САЩ от 500 и нагоре години, при които няма амнистия, няма добро поведение - изгниваш в кафеза, като редовно задника ти го порят потни негри ).
Та дори и доживотната присъда се дава изключително рядко ( сигурно за да не храним затворници ? ).
Представете си човека от горе - нормално и справедливо ли е, да бъде осъден на 20 години, да излежи максимум 10 и да го пуснете на свобода ? Бихте ли го приели за комшия, за колега, за човек ? Или ще ви иде да му светите маслото ? 

Е, аз си оставам с надеждите Бате Бойко, освен да се кара на министрите си, да направи нещо със съдебната система, за да е ясно че бъде ли заловен убиец или изнасилвач, няма да се върне на улицата след броени месеци/години.
И още по-силната надежда тези отвличания да са наистина само плод на нечия  развинтена фантазия.




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pomiqrat - Един изнасилва баба си и я убива и ...
28.08.2009 11:04
Един изнасилва баба си и я убива и след 5 години излиза на свобода. От България с любов.
цитирай
2. lubenw - По въпроса с наказанието
28.08.2009 11:05
предполагам че ще ти е интересно да прочетеш разсъжденията на Томас Мор в Утопия на тема наказание на престъпник
цитирай
3. damnation - Пак е добре - приели са го за изнас...
28.08.2009 11:05
Пак е добре - приели са го за изнасилване. Ако акта е бил анален полов контакт, е щяло да се брои за блудство, и да му дадат дори по малко. От България с любов.
цитирай
4. damnation - lubenw ще ги потърся, благодаря ти ...
28.08.2009 11:06
lubenw ще ги потърся, благодаря ти :)
цитирай
5. lubenw - Предполагам си запознат със сайта ...
28.08.2009 11:08
Предполагам си запознат със сайта library.parapitevi.com
Там можеш да го намериш
цитирай
6. damnation - Не, не знаех за този сайт, но ще по...
28.08.2009 11:09
Не, не знаех за този сайт, но ще погледна. Още веднъж - мерси :)
цитирай
7. tiia - Но това е ужасно!!!
28.08.2009 11:10
Допускам, че е възможно това да е истина, защото живеем в страна, в която няма виновни за тежките престъпления. Ние сме удобно място да се вършат неща от този род.

Това, което ни казваш, ми напомня за филма "Месо" - стар филм за престъпния бизнес с човешки органи.

Благодаря ти за предупреждението! Ще разпространя информацията сред моите познати.
цитирай
8. nkf - Това звучи доста стряскащо. Все пак ...
28.08.2009 11:11
Това звучи доста стряскащо.Все пак не е трудно да се провери дали е истина.Близките на изчезналите хора подавали ли са сигнал в полицията за изчезнал близък ,роднина, член на семейството?Имали намерени някъде човешки останки ?
цитирай
9. damnation - tiia - Все пак мисля, че не е истина, ...
28.08.2009 11:14
tiia - Все пак мисля, че не е истина, не бързай да всяваш паника.
nkf - Това което ми казаха, се е случило на "приятел на приятел" ако ме разбираш. Гугъл и новинарските сайтове не знаят нищо, така че и да има нещо, е покрито :)
lubenw - в сайта открих дори два мои разказа.... може би затова е било редно да знам за него :)
цитирай
10. teachme - "Настръхна" ме този постинг...Франкенщайн е жив!
28.08.2009 11:20
"И още по-силната надежда тези отвличания да са наистина само плод на нечия развинтена фантазия."
Ха дано...че наистина звучи като сюжет от страшен филм!
цитирай
11. damnation - да кажем. . . . урбано-фолклорична ...
28.08.2009 11:22
да кажем.... урбано-фолклорична версия на идиота с спринцовката, който наистина боде деца из Надежда и Люлин, и спрямо който, работата на "страхотната" ни полиция за последните 4 месеца се изчерпва с пускането на два крайно различни един от друг фоторобота...
цитирай
12. djgator - стеф
28.08.2009 11:24
Аз съм за по-сурови наказания, а в затвора да наблегнат на обществено полезен труд- работилници, да ги водят по каменни кариери- всеки ден да им е ад!!
цитирай
13. damnation - Веско, аз, с риск Балет пак да ме о...
28.08.2009 11:26
Веско, аз, с риск Балет пак да ме обвини във фашизъм ( все едно ми е пръднал на *** с това обвинение ) съм с две ръце за смъртните присъди в някой случаи.
Но, да, дори и без тях, трябва затягане.
цитирай
14. demoniceye - Хич не бих се учудила
28.08.2009 11:26
Ако наистина бродят такива банди. Що се отнася до наказанието ли? Нямаме закони в България и всички го знаем. Пазете се младите, само това мога да кажа.
цитирай
15. damnation - Демоник, най-добре е да няма нужда ...
28.08.2009 11:28
Демоник, най-добре е да няма нужда от наказание, т.е - да няма престъпление.
И да, да се пазим.
цитирай
16. анонимен - северните квартали?
28.08.2009 11:30
звучи стряскащо, какво визираш под "северни квартали"?
цитирай
17. damnation - Надежда, Обеля, Люлин...
28.08.2009 11:31
Надежда, Обеля, Люлин...
цитирай
18. teachme - Подкрепям!
28.08.2009 11:33
damnation написа:
Веско, аз, с риск Балет пак да ме обвини във фашизъм ( все едно ми е пръднал на *** с това обвинение ) съм с две ръце за смъртните присъди в някой случаи.
Но, да, дори и без тях, трябва затягане.


Стига с тези дълги процедури, доживотни уж присъди и разни там други, после следват обжалвания, опрощаване на греховете и все такива простотии. Ред и закон трябва да има и то еднакво да е за всички!!!
цитирай
19. damnation - трябва...
28.08.2009 11:34
трябва...
цитирай
20. theladybird - Чак тръпки ме побиха. . . Дано де е ...
28.08.2009 12:35
Чак тръпки ме побиха... Дано де е градска легенда...
Стила ти на писане е много свеж и различен. Харесва ми!
цитирай
21. damnation - Благодаря ти theladybird. Всички ...
28.08.2009 12:37
Благодаря ти theladybird. Всички се надяваме да е легенда :)
цитирай
22. анонимен - Брат,ти от кой квартал си?
28.08.2009 13:22
Може да ми отговориш на лична...
цитирай
23. damnation - И аз мисля че е.
28.08.2009 13:34
И аз мисля че е.
цитирай
24. inel379 - Ужасно!
28.08.2009 13:40
Свикнахме с лошите новини, но ако тази не е градска легенда, аз съм за доживотна присъда. Такава чудовищна вътрешна липса на човещина няма как да бъде наваксана, че да й се дава отсрочка. Отдавна е време за по-адекватни мерки срещу подобни злодеяния.

P.S. Моля за извинение, че преди малко натиснах прибързано не там, където трябва, преди да завърша написаното и се наложи да го направя отново.
цитирай
25. monella - Нищо не би ме учудило
28.08.2009 13:45
"Тук законите защитават пристъпниците" - ми казва полицейски инспектор. Може ли в закона да пише "Дори да има самопризнание, не е ли на лице друго доказателство , не може да бъде повдигнато обвинение"..това ми даде да прочета инспектора , когато ходих да пускам жалба за кражба на доста пари. И знаех конкретно кой е човека. Но никой не го е видял. Няма видео записи и т.н. Та и да каже "Да гепих ти 2 бона. Мерси", просто пиеш една студена вода..Факт.
цитирай
26. анонимен - tezi ne6ta sa istina. . ne sa lege...
28.08.2009 13:55
tezi ne6ta sa istina ..ne sa legenda...na edno blizko semeistvo na svekar mi se slu4i to4no tova..otvli4at malkata mu da6terq.. na 5 ..6 g... sled dva dena vra6tat deteto , koeto ni6to ne pomni....roditelite tragvat po bolnici i se ustanovqva , 4e lipsva ediniq babrek na deteto...taka..4e istoriqta..koqto ti razkazva6..e istina...da ne govorim kolko hora sre6tu zapla6tane si davat dadem organ...noooooo tova iz mediite ne se tirajira.., no e istina..
цитирай
27. damnation - Това за което говориш е така. Говоря ...
28.08.2009 14:01
Това за което говориш е така. Говоря за специфичния случай в който просто те отвличат от улицата и край-край :)
цитирай
28. анонимен - !
28.08.2009 14:40
Мисля, че тъкмо за да се предотвратят такъв тип престъпления не се прие идеята за това по всеки човек да е потенциален донор, освен в случаите, когато е налице изрично несъгласие. Само ако има изрично съгласие за донорство, което се подписва предварително е възможно да се приемат органи за трансплантация.
цитирай
29. анонимен - ami az vqrvam, 4e tova koeto si na...
28.08.2009 14:47
ami az vqrvam , 4e tova koeto si napisal e taka...ujasno e ..no e taka
цитирай
30. анонимен - Rodolubec
28.08.2009 15:32
Za sajalenie vseki den kadarnite ot Bg xora napyskat stranata i ostavat samo kradcite koito darjavata napravi takiva i drygite kradci politici, policai... koito ne razryshi ot minaloto. zatova sega ne samo chetem tezi neshta i sme svideteli na takiva. Tova shte prodaljava dokato ima takiva polyjivi dyshi v Bg. Ili biagaite ili se borete. Kakvo chakate?
цитирай
31. kass - damnation
28.08.2009 15:37
пази Боже, дано не е вярно, според мен би трябвало да се разчуе, ако е истина, но все пак не е изключени и да се крие нарочно от населението, с цел да не се всява паника...
За смъртното наказание аз съм "за", особено когато става дума за серийн убийци, неспасяеми са според мен...
цитирай
32. damnation - Сумарно има около 5000 прочитания ...
28.08.2009 15:38
Сумарно има около 5000 прочитания по разните места на които го публикуваха ( без да ме питат, ама нейсе ) - пък досега никой не е казал - да, и аз съм чул. Така че май е мит :)
цитирай
33. desperadomikaela - Повярвай!
28.08.2009 16:00
Всички най-гнусно казано за тази гнусна страна е вярно.
цитирай
34. анонимен - български език
28.08.2009 16:06
Ползвайте проверка на провописа си, който ви куца!

кУмулативен
цитирай
35. damnation - Благодаря за поправката. Изглежда ...
28.08.2009 16:14
Благодаря за поправката.
Изглежда на вас Ви куца културата :)
цитирай
36. ckarlet - В България се експлантират неле...
28.08.2009 16:16
В България се експлантират нелегално органи срещу заплащане. Страната ни е сред най-големите „износители на органи“ в Европа. Най-разпространена търговия сред българите е продажбата на бъбреци. Доброволните донори очевидно са хора, които нямат по-светла перспектива за бъдещето от това да се осакатят доброволно срещу заплащане в порядъка на 1, 2 хил. щатски долара. Всичко това се изписа и чува по новините, но не съм чувала за тази история, която ти разказваш. Определено не ми се вярва, но ще се разбере, ако има и малко истина.
А съдебната система е под зоркото око на Европейския съюз и се очакват много промени. В последно време усилено се заговори за създаване на нов НК. Споделям мнението, че е необходима диференциация между тежките и леките престъпления, уредени в НК, като това следва да се отрази и на различния ред за провеждане на наказателната процедура за различните по вид и тежест престъпления. Те се отличават помежду си по степента на обществена опасност, а сега действащият НК не прави такава разлика.
цитирай
37. damnation - Скарлет, благодаря ти за съдърж...
28.08.2009 16:18
Скарлет, благодаря ти за съдържателния коментар. Това за нов НК звучи добре :)
цитирай
38. анонимен - На дали изобщо...
28.08.2009 17:19
1.При толкова много катастрофи, резервни части под път и над път. Едвали някой ще започне да се занимава със случайни хора от улицата- рискове много, болести по хората още повече, за несъответствия въобще да не си говорим.
2.По отношение на правото- по-добре да се учим от Европа- Франция, Германия... А Сащ по отношение на смъртната присъда са на едно ниво с Китай, Иран, Северна Корея и други силно демократични страни.
цитирай
39. damnation - Анонимен 38 - доводът ти не е добър. ...
28.08.2009 17:23
Анонимен 38 - доводът ти не е добър. Макар да има много жертви от катастрофи и тн, то много малка част от тях са дали разрешение органите им да се ползват. При тях също има болни, част от органите им се повреждат от самото нещо което ги убива, а и рядко биват транспортирани навреме на място където могат да се съхранят.
Ужасяващо по-лесно е, да издебнеш някой който изглежда напълно здрав, и да му напрвиш тестове.
цитирай
40. marty - Опитах се да изчета коментарите
28.08.2009 20:06
за да не задавам повторно въпроса,
но за петък вечер са ми много, дребни
а има и написани на маймуница...
Въпроса ми е свързан с това,
ако все пак е истина, дали са подадени сигнали до полицията или частни разследващи фирми...
Не е възможно никъде да не излезе някаква официлан информация ?
Но си мисля и за друго-
Да не става въпрос за отвличания, но с цел разчистване на сметки.
Много често това са действия
провокирани и платени от близки хора.
Дори от семейството на жертвата.
цитирай
41. stefanni - Ужас отново
28.08.2009 23:29
но това е ужасно - вие сериозно ли говорите...

наистина тук някой спомена полицията ...дори и да няма факти и доказателства , редно е да се подаде сигнал и до полицията и до всички масови средства за информация... иначе хората няма как да знаят да се пазят и да внимават ...въпреки че като знам каква пропаганда се води за перпазване от тебефонин измами , а всеки ден чета в новините за нови измамени...
цитирай
42. damnation - stefanni - ужасно мразя да се говори ...
28.08.2009 23:31
stefanni - ужасно мразя да се говори на Вие.
Казвам се Стефан - ако предпочиташ, брой го за официално запознанство.
Относно това - чух го от комшии и колеги. Сам се разтърсих из интернет за каквато и да е потвърдена информация, каквато за радост - няма.
Реших че е по-добре да пусна постинг, който сумарно е прочетен вече от над 10 000 души, за да имат хората едно на ум, а не да създавам може би напълно излишна паника. Затова и стилът ми е леко шеговит. Поздрави !
цитирай
43. анонимен - "Месо"
28.08.2009 23:56
Филма е от 70 - те с Питър Фонда и е много реалистичен.
Нали изкуството е отражение на живота?
Там потжрпевшите бяха двама, между другото.
Спокойна нощ!:)
цитирай
44. stefanni - Стефан е чудесно
29.08.2009 00:10
Значи сме съименници. Вчера говорих на Вие но днес използвах местоимението за 2л. мн.ч. - ))).

Чудесно е че си пуснал постинг , това е начин да се разпространи информацията...дано не е истина ,но всеки слух си има първопричина и ако е така - старшничко си е . А и доста вероятно.. Прилича на филм , да , а нима ние не живеем в нещо подобно на американските гангстерски филми от преди няколко десетилетия ?!!!
цитирай
45. malkiatprintz - И на мен ми се струва, че е градска ...
29.08.2009 02:27
И на мен ми се струва, че е градска легенда, също не съм попадал никъде на подобни информации. А що се отнася до присъдите едно смъртно наказание в определени случай си е благодат... по-добре доживотна присъда но наистина в затвор тип "Граф Монте Кристо".... само че няма да се случи...
цитирай
46. stefanni - не
29.08.2009 21:12
Настоящата тема директно отваря въпроса за смъртното наказание...дори това да е градска легенда , на дурго място и по друг начин измамата и посегателството върху човешкия живот си съществуват...защото търговията с органи процъфтява по целия свят , доколкото знам.

Та относно смъртоното наказание... не знам дали е благодат за някого - в смисъл че като си го заслужи човек , навярно попада за известно време в такова състояние на духа ,когато е готов да приеме смъртта като справедилво наказание за стореното...Но това е моментно състояние ... и всъщност инстинкта за живот взема превес...та с хуманното си отношение към убийците и жестоките престъпления ние като общество създаваме у тях чувството за безнаказанотст. Е
Един празен живот на една цинична душа , знаейки
че ще си лежи по гръб до старини , на държавна издръжка , с ревностно отстоявани права за храна , облекло и чист въздух...кому е нужно всичко това !!!!

Не казвам че всички са такива - мотиви за престъпление има повече от престъпниците дори ... но реалната заплаха от истинско наказание според мен определено би снижила престъпността...
цитирай
47. krasunata - Be Aware
02.09.2009 09:32
Някои хора в отчаянието си прибягват и до такива мерки. Други развиват нечистоплътната си търговия. Може би затова са толкова популярни застраховките "Живот" в България.

Дори и да са единични случаи, това е варварство. Това е пореден удар срещу хората под 40 години. Внимавайте на кого си давате кръвната група и резус фактора. Въпреки, че в нашата държава с тоя разграден информационен двор, заинтересуваните могат да получат информация по всяко време. Надявам се базата данни за трансплантации на органи да бъде направена по един цивилизован начин. без да има нужда от отвличания. Но когато ножът опре в богатия кокал, нуждата започва да ражда кошмари. Не съм циник или искам дискриминирам някого, но мисля, че практиката за продажба на органи е широко разпространена в определени малцинствени групи. Всеки човек има своите права над себе си, но това е престъпление (все още).
цитирай
Търсене