Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2009 11:08 - За хората и гриповете
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4036 Коментари: 18 Гласове:
7

Последна промяна: 05.11.2009 11:35


( Забележка - това че авторът е грипозен, киха и подсмърча, завит презглава, не е основателна причина да промени виждането си, че истерията около птичия, свинския, кравешкия и стърчиопашковия грипове е ненужна. Освен това принудителното затваряне в стаята под карантина сигурно е допринесло авторовите мисли да са дори по-объркани от обикновенно ).

Тъй. Грип. Голяма досада, нали ?
Всяка година ни минава, разполага се за месец-два на цялата територия на държавата, прави си каквото му е кеф и после си отива, незнайно къде - пък в особенно добри години и повтаря, през пролетта.
Точно като с чуждестранните туристи - работещите в сферите свързани с обслужването на (не)желания гост печелят, всички останали берат ядове. Лошо няма де, опитвайки се да гледам положително на нещата, имах нужда от малко почивка - пък докато оздравявам, определено си и почивам. В почиването съм майстор.

Миналата седмица, нямаше как да не забележа от самото ставане в понеделник, че повечето пасажери в грАдския транспорт кихат, кашлят, подсмърчат, храчат и издават куп други органични и пределно неприятни шумове. Отбелязах го, колкото да си вдигна шала пред муцуната и да се скрия демонстративно зад вестника - я къв мъжага съм, няма да се плаша от кихавици я !
Пристигнах в офиса, за да осъзная, че сме в доста намален състав. И ако и при IT специалистите това да те няма на работа в повечето случай значи че си препил вчера или просто те мързи, нещо ми подсказа че може би, има и доста болни хора.

"Мечка страх - мен не страх" казах си, и се запасих за борба с вируси и бацили. Разбирайте - купих си чайове, витамини, мед и плодове, та бюрото ми се превърна в нещо средно между дрогерия и закусвалня, с един-два компютъра скрити из инвентара. За капак, се сдобих и с достатъчно ( или поне тогава мислех така ) маски.

Маска ! Сещате се, от тези дето докторите ги носят. Грозно и неудобно нещо, брадата почва да ме сърби от него, ама пък пази от вируси. Погледнете който и да е произволен клип от Япония например - там хората носят много маски. Къде заради промишлено оцветения във всички цветове на дъгата въздух, къде заради гриповете, къде заради вечния страх от атака на био-терористи... да не говорим, че въпреки цялата си индустрия и вековна култура, наскоро четох че японците са от нациите с най-ниска хигиена на зъбите и устата - разбираемо е да носят маски. Е, след като те могат, и аз мога.
Е да ама...
Бях първия, и поне докато не се разболях - единствен човек с маска, в сграда обитавана може би от около 3000 служители. Отне ми няколко часа да свикна с оцъклените погледи, и още няколко да наглася маската така че почти да ми отива.
Същото се повтори и по улиците, и в трамвая - гледат те, все едно имаш рога, ципести криле или поне огромен цирей на носа.
Поинтересувах се, тъй де, разпитах доста хора какво пък толкова имат против маската и най-общо отговора навсякъде беше - срам ме е да ходя така.
Странно. Тук изглежда, не ни е срам да си изкараме всички черни ризи, че и лайняни гащи по телевизията, уж за да спечелим някой лев, не ни е срам да си изхвърляме боклука през прозореца, да бием жена си и да чукаме комшийката, модно е да си гей, но ни е срам да носим нещо с което да предпазваме здравето - своето и на околните.
Често хората твърдят, че манталитета ни е ориенталски - е да, ама арабите не се срамуват от маски. Манталитета ни, поне по този специфичен показател е кроманьонски.

Ходих си една седмица, неразбран и странен с маски ( и то преди Хелуин ) но файда - нулева. Съботата нещо бях прекалено заспал и навъсен, в неделя чукнах 39" според термометъра, понеделник бях на първа писта пред лекарския кабинет. Кеф. Добре поне че явно уикенда по странен начин бе оказал влияние над хората - в поликлиниката видях доста хора престрашили се да сложат маска.
Някой от тях дори не бяха лекари !

Диагнозата - грип. Това и сам го предполагах. Лечението - апспирини, чайове и някакво анти-вирусно лекарство, което поне според гугъл не помага срещу сФински грип. И една седмица на топло.
Та ето ме тук, скучаещ, подсмърчащ, и чудещ се защо бе цялата история с маските, след като в крайна сметка се разболях. Защото такъв ми е бил късмета, или защото около седмица бях сам в това си начинание ?

Бъдете здрави ! И преразгледайте нещата от които да се срамувате !

Ваш английски пациент - Damnation







Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Rosie
05.11.2009 11:22
Здрасти Стефо :) Нищо не помага ей и чесън ядах и с маска ходих (да и мен ме гледаха така ама в тоя задръстен град са ми свикнали да съм "оная лудата с двете имена") и днес си седя кротичко у дома и ме е хванала носталгията и ти открих блога :)) Скорошно оздравяване ти пожелавам! :)
цитирай
2. damnation - Мерси за пожеланието. Бързо озд...
05.11.2009 11:25
Мерси за пожеланието. Бързо оздравяване и на теб :)
цитирай
3. punkass - И аз съм болна, подсмърчам, кихам, ...
05.11.2009 11:35
И аз съм болна, подсмърчам, кихам, главата ми тежи, ама добре че нямам температура... Споко колега, с теб съм в тази борба! Яко бухане на чай с мед и витамини и ще сме 6 точки след 1 седмица ! ;)

п.п. не ходя с маска щото знам че няма смисъл, а и ти току що ми го доказа ;))
цитирай
4. damnation - Абе то би имало смисъл, ако е масово. ...
05.11.2009 11:37
Абе то би имало смисъл, ако е масово. В момента си стоя с маска пред компа, същи нинджа, за да не заразя семейството :)
Поздрави и оздравявай пънкас :)
цитирай
5. punkass - Няма значение дали е масово. Ако ...
05.11.2009 11:43
Няма значение дали е масово. Ако маската не те предпазва, какво значение има че всички са с маски?
Не искам да бъда негативна, но не мисля, че маската ти ще помогне семейството ти да остане здраво. По-скоро трябва да си доста изолиран ;) Иначе става верижна реакция ;)
Усмивки, и на теб скорошно оздравяване :)
цитирай
6. damnation - Ами. . . плановете ми за изолация ...
05.11.2009 11:46
Ами... плановете ми за изолация бяха опропастени, мога само да се надявам че околните и в частност любимата имат по-здрава имунна система от моя милост :)
цитирай
7. teachme - Амии...писах вече за маските,
05.11.2009 12:13
както чета при теб,
освен неприятни са и безполезни:(
Дано по-бързо мине!
И пази любимата:)
цитирай
8. анонимен - :)))
05.11.2009 12:20
И кво сега? Прочетох постинга без маска;(((
След колко почва кихането?:))))
цитирай
9. damnation - всъщност, идеята на маските е не ...
05.11.2009 12:20
всъщност, идеята на маските е не само да пази теб от заболяване, но и околните от теб - така че, ако се носеха от повечко хора, щеше да има повече ефект, продължавам да твърдя ;)
Поздрави !
цитирай
10. damnation - Анонимен 8 - зависи от скороста на ...
05.11.2009 12:21
Анонимен 8 - зависи от скороста на интернет връзката ти и използвания файъруол и анти-вирус ;)
цитирай
11. benra - дъщеря ми е
05.11.2009 13:37
с грип.Бях сигурна,че е грип преди да я заведа в поликлиниката.Накарах я да сложи маска...за да не заразява здравите.Беше единствената не-лекарка с маска.
Бързо оздравяване!
цитирай
12. him - Здрасти,
05.11.2009 13:58
приемам маските против грип, забавляват ме. Аз си мисля, че понякога колкото и да се пазим, лошото става. Карам я умерено - избягвам големи струпвания от хора. За манталитета си прав - като черна овца ще те гледат. Ама какво ли ти говоря точно на теб, като много добре го знаеш това. Скорошно оздравяване ти пожелавам.
цитирай
13. ckarlet - Поздрави за постинга, Damnatio...
05.11.2009 14:10
Поздрави за постинга, Damnation!
Актуална тема!
Скорошно оздравяване!
цитирай
14. malkiatprintz - От една страна си прав, от друга о...
05.11.2009 14:52
От една страна си прав, от друга обаче с имисля, че понякога презастраховането си има и обратна страна: колкото повече се пазим, толкова по-изнежени ставаме. Не говоря за отделния човек, а за вида като цяло. Ами преди десетилетия хората почти не са знаели какво е това алергия, докато днес, след години на навлизане на химията и синтетиката в бита (за наше добро разбира се и пишейки това, няма да се откажа от повечето неща – като се почне от козметиката и се стигне до препаратите за пране и омекотителите), алергиите са нещо доста често срещано явление. Същевременно, ако днес всички започнем да носим маски, да, грипт няма да се разпространява. Но има и летни грипове. Лятото с маска? Ами то си става целогодишно... Има и друг момент: в борбата с болестите (ако не са решително опасни) организмът укрепва. Не зная доколко е вярно, но съм чувал, че организмът на човек, който не боледува, защото се пази прекомерно, губи своите съпротивителни сили, тъй като няма с какво да се бори. Също както ако някой цял живот е живял в стерилна среда и изведнъж го пуснеш сред природата... до там е. Бързо оздравяване.
цитирай
15. анонимен - Всичко е индивидуално
05.11.2009 15:02
Според мен и с маска или не вирусите са устойчиви 2-3 часа след това и са навсякъде. Но някои хора са по-податливи на тях, други не. Аз не съм боледувал (ако изключим нормална настинка) от 5-6 години сигурно, сигурно защото съм бацил и вирусите са мои приятели.
Иначе червено вино с пържоли и това е ;)
Пожелавам Ви бързо оздравяване.
цитирай
16. pnp5q - Желая ти по-бързо възстановяване
06.11.2009 10:33
след оздравяването! :)
А маска трябва да носят преди всичко вече заболелите - за да не сеят плодовете на органичните шумове. ;) Тя не върши работа на КПП за вирусите - прекалено ситни са.
цитирай
17. анонимен - Относно маските
12.11.2009 11:28
В Япония маските ги носят заради замърсения въздух.

Трудно ми е да си представя, че една маска може да спре тия достатъчно дребни малки гадни вирусчета(5-350nm според леля вики), които разнасят разни болести.

И все пак - поздравявам те, че си се движил сред стадото и си си носил маската.
цитирай
18. damnation - Това съветват лекарите и здравния ...
12.11.2009 12:08
Това съветват лекарите и здравния министър, това и правя.
Пък и някак си ми е по-лесно да преглътна кихащите в лицето ми селяндури без елементарна култура :)
цитирай
Търсене