Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2009 22:45 - Малка Нощна Дървена Философия
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9214 Коментари: 27 Гласове:
7

Последна промяна: 19.12.2009 22:46


Моля, не четете този текст. Той само ще изгуби 15 минути от кратките ви животи, вероятно ще ви разстрои, и обезателно ще ви даде причина да ме препсувате...

Различните постинги са породени от различни мисли и емоции. И всеки от нас си има водеща такава, която дава гориво на творческия ( или копи-пейст ) акт и води до раждането на нова тема. При мен това е гневът от поредната несправедливост във Вселената. Някой от темите ще бъдат прочетени от хиляди, други - отнесени безславно от спам вълната, нещо неминуемо при големият брой онлайн събратя, съблогъри. Дали съдбата на всеки постинг се определя от кармата, от наредбата на звездите, от голия шанс или от модераторите, това е друга тема.
Друга тема е, и дали едно просто решение с бутони за гласуване, няма да прекрати споровете избухващи от време на време, честен ли е подборът на "избрани" публикации.

Не всеки се интресува.
Има разбира се, много постинги написани само и единствено с идеята някой да ги прочете. Има такива които ги пише човек, за да изкара мислите от главата си, да ги види на белият ( или какъвто там си изберете ) лист и да ги огледа критично. Има такива написани, за да донесат облекчение, а и такива родени с идеята да наранят, да вбесят или обидят някого. Има и такива, написани от чиста скука, сякаш крещящи пред цялата вселена : " Хей, вехтите мислители ! Таз максима, че нивга, умния не скучае, може да си я заврете знаете къде..."

Има и такива, породени главно от злоупотребата със спиртни напитки, като този който четете в момента ( макар и, когато говорим за подбрано Мерло Ахелой, реколта 2004, не може да се нарече злоупотреба ) които... нека оставим критиците да решат носят ли послание, или са просто жесток геноцид на байтове, широколентов трафик и мозъчни клетки. Което не е важното.

Гледам любимата кротко спяща на два метра от мен ( не че много и се спи, но е на работа от 6 утре ) и се питам - " Абе ти хубаво хортуваш кое не е важно, но кое Е ?". Замислям се. Кое е важното бе пич ?
Всичко. И нищо. Зависи само от нас. Защото за Вселената като цяло, нищо не е важно. Повярвайте Еоните не биха се трогнали нито от бомбардировките над Хирошима, нито от първите човешки крачки на Луната, нито от златната сватба на някой от вас, нито от раздялата с гаджето на друг. Значи ?
Ние придаваме важноста, ние залепваме цената на всеки миг и събитие, защото трудно можем да приемем че нещо просто е - то трябва да има име, цвят, тегло, да обитава дадена времева плоскост и да има стойност. Защото така е удобно на Егото ни.
Всичко си има цена. Всичко е и безценно. Ако който и да е представител на вида Homo Sapiens ви каже, че не е поне малко обвързан със всеобщата лудост на цените и стойностите  - присмейте му се.

Сетих се за частта от "Пътеводител на Галактическия Стопаджия" в която употребяват най-страшното мъчение за да се отърват от Зейфод - карат го да се сблъска с безкрайноста на Вселената, осъзнавайки, изцяло, колко малък и маловажен е той. И изненадата, когато вместо да се притесни, той просто осъзнава че цялата тази огромна Вселена се върти около него.
Малки ли сме, или големи ? Или е въпрос на Его ?
Пак няма значение, но в крайна сметка сме само и единствено такива за каквито се смятаме когато останем насаме с мислите си ( което, всеки би се съгласил, не винаги е в унисон с това, което показваме на околните и което си даваме вид че сме ).
На няколко пъти споменах "безкрайна Вселена" - защото така казва науката. Трудно е да си представиш обаче истински безкрай, респективно - трудно е да обясниш на напористите мозъци на младите кандидат-научни дейци как може да съществува безкрай, та от време на време науката мимоходом смотолевя, че може би има граници на Вселената. А отвъд тях има нищо.
Грешка. Съзнанието ни може някак ( макар и с цената на доста часове Сизифови мъки ) да възприеме безкрайноста. Не може хич да се справи с концепцията на нищото. Не ми ли вярвате ?
Опитайте да си представите едно пълно, тотално, завършено, дебело и самодоволно от идеалноста си Нищо.
...
..
.
Хмък, не се притеснявайте, и аз не можах, осъзнавайки факта, че представя ли си Нищото, то става Нещо.
Смешното в случая е, че дори да измислим начин за пътува със скорост, да речем десет пъти по-бърза от тази на светлината, едва ли някога ще стигнем достатъчно далеч, че да видим има ли Нищо или няма ( което дава право на поколения учени и нормални лаици да спорят ли, спорят ).
След като не знаем има ли граница вселената или няма, как можем да кажем кое е голямо и кое малко ? Не можем, защото това са стойности които ние даваме, а както се разбрахме по-горе, тези стойности са излишни и смешни.

Така че, какъв е извода ?
Всичко е грешно, всичко е вярно, заебете философските напъни и си живейте живота.
Можех да ви спестя двата листа словоблудство и да напиша просто "Carpe Diem" ( ах, надявайки се, че поне малко латински все още се понаучава и само от обща култура ) ала така нямаше да имам време да изтрезнея.
И да се заема със сериозна работа, на която надявам се, скоро ще можете да се насладите :)

Ваш (в)дървен философ Damnation



Тагове:   малка,   философия,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. andi2 - щом си отворил дума за Космоса да ...
19.12.2009 22:57
щом си отворил дума за Космоса
да си кажа
Като се замисля , за това какво представлява , неговата безкрайност , еми най-много минутка и мозъкът ми блокира .
И се отказвам
Два любими въпроси
В какво се намира Вселената , Космоса
Какво има извън него
???????????????????????
:)
цитирай
2. анонимен - Давай от Мерлото, мавруда и всичкото останало вино
19.12.2009 22:58
:Р. Много готин пост, най-малкото от това, че е освободен от това просто да преписваме някого, без да върви като разбиране през нас :Р
цитирай
3. damnation - Анди2, ако помниш иначе глупова...
19.12.2009 23:01
Анди2, ако помниш иначе глуповатият филм "Мъже в Черно" то там отделна вселена бе скрита в скъпоценен камък. А нашата - в топче поставено в ръцете на видимо малолетен, Гаргантюански по размери иноземец. Който, кой знае, може би също е във Вселена, смешно малка според някой.
И аз блокирам.
Нямам достатъчно развит мозъчен инструментариум за това :)
цитирай
4. damnation - Анонимен, мерси. Давам ти всичкия ...
19.12.2009 23:02
Анонимен, мерси.
Давам ти всичкия Мавруд, тъй щото не съм му много фен.
Мерло остана около чашка, пък ме мързи да търча до балкона за още :)
цитирай
5. andi2 - като спомена за този филм, имаше ...
19.12.2009 23:18

като спомена за този филм , имаше нещо такова
Явно такова им е било виждането на тези , които са му писали сценария :))
Ама лично на мен не ми се вярва .
Но , не губя надежда , все някой ден ще рзберем
:)
цитирай
6. damnation - Определено имаш планове да живееш ...
19.12.2009 23:20
Определено имаш планове да живееш по-дълго от мен значи :)
Не искам да разбирам чак толкова... мащабни истини. Ще ми отнеме удоволствието от размислите :)
цитирай
7. анонимен - Поздравления, поста ти е много т...
19.12.2009 23:28
Поздравления, поста ти е много точен. И не е дървена философия. Споделям я и пиша съвсем искренно. В това , което е написано ме обвиняват и мен, даже може и за мен да е написан. Повярвай ми. Наистина вселената е бекрайна и всички сме малки в сравнение с нея. Аз съм от хората, които съвсем не мисля, че тя се върти точно около мен. Но не мислиш ли, че сме хора и независимо от целите и амбициите на някой да постави друг на мястото му, което той му е определил, трябва да се използват мъчения? Не мислиш ли, че има просто много чувствителни хора. Много е лошо, когато не можем да се погледнем от страни.
цитирай
8. damnation - Всъщност, дървената философия не е ...
19.12.2009 23:34
Всъщност, дървената философия не е нещо задължително лошо.
Самият аз деля философията на три вида :
- класическа
- практическа ( наричана още и житейска )
-... невместваща се в горните и обобщена като дървена :)

Хора сме. Някой даже са и човеци. Не, не би трябвало да има мъчения, за жалост човечеството е зависимо от постоянната си борба за власт ( и за енергия, както би казал някой залюхан окултист, какъвто аз не съм ) и емпатията е доста рядко срещано явление.
А, да, и - благодаря ти :)
цитирай
9. анонимен - Погледнах ти профила. . и се подс...
19.12.2009 23:53
Погледнах ти профила .. и се подсмихвам. Добре, че не си написал ..и "глас божи", че литваш директно за безкрайния космос. И ще те моля да не ми хакваш компа, че ще изпадна в истерия отново:) Подгонила ме е параноя вече.Дали незнам, че си Човек, а може би има и други не мислиш ли?
цитирай
10. him - Дървена или не,
20.12.2009 00:07
баш така си е. Толкова много неща си заслужават, а се подминават просто така, заради нечий субективизъм. Добре, че има вино. Сигурно Ахелойката е добра. Сетих се за водка Ахелой, в туби от 5 л. Искрено съжалявам, че не мога да обхвана всички добри неща - живота е толкова кратък, а човека толкова несъвършен и егоистичен...
цитирай
11. анонимен - знаеш ли колко много ми се иска
20.12.2009 00:38
тези, вторите, да са повече?
damnation написа:

Хора сме. Някой даже са и човеци.

цитирай
12. damnation - evnik човек съм, даже в момента - с ...
20.12.2009 10:00
evnik човек съм, даже в момента - с махмурлук. Не съм написал Глас божий, може би защото не вярвам в Него.
Ако можех да хаквам компютри, предполагам бих бил доста по дзен ориентиран в мисленето си. Поздрави !
цитирай
13. damnation - him, водката Ахелой не съм имал ч...
20.12.2009 10:02
him, водката Ахелой не съм имал честа да я пробвам, и май и не искам. Ако можехме да обхванем и почувстваме всичко, то не би го имало чувството за неудовлетвореност всечовешко, пък то е ключ към прогреса... май.
цитирай
14. damnation - тези, вторите, да са повече? ...
20.12.2009 10:03
animo написа:
тези, вторите, да са повече?
damnation написа:

Хора сме. Някой даже са и човеци.


Де да можеше
цитирай
15. malkiatprintz - Хехе. . . . присети ме за "Не...
20.12.2009 18:54
Хехе.... присети ме за "Небесно царство":

– Какво е Йерусалим?
– Нищо. И всичко.
:)

А за абсолютното нищо, едва ли може да съществува, защото в момента, в който си го представим, то се изпълва с мисълта ни ;) Интересни разсъждения, но правилно – еgo sum abas, така че – правилно: carpe diem :)
цитирай
16. damnation - :) Отговор на който се надявах :)
20.12.2009 21:02
:) Отговор на който се надявах :)
цитирай
17. анонимен - Всички атеистични доктрини
21.12.2009 10:02
отричат съществуването на Бога-Творец и Божественото Провидение.Несъвместими са с идеята за трансцедентния Бог-Творец, създаващ света ex nihilo (от нищото) и управляващ го посредством своя промисъл.
Обаче китайските мислители описват висшия принцип на своите учения с отрицателни термини,както и ти в случая брат:)
С което приятно ме изненада.
Преди години много съм се зачитал в разни даоски трактати (освен най-известното и единствено творение на великия Лао Дзъ).
Те казват, че истинният Път (Дао) не може да бъде изразен с думи и че дори названието „Път“ е чиста условност.Нищото също,както добре си отбелязал в "дървената" си философИя:)))
Удобното обаче,при даоизма е,че е съвместима с другите религии,което става вече тема на един по голям и глобален диспут,ама...да не отплесвам,че съм на бачкане:)
Поздрави за готиния пост,мен!
цитирай
18. damnation - ахахах това е диспут за след второто ...
21.12.2009 10:03
ахахах това е диспут за след второто голямо :)
цитирай
19. анонимен - :))
21.12.2009 19:07
Аз мисля да се концентрирам върху третото :)))
цитирай
20. damnation - Ето това се нарича житейска фило...
21.12.2009 21:31
Ето това се нарича житейска философия :))
цитирай
21. анонимен - Поразмишлявах на свой ред докато ...
22.12.2009 19:40
Поразмишлявах на свой ред докато четях това. Прав си - човекът сам приписва стойности на нещата в живота си и няма никакво безпристрасто мерило извън нас, по което да се ориентираме кое е важното. Ние мерим, ние придаваме смисъл, защото "човекът е смислополагащо същество", което пък е една от характеристиките на съзнанието, характерно само за човека.
Може би идеята на тези опити да си обясняваме, да преценяваме кое е важното и неважното не е да намерим отговора. Може би той е просто онова, което да отличава вида ни от другите видове... или може би е някакво поледна гаранция за това, че все още сме хора.
цитирай
22. ronya - важен си!
04.01.2010 11:23
Вселената наистина се върти около теб. Както и около Зейфод. И около всички останали. Важен си, защото колкото и да си малък, можеш да направиш някого щастлив, и тъй като всичко в тоя свят е навързано едно за друго, той може би ще направи другиго щастлив и... току виж - Вселената засияла от щастие :)
Това, че сме малки в "научната" Вселена, не ни спасява от отговорността ни към всесъдържащите "личните" Вселени на другите ;) Отдавна съм изхвърлила на болкула всичките си мерилки и теглилки и съм оставила само една - щастието, смисленото, дълготрайно, перспективно щастие на останалите... и мен. И вярвай ми, вече не ми пука колко е голяма Вселената. Щом накарам нечия Вселена да светне, и аз ставам голяма :))))
цитирай
23. damnation - :) Хубави думи :)
04.01.2010 11:28
:) Хубави думи :)
цитирай
24. ronya - :))
04.01.2010 11:40
Опитай, ако искаш - поне при мен работи.
Но имай предвид, че тогава започваш да пиеш само за кеф ;D
цитирай
25. damnation - А, аз напълно осъзнавам написаното ...
04.01.2010 11:43
А, аз напълно осъзнавам написаното от теб, няма какво да опитвам :)
Но пиенето, особено сам, без малко философия не е гот
цитирай
26. ronya - Прав си, мамка му :)
04.01.2010 11:47
Наздраве!
цитирай
27. damnation - Наздраве, макар и задочно :)
04.01.2010 11:47
Наздраве, макар и задочно :)
цитирай
Търсене