Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2010 10:49 - Авторски Права
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6841 Коментари: 18 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В епохата на свободната комуникация и трансфер на данни, е повече от лесно да покажем творчеството си пред света – разкази, картини, снимки, музика, писана от нас, всичко това може да бъде споделено с няколко кликания.
И точно защото всичко е много по-достъпно, все по лесно творците стават жертва на плагиатстване, техният труд и идеи биват ограбвани, творчеството им бива похитено.
Когато става дума за големи световни творци, за богати издателски къщи и звукозаписни компании, можем да бъдем спокойни – те имат средствата и силата да защитават себе си и това което са създали.
Ала какво става, когато потърпевш на тези кражби е обикновен човек, фотограф-любител, а в ролята на крадеца можем да видим комерсиален и уж обществено отговорен сайт ?
Г-н Владимир Михов е точно такъв човек, артист чиято фотография бива нагло използвана и то много пъти, в продължение на години от страна на няколко български сайта и в частност – известният новинарски портал NEWS.BG. Използваната фотография „Заедно” е доказано негова, с тази снимка той дори е участвал във фото-изложбата на Фото-форум състояла се в НДК през 2004-та.
XES.BG прояви съпричастност и реши да разгласи ставащото, с надеждата че ще се намери някакъв изход от тази ситуация.
Ето го интервюто ни с г-н Михов.



- Здравейте ! Как и кога разбрахте, че вашето творчество се използва неправомерно ?
- Стана съвсем случайно всъщност. Намерих снимката си публикувана в сайта e-79.com като те дори бяха сложили свое лого върху нея. Пуснах тема в фото-форума за да покажа това си откритие и в последствие някой от колегите форумисти ми помогнаха да намеря същата фотография, използвана на още четири места, а кой знае – може и да са повече.

- Как реагирахте, какво предприехте ?
- Ами, съвсем възпитано се свързах с редакторите на сайтовете, чрез e-mail и им обясних, че това е моя фотография и те нямат право да я използват. Редакторите на Blitz.bg и Дарик Нюз ми отговориха бързо, извиниха се за станалото недоразумение и дори ми предложиха хонорар, въпреки че не съм искал, прави им чест. От страна на е-79 първоначално ме заплашиха със съд, защото съм ги бил обидил, снимката била тяхна, били я намерили за свободно ползване в Интернет, което не е истина.


* Цялото интервю и снимковият материал може да прочетете тук : XES Life



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kapricia - ...
12.02.2010 10:53
То като знам в каква държава живеем, не бих се изненадала, ако наистина съдът постанови, че окраденият автор трябва да плати за авторските права, глоба и обида на някой от крадците. Би било точно в български стил.
цитирай
2. damnation - Абсолютно :)
12.02.2010 11:07
Абсолютно :)
цитирай
3. rakurs - а,на мой комшия му откраднаха рогата
12.02.2010 11:15
Не се шегувам,в Б-я това е олимпийска дисциплина.
цитирай
4. damnation - Рогата ?
12.02.2010 11:44
Рогата ?
цитирай
5. henzelski - Като се замисли човек,
12.02.2010 11:53
много зор ще види, докато открие колко и кои права се зачитат у нас, без да си платиш предварително за зачитането. И да се чуди човек защо продължаваме да сме най-бедната държава в Европейския съюз...;)
Поздрави!
цитирай
6. damnation - Е, винаги остава надеждата :) По...
12.02.2010 11:56
Е, винаги остава надеждата :) Поздрави !
цитирай
7. doriana - И кво значи - да не си публикуваме ...
12.02.2010 12:45
И кво значи - да не си публикуваме текстовете...
цитирай
8. damnation - Не разбира се. Според зависи как и ...
12.02.2010 12:47
Не разбира се. Според зависи как и къде си публикуваш текстовете, те попадат под различни програми, защитаващи авторските ти права.
цитирай
9. kapricia - ...
12.02.2010 13:13
damnation написа:
Според зависи как и къде си публикуваш текстовете, те попадат под различни програми, защитаващи авторските ти права.

И ние като публикуваме тук, освен собствениците на блог.бг и ние самите, друг има ли право да копира? Това не съм го проучила май.
Стана ми интересно.
цитирай
10. damnation - Ами мисля, без да съм убеден, че и ...
12.02.2010 13:47
Ами мисля, без да съм убеден, че и другите сайтове на Investor - DNES.BG примерно, но иначе - не.
цитирай
11. valsodar - E това е особенно нагло наистина!
12.02.2010 14:53
"От страна на е-79 първоначално ме заплашиха със съд, защото съм ги бил обидил, снимката била тяхна, били я намерили за свободно ползване в Интернет, което не е истина.
"
цитирай
12. damnation - Мила родна картинка :) За щастие, ...
12.02.2010 14:54
Мила родна картинка :) За щастие, след това са размислили и са свалили снимките.
Не е точно извинение, ала... :)
цитирай
13. frina - :)
12.02.2010 16:01
Е това е баш като да ти отхапят главата за благодарност, справка - богомолките...

Не е за смях, ама...
цитирай
14. damnation - Ахахаха, мда. . . . интересно сра...
12.02.2010 16:03
Ахахаха, мда.... интересно сравнение :)
цитирай
15. frina - :)
12.02.2010 16:32
Ами веднъж са те използвали безогледно, и второ - искат и да те накажат.:)) Дали ако изплюеш главата после (разбирай, свалиш снимките:), това ще бъде някакво извинение. На обезглавения му е все едно...
цитирай
16. damnation - Няма как да се върне миналото, едно ...
12.02.2010 16:36
Няма как да се върне миналото, едно извинение е по-добре от нищо. Важното е, да не се мълчи в такива случаи - човек да си търси правата. Аз самият се почувствах съпричастен, понеже съм намирал мои материали паркирани по сайтове, за които не съм и подозирал че съществуват ( а едва няколко души са ме питали "може ли?" )
цитирай
17. анонимен - Аз като един любител-фотограф съм ...
25.02.2010 22:30
Аз като един любител-фотограф съм за това да има разбиране от това откъде идват снимките. Засега където е имало публикувани мои снимки всичко е било точно.
цитирай
18. damnation - Анонимен, и аз си мислех, че обик...
25.02.2010 23:30
Анонимен, и аз си мислех, че обикновенно така се случва, ала ето- явно съм грешал. Все пак, не съм получил сигнали за други такива изцепки, та мога да запазя надеждата, че е инцидент.
цитирай
Търсене