Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2010 11:51 - 14.02
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3154 Коментари: 7 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес е ден на много празници.

Денят на влюбените е. Хубав празник, пожелавам от все сърце на всеки от вас да имате повод за празнуването му.
Доста хора оплюват Свети Валентин като ден на влюбените - майната им ! Крайно време е българина да се оттърси от средновековното си тесногръдие.
Да, наистина, всеки ден е празник за тези, които се обичат. Ала, не виждам нито една разумна причина да няма и една дата, която да е официален празник.
Не бил български и православен, казват други - ама разбира се, който се чувства прекалено "българин" или прекалено "православен" да не празнува - не е задължително. Но с изказвания "обижда ме, когато ме поздравяват днес" човек показва само колко е ограничен.
Моля, консервираните тъпунгери, живеещи нейде из дебрите на тъмните векове, да си мълчат. Това че вие не празнувате, не ви дава ни най-малко право да разваляте празника на околните !

Днес е и Трифон Зарезан. Нито съм Трифон, нито съм лозар, но това не ми пречи да се насладя на бутилка червено вино днес - за мое здраве, и за здравете на всеки който ми е мил. Пък и купувайки виното, давам някоя стотинка и на имащите какво да празнуват лозари.

Днес е и сирни заговезни. Денят е известен още и като „Неделя на Всеопрощението“ или просто „Прошка“. На този ден според църковният канон се четат Христовите думи: "Ако не простите на човеците съгрешенията им и вашият небесен Отец няма да прости съгрешенията ви". На Сирни Заговезни близки и познати се опрощават помежду си. Прошката си вземат по-млади от по-стари, деца от родители, младоженци от кумове с думите "Прощавай ..." отговора обикновено е "Простено да ти е от мене и от бога". Аз не съм християнин, не съм вярващ и не смятам да искам прошка на когото и да било. Това няма да ме спре да хапна халва. Пък и ако някой ми поиска прошка, може и да му дам, макар и да не съм много добър в прощаването.

Сигурен съм, че ако отгърна православния календар, ще изнамеря още някой празник. Няма да го направя, не е и толкова важно.

Важното е, да имаме поводи за празнуване, поводи да си кажем по някоя добра дума и да сме заедно - а на какви точно традиции се крепят тези поводи, едва ли наистина ви пука.

Така че, обичайте се, бъдете здрави и НАЗДРАВЕ от Damnation !




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Много ми хареса твоя постинг, Da...
14.02.2010 14:52
Много ми хареса твоя постинг, Damnation!
Нека има поводи за празнуване, за любов и наздравица!
Наздраве на цялата ти компания! Обичай и бъди дарен с най-нежната любов на този свят!!!
цитирай
2. damnation - Благодаря ти Скарлет :) Нека и твоят ...
14.02.2010 16:42
Благодаря ти Скарлет :) Нека и твоят празник бъде незабравим :)
цитирай
3. malkiatprintz - Наздраве :):):)
14.02.2010 22:49
Наздраве :):):)
цитирай
4. damnation - А така :) Наздраве приятелю :)
14.02.2010 22:51
А така :) Наздраве приятелю :)
цитирай
5. анонимен - Тъй. . . Мерси за "майната и...
25.02.2010 22:35
Тъй... Мерси за "майната им" - т.е. за нас които не харесваме гадния лигав католическо-комерсиален "празник" :D
За Трифон Зарезан - респект!
цитирай
6. damnation - Има разлика между това да не харе...
25.02.2010 23:27
Има разлика между това да не харесваш въпросният празник, и това да се опитваш да развалиш празнуването на околните, нали ? Та, без да съм убеден кой/коя си, ако си от вторите - моля, пак заповядай :)
цитирай
7. noncho - Не се опитвам да разваля празника на ...
26.02.2010 13:55
Не се опитвам да разваля празника на когото и да било, стига той да не се опитва да ме облъчва с розови лигавщини :)
П.П. Пуснал съм няколко коментара снощи без да се логна и сега забелязах че са анонимки.
цитирай
Търсене