Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2009 11:45 - Училище
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5729 Коментари: 15 Гласове:
11



Сутринта се събудих от странна суматоха в коридора. Малко озадачен и свикнал домочадието ми да не показва признаци на живот преди 9-10 часа се надигнах да видя какво става.
А то - едни приготовления, едни букети, едни тоалети. Та се усетих че е 15-ти семптември, и докато за мен това е ден за заплата и рожден ден на близък приятел, то за голяма част от сънародниците ни, включая 11 годишната ми племенница е първи учебен ден.
По пътя към работата зяпах учениците по улицата - усмихнати, добре облечени, носещи букети. Гледащи в бъдещето. И им завидях. ( "семейния" живот явно ме е облагородил, до преди годин бих видял само ученичките, хехе ).

Спомних си моите първи учебни дни, като се замисля. за пръв път от както приключих с учението. Не би било изненада ако си призная, че никога не съм ги чакал с огромно нетърпение, но пък винаги ме завладяваше леко приповдигнато настроение, трепетно очакване на новото, надежда че ще науча или ще ми се случи нещо интересно през учебната година. Повечето от тези приятни емоции ме напускаха през първата седмица преговор разбира се, но нещо оставаше. Понякога почти до средата на срока.
Спомних си какво весело и шеговито хлапе бях, енегично, винаги готово да разказва смешки за да развесели околните, винаги нуждаещо се само от думата „хайде” за да тръгне за купон или парти. Или за глупава инициатива като търсене на дом за бездомни кученца. Добре де, инициативата не е глупава, стига да не ходиш по улицата и да питаш хората – искате ли това кученце ? Тогава ми пречеше предимно това, че всичко ми ставаше досадно твърде бързо. Мислех си, че е от училището и в момента в който стана възрастен ще си живея интересно. В последствие се оказа, че наистина повечето неща ми омръзват много бързо, независимо с какво са свързани – ако го знаех това навремето, ученическите ми години щяха да са дори по-приятни. Липсват ми ученическите времена. С готовност бих сменил един месец в офиса на HP за един месец в учебната стая – пък ако има кой да ме храни, съм съгласен и на по-дълъг период. Липсва ми приятелството, липсват ми лудориите, липсват ми надеждите и усещането че целия свят е в краката ми, че всичко тепърва е пред мен. Липсва ми усещането че съм подсигурен и има кой да се погрижи за мен, липсва ми лекотата на това да съм отговорен само за себе си, и то от време на време. Интересно ми е, дали има ученици, осъзнаващи колко готин период от живота им е ( или поне се предполага че е ) гимназията, пък и преходните класове. Нека им пожелаем приятен празник и много щастие. И по възможност, добри успехи :)


Тагове:   спомени,   младост,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mikaela19 - На всички ни липсват тях години:)
15.09.2009 11:48
На всички ни липсват тях години:)
цитирай
2. teachme - :)))
15.09.2009 11:51
Пожелаваме им го:)
цитирай
3. damnation - mikaela19 разбира се :) Малко см...
15.09.2009 11:58
mikaela19 разбира се :) Малко смешното е, че май много малко от учащите разбират че днес е празник, а не ... лош ден някакъв :)
teachme така, така :)
цитирай
4. ckarlet - Да....
15.09.2009 12:43
Определено и на мен ми липсват тези години, Damnation! От тогава сякаш пазим най-скъпите си спомени, безгрижие, първи трепети, малко безотговорност....
Хубаво си го написал!!!
цитирай
5. damnation - Ех. . . даа. . . всяка петъчна вечер на ...
15.09.2009 12:51
Ех... даа... всяка петъчна вечер на диско...
Купончета през седмицата, с идеята че в най-лошия случай на другия ден ще се направя на болен..
цитирай
6. ckarlet - Хубаво беше...:)))
15.09.2009 13:07
Хубаво беше...:)))
цитирай
7. damnation - Определено :) Родителите ми като ...
15.09.2009 13:09
Определено :)
Родителите ми като че ли ме подритваха да пораста по-бързо...
Това не бих го причинил на децата си
цитирай
8. ckarlet - А аз израстнах в едно семейство с ...
15.09.2009 13:43
А аз израстнах в едно семейство с много любов и разбиране, което допълнително ме кара да се връщам с носталгия за онова време....
Ех... хубави спомени!!!
Благодаря ти за преживяното от твоя постинг!!!
цитирай
9. damnation - Moля, пак заповядай :)
15.09.2009 13:45
Moля, пак заповядай :)
цитирай
10. анонимен - az bqh zatvoreno dete. . i nqkak si. . ...
15.09.2009 13:46
az bqh zatvoreno dete..i nqkak si ..po skoro mi lipsvat godinite ot gimnaziqta
цитирай
11. alison - Детството
16.09.2009 13:57
Как ме върна в прекрасната утрин на живота ми!
Много ми хареса всичко ,за което си писал.
Сякаш и аз ,и много други се припознаваме в тези спомени.
А сега?
И аз трудно и мъчително осъзнавам ,че думите на мама(чути случайно от мен в един разговор с леля ми-и двете са при Господ)...са истина.
А те бяха:"лъжем се сами ,че с годините ще става по-хубаво-напротив , с годините за нас става по-лошо,защото идва старостта"....и завършваше винаги с:"дано е по-добре за децата ни".
Заради това , ако можем хем да подготвим децата си за живота -да ги научим на елементарни правила,за да оцелеят.
Но как да им запазим детството по-дълго?
Как!?
цитирай
12. damnation - Алисън, благодаря ти за хубавия ...
16.09.2009 13:59
Алисън, благодаря ти за хубавия коментар.
Ще ми се да знаех как :)
цитирай
13. alison - може би...
16.09.2009 14:16
ДЕЦАТА ни ще бъдат по-мъдри,дай боже, и ще знаят как да го направят с техните деца!?
Хм,това си е направо отстъпление от фронтовата линия ,ама аз все пак вече съм баба ,не само родител и ...са ми я взели вече щафетата...
Е,подтичвам отстрани на пистата и подвиквам за кураж ....ама...
Пусти артрози!(Дано само не ни нападне "алцхаймера",че напълно ще се превърнем във флора(:(((.......)!
цитирай
14. damnation - :)
16.09.2009 15:01
:)
цитирай
15. stefanni - -)
19.09.2009 15:52
Всички бивши деца стигаме неизенно до този извод - че детството и ученическите години са най-хубавия пероид от живота ни ...и винаги изпитваме носталгия по онези времена...тогава лятната ваканция беше дълга и изпълнена с разни изживявания , учебната година беше безкрайна и трудна , с всичките домашни ,уроци и изпити , с нетърпение чакахме да дойде лятото , а после с трепет очаквахме следващия 15 септември ...Нямахме търпение да станем възрастни , а сега с болка осъзнаваме колко сме пропуснали в устрема си да пораснем ...
Това е живота ...детството е най-хубавия период - безгрижен и наивно красив ...

Нека не отнемаме шанса на децата си да изживеят своето детство така , че след време да не въздъхват с тъга колко са пропуснали , а да си спомнят с усмивка ученическите години...
цитирай
Търсене