Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2010 11:38 - Отново - война против пушенето, или срещу пушачите
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30663 Коментари: 88 Гласове:
19

Последна промяна: 19.02.2010 11:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Както вече знаете,  готви се промяна в закона за пушенето на обществени места. Според новата поправка, в големите заведения ще има зали и за пушачи, и за непушачи, а малките ( под 100 кв.м) сами ще избират дали да са за пушачи или непушачи.

Разбира се, защото българина не може да не мрънка, веднага медийното пространство се изпълни с люти клетви от страна на непушачите, подобаващ отговор от страна на пушачите и много крайно манипулативни статии.

Аз бидейки крайно обективен,  добре осведомен,  обичащ да дразни и да създава смут и доста злобен, няма как да не споделя моето мнение.

Първо, навсякъде се преекпонира как НЕпушачите имат права. Да, имат.И аз с огромно удоволствие гледам да не ги нарушавам. Когато съм на маса с непознати – не запалвам преди да съм ги питал, не пуша покрай малки деца, не пуша в колите на хората. Не си изхвърлям фасовете на улицата,колкото и неприятно е да ги разнасям по 200 метра, заради липса на контейнер. И от тази позиция, не смятам, че който и да било, може пък да нарушава моите права.

За какво става дума ? Идеята е такава, след приемането на непроменения закон, аз ( пък и голяма част от вас ) щеше да бъде нарочен за престъпник, заради порока си. Щяхме да имаме право да пушим само на улицата, на мокро и студено, под навъсените и злорадстващи погледни на НЕпушачите. Като помияр. Което ми се струва една шибана дискриминация.

Разбира се, предложението на ГЕРБ за промени ( и изглежда, за пръв и последен път Герберите ще бъдат подкрепени и от БСП, и от ДПС ) няма как наистина да сработи в България. Защо ли ? Защото ние, пушачите, сме много повече ( колкото и да не се харесва този факт на определени лица ) – и респективно, всеки собственик на заведение, дори и да е върл враг на пушенето, ще избере собствената си печалба – и мрънкалата НЕпушачи ще останат с пръстче в уста.

Огледайте се ( много хора се бият в гърдите, че Непушачите са повече – ако бе така, все някой щеше да направи заведения за тях и без да е задължен ) – какво виждате ? В заведенията с помещения и от двата типа, часта за Непушачи е винаги празна. Защо ?  Защото не искат да си стоят там самички. В компания от десет души, обикновенно НЕпушачите са двама, максимум трима. И ( което признавам, не е честно, но такива сме българите ) много рядко цялата компания ще си развали кефа, за дане вземе да наруши покоя на един или два индивида.

В крайна сметка, като чак толкова цените здравето си, не се бутайте при нас ! Както аз – не слушам чалга, затова избягвам места на които се пуска, дори и това да ми коства някое излизане, или да обиди някого. А когато все пак отида на чалгатека – не мрънкам.

Много НЕпушачи заплашват, че ще бойкотират заведенията за пушачи..... Ами направете го, бе, нали това е идеята да не си пречим ? J

Имам една идея, как може да стане разделението в заведенията, така че хем агнето да е цяло, хем вълкът – сит. Ясно е, че това с отделните салони няма как да стане, то ще има подкупи, че странни архитектурни решения, че не знам си какво. Пък и нищо не може да спре пияния селяк в диското да отиде с запален фас до отделението за непушачи, колкото да пуска влажни погледи на мадама, която си е набелязал там.

Единственият начин е, собствениците на заведения да плащат ежемесечна и ВИСОКА такса, ако искат в заведението им да се пуши – от това няма как да изклинчиш, или си платил, или не. Освен това, в тези заведения, трябва да се задължава на персонала да се изплащат вредни и то не символични – хората работещи там, са в пъти по-застрашени, от балъка влезнал да изпие едно кафе....

Много хора мрънкат, че не можели да водят децата си по заведения – и докато за сладкарници и пицарии съм съгласен, то който ми се оплаче наживо че има такъв проблем с нощните заведения, най-вероятно ще яде много бой. Така ли ми се струва, или децата ви нямат място там, и вашето престъпление към тях, ако ги водите, е в пъти по-голямо от моето ?

Колегите „журналисти” по сайтовете, се пънат ли пънат да отбележат как това е обещание което сме дали към Европа,  как е забранено пушенето в цяла Европа, и как дори в Турция било вече забранено.

ПЪРВО, недоучили колеги мои,  Европа ни задължава да ОГРАНИЧИМ тютюнопушенето, не да го СПРЕМ. Ако не намирате разликата между двете думички, моля – бегом към началното училище за опреснителен курс.

ВТОРО, мили ми мишлета, цяла Европа – кура ми Янко ( да, приятно ми е да се запознаем ). В Австрия, Белгия, Швейцария, Германия, Дания, Франция законът е либерален – има заведения и за едните, и за другите. Същият този закон, бе изгонен с шутове от Испания, тъй щото испанците са доста страстни пушачи. В Гърция, законът просто никой не го спазва, макар и това да не е точно добър пример....

ТРЕТО, грешки на майката природа, кога ще разберете, че Турция е вече по-напред от нас, та не е изобщо срамно да се сравняваме с тях. Ако този факт не ви харесва, имате пълното ПРАВО да хванете гората и да станете хайдути.

 

Друго, което е крайно обидно, е как пък никой не предложи, в заведенията за НЕпушачи, отпред да се направи поне един навес и да се сложи по един пепелник, колкото пушачът, решил да направи реверанс и да не пречи на околните, да не се чувства като помияр ? И после НЕпушачите ще ми говорят за толерантност ???

Бистри се, чии интереси защитават тази промени – ако се направят правилно и действащо, те защитават МОИТЕ такива. От там нататък, престава да ми пука.

В крайна сметка – Браво г-н Борисов. За пръв път правите нещо, което одобрявам.  От вас зависи, дали ще бъде направено така, че да бъдат всички щастливи, или ще ни дадете поредният повод да се караме и мразим помежду си- българи срещу българи...




Гласувай:
21


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Явно
19.02.2010 11:55
компаниите , в които се движиш са с доста нисък социален статус - нормално е сред тях пушачите да сте мнозинство!
цитирай
2. damnation - Напротив приятелю, и статуса ми, и ...
19.02.2010 11:57
Напротив приятелю, и статуса ми, и реномето на заведенията в които ходя са доста високи :) Пробвай пак :)
цитирай
3. panazea - Дам,
19.02.2010 12:14
заведенията ние са за мен!
Ще остане паркът! Той поне е хубав ! И не мърмори!
цитирай
4. damnation - panazea - не е там въпросът. Ти имаш ...
19.02.2010 12:16
panazea - не е там въпросът. Ти имаш точно толкова права, колкото и аз, респективно, както трябва да има място за теб, така и за мен.
цитирай
5. panazea - не мойто момче!
19.02.2010 12:18
Аз нямам права!
Моето право е да ти гълтам дима!
Е, аз не съм съгласна !
Няма да бъда в твоето заведение!
Тровете си се сами!
Без мен!
цитирай
6. damnation - При цялото ми уважение, прав ти път ...
19.02.2010 12:24
При цялото ми уважение, прав ти път :)
цитирай
7. panazea - Ето , ти сам показваш , че не си
19.02.2010 12:28
склонен на отстъпки!
Твоята цигара те интересува повече от хората около тебе?
А за момичетата , които работят в заведението , помисли ли?
Те длъжни ли са да ти гълтат дима , защото не намират друга работа!
Изобщо интересуваш ли се от другите живи хора?
Или си живееш сам в света !
Който живее сам!
Остава сам завинаги!
цитирай
8. damnation - Ах, колко драматично. Но не ме тр...
19.02.2010 12:32
Ах, колко драматично. Но не ме трогва. Дори не можеш да усетиш точно колко нагло е това което казваш нали ? Защото всъщност ти, си тази която не е склонна на отстъпки.
Прочете ли изобщо написаното по-горе, или стигна само до думата "пушене" ?
Интересуват ме другите хора.И съм склонен да се съобрзявам с тях. Но имам право на място ( не навсякъде ) където да се съобразявам само със себе си, и с околни, които имат сходни интереси.
Но ти си просто нетолерантна българка, заела позиция от едната страна на барикада, която не би трябвало да съществува.
Едва ли ще разбереш каквото и да било
цитирай
9. panazea - Аз защитавам своето право на живот!
19.02.2010 12:40
Ти защитаваш своето право да пушиш!
Замисли се!
Аз със какво ти преча!
Ти ми тровиш въздуха!
И искаш аз да съм щастлива?
Аз седя на пейката , идват и ми пушат , аз си тръгвам!
Аз седя на масата и обядвам , идват и запалват цигара!
Аз си тръгвам!
Кой кого тормози!
Аз съм нетолерантна българка , щото не искам да умра от отровите , които ти ми пращаш с твоето пушене!
Барикадата съществува!
Ти доказа какво си!
Много съжалявам!
цитирай
10. damnation - Напротив драга, ти доказа какво си. ...
19.02.2010 12:49
Напротив драга, ти доказа какво си...
аз не искам да ти пуша в лицето.
нито искам да ти преча.
искам да има място на което Аз да мога да правя каквото искам - без да се притеснявам за теб. Защото или не си там, или си дошла, осъзнавайки къде отиваш.
Но не. Ти искаш на всяко място да са валидни твоите правила. Това няма как да стане
цитирай
11. panazea - Добре,
19.02.2010 12:55
Как ще накараш тези , които не са толерантни ,
да не ми пушат , когато вече съм седнала и обядвам?
Обясни ми със думи прости!
Сядам със сестра ми на кафе , вътре като лисичарник , а музиката се върти едно и също , адски досадно!
Ти какво правиш в такава ситуация!
Хайде обясни!
Приемам , че си най-толерантният човек! Кажи другите как да ги убедим !
цитирай
12. damnation - Прочети по-горе. С заведения, в ...
19.02.2010 13:02
Прочети по-горе. С заведения, в които да няма изключение, да не се пуши при никакви условия, и други - в които влезеш ли, се примиряваш, че е пушилня.
Защото сегашния вариант с "салоните" и разделението от един ред маси, е ясно, че не може да стане.
С малък реверанс, от страна на заведението на непушачи - поставяне на козирка и пепелник някъде около него, колкото да не пуша под дъжда до контейнера на ТИТАН, ако реша аз да съм толерантния, и да отида някъде с непушачи.
Никак не е трудно, има решение. Трябва само за миг всеки да спре да мисли само за себе си - независимо от коя страна е.
цитирай
13. swan16 - Аз съм непушач. Доста толерантен ...
19.02.2010 13:46
Аз съм непушач.Доста толерантен при това.Но не мога да се съглася, че с сладкарница предназначена за деца е редно да се пуши.И ако все пак ще се пуши нека има наистина отделно помещение за родителите пушачи.Няма как и да се съглася да си взема детето от градина и то цялото да е вмирисано на цигари!Е, хайде бива толеранс, но чак пък толкова?!Всеки има право на свободен избор дали да пуши или не, но мисля, че и двете страни трябва да бъдат досатъчно толерантни и да спазват най-проста и елементарна етика.
цитирай
14. damnation - Съгласен съм. В болници, училища, ...
19.02.2010 14:35
Съгласен съм. В болници, училища, градски транспорт - недопустимо е да се пуши.
В закусвални или сладкарници също.
Но в нощните клубове ? Барове ? Дискотеки ? ...
Именно затова трябва да има разумно разграничение, да има места и за едните, и за другите - не да се чудим кой на кого е по-виновен и да си слагаме етикети.
цитирай
15. swan16 - damnation, да за барове, дискот...
19.02.2010 14:43
damnation , да за барове, дискотеки, клубове съм съгласна, но пак е хубаво собствениците да се грижат за доброто проветряване на въпросните места защото съм виждала дори заклети пушачи да негодуват от твърде опушения въздух.Трябва да се наложат строги правила и да се спазват.А иначе нека си има място за двата вида- и пушачи, и непушачи.
цитирай
16. damnation - Факт ! Стига балканска свободия ! ...
19.02.2010 14:46
Факт ! Стига балканска свободия ! :)
Това което породи гневът ми, и тази статия е купа от обиди и закани из нета, както и крайно манипулативните статии, които само ни насъскват едни срещу други.
цитирай
17. swan16 - Ами насъскват защото така държат ...
19.02.2010 14:54
Ами насъскват защото така държат вниманиято на простия потребител от далеч по-важни и съществени неща от това дали баба Гина ще пуши на балкона си, а на баба Пена това не и харесва щото през лятото на 39-та са се скарали за един козунак по Великден на фурната.....
цитирай
18. damnation - Факт. Аз пък, като журналист-лю...
19.02.2010 14:55
Факт.
Аз пък, като журналист-любител, не обичам да ми отвличат вниманието, нито аз да пробутвам глупости на околните :)
цитирай
19. swan16 - В цялата работа ако забелязваш, ...
19.02.2010 15:00
В цялата работа ако забелязваш, мислиха умуваха и накрая пак клан-недоклан.Пак никаква конкретна не я решиха.И пак много шум за нищо.Ей, нищо в тая държава не го докарват до край и като хората.
цитирай
20. damnation - Да Кой знае какво ще прокарат т...
19.02.2010 15:03
Да
Кой знае какво ще прокарат тихомълком, докато народа се драпа за това.
цитирай
21. swan16 - Малко на кокошкарска работа зап...
19.02.2010 15:10
Малко на кокошкарска работа заповча да прилича това не мислиш ли?Всичко на скрито и на тъмно, а в публичното пространство много шум за нищо.
цитирай
22. damnation - Така е в последните 20 години. Ще ми ...
19.02.2010 15:12
Така е в последните 20 години. Ще ми се да имах отговор как може да се промени, за жалост - нямам.
цитирай
23. swan16 - Може би като спред да гласуваме с ...
19.02.2010 15:14
Може би като спред да гласуваме с наказателни вотове.И като се научим всички да спзваме правилата без да се налага да ни глобяват за това.Не е чак толкова сложно според мен.
цитирай
24. damnation - Може би. Може би не е до политиците - а ...
19.02.2010 15:16
Може би. Може би не е до политиците - а до това което правим всички ние.
Това е съвсем отделна тема :)
цитирай
25. swan16 - Определено. Съгласна съм, че е д...
19.02.2010 15:19
Определено.Съгласна съм, че е друга тема.Но да си отвориш вратата на колата на някое кръстовище и да си изсипеш пепелника на земята мисля си зависи само от възпитанието и начина на мислене......
цитирай
26. damnation - Както и да си метнеш отпадъците през ...
19.02.2010 15:21
Както и да си метнеш отпадъците през терасата- да.
За жалост, всичко тук може да става само с цената на твърд контрол и ясни правила.
Българите хич ни няма когато се разчита на добрата ни воля.
цитирай
27. dorichela - напълно съм съгласна с теб. И аз п...
19.02.2010 15:25
напълно съм съгласна с теб. И аз преди бях пушач и когато бях с компания пушачи, си пушех спокойно, когато бях с непушачи.. еми съобразявах се и не пушех. Сега, като непушач не ми пречи, че някой пуши. Ясно е,че в кафенетата се пуши много, просто избираме такива с по-добра аспирация. В баровете, които ходя също не мога да се оплача.. може да е студено заради хиперактивната им аспирация, но поне не е задимено :)
Иначе в крайна сметка,ако отидеш на заведения, така или иначе ще се върнеш събрал миризмите.. дали на готвено или на цигари.... все се хвърляш в пералнята като се прибереш :)
Но наистина трябва да има разбиране от двете страни! Да не се пуши в училища, болници, общински учреждения и т.н. - ок. Но по ресторанти, заведения и барове... Няма как :) Е,за сладкарниците съм склонна също да е без цигари,заради децата. А в другите заведения... Клиентите ще избягат, наистина пушачите са мнозинство.
цитирай
28. damnation - Разбира се :)
19.02.2010 15:28
Разбира се :)
цитирай
29. despinida - Тази сутрин
19.02.2010 15:37
чух коментара на един радиослушател, който каза така: ... Като е толкова страшно да се пуши, защо просто не забранят производството на цигари...
Ясно е, че това никога няма да се случи, така, че е безсмислено да се пънат всякакви псевдо-Еко-Меко-защитници.
По мое мнение, те, ако искат здраве и чистота за нацията ни, първо да НАУЧАТ народа ДА СЕ КЪПЕ И ДА СИ МИЕ ЗЪБИТЕ... :))))) след това идва реда на обществената хигиена.
цитирай
30. streetsmart - За съжаление, конфликта е неразрешим въз основа на сега съществуващите правни норми
19.02.2010 15:40
Факт е обаче, че страдат непушачите. Пушачът от какво страда? От това, че се е наложило да поизчака с поредната цигара.
Мен от цигарен дим ме удря мигрената, затова не влизам в заведения за пушачи. Което значи, че се виждам с половината си приятели веднъж, максимум 2 пъти годишно, и то на открито, и то за малко. Защото дори и на открито димът винаги идва при мен :). Да живее интернет!
Съседите ми от долния и от горния етаж са пушачи, но за да не си опушват апартаментите, пушат на балкона или в тоалетната. Познайте - димът отново идва при мен :)
И после, защо сме били агресивни. Аз не съм агресивна, нямам тези физически данни, а и възпитанието не ми го позволява. Но ми писна от вас.
цитирай
31. damnation - И нима смяташ, че една забрана ще ...
19.02.2010 15:43
И нима смяташ, че една забрана ще направи срещите ви по-чести ?
Разбира се, влизам ти в положение. Не оправдавам нито съседите ти, нито когото и да било. Но пък и не оправдавам или приемам изказвания "писна ми от вас" - писнало му е на някого ? Сбогом, на добър път.
А ти опитала ли си се да покажеш, без ултиматуми и закани, че ти пречи ?
Че ти причинява болка ?
цитирай
32. borsi - :))). . вчера гледам по телевизи...
19.02.2010 15:45
:))) .. вчера гледам по телевизията, някакъв шопар 140 кила, дебел, едва диша от мас, седнал а се задъхва като кит. Мазен и не къпан, а "пушенето било много вредно" :)))
То вредно и да си дебел и нечистоплътен, но той беше.

цитирай
33. damnation - Ами, не е там въпроса, факт е, че п...
19.02.2010 15:49
Ами, не е там въпроса, факт е, че пушенето вреди. Но сме си го избрали.
Факт е, че вредим и на напълно невинните хора около нас - затова трябва да им се даде право да се забавляват и да излизат, без да ги тровим.
Но значи ли това, че трябва пушачите да бъдем забити, извинете ме за израза, в кучи гъз ?
цитирай
34. gothic - Eто мнението
19.02.2010 16:00
на един много мъдър и уважаван от мен съблогър. Струва си да се замислим върху неговото предложение. Евала за постинга, Стефо!


http://sulla.blog.bg/zabavlenie/2010/02/18/smyrt-na-pushachite.496101
цитирай
35. damnation - Мерси приятелю :)
19.02.2010 16:03
Мерси приятелю :)
цитирай
36. menyanthe - За streetsmart не знам, но честно ...
19.02.2010 16:04
За streetsmart не знам, но честно казано доста често се е случвало да пушат около мен, на места на които не би трябвало да се пуши - когато се опитвам деликатно да им кажа, че ми пречат цигарите и да ги помоля да не пушат поне в мое присъствие, те ми казват "а като отидеш на заведение какво правиш?" В случая не ставаше дума за заведение, а за място, откъдето аз просто не можех да се измъкна - пробвах да стоя до вратата - отворих 3 прозореца, плюс вратата - но те палеха цигара след цигара, а аз нямах вариант да си тръгна - тъй като бях там по задължение! Е, мислите ли, че това е редно - изобщо даже.
Или пък като си чакам градския транспорт на спирката, винаги трябва да се съобразявам накъде духа вятърът и да отида поне 10-20 метра настрани от последния наредил се от върволицата с пушачи - защото аз лично имам главоболие (24/7) от около 12 години вече - и цигарите ми го увеличават многократно. Освен това по никакъв начин не ми харесва, когато косата ми мирише на цигари само след 10 минути с пушачи. А да не говорим за по-дълъг период.
Така че изобщо не съм съгласна с пушенето на обществени места. И на мен ми харесват много неща - но правя ли ги постоянно?
И да - свободен си да ми кажеш "прав ти път", но това с нищо няма да промени факта, че всъщност облагодетелстваните са пушачите! Тъй като дори да не излизам от нас - банята ми редовно мирише на цигари, понеже някой си сигурно си пуши, докато е в кенефа!
цитирай
37. damnation - Значи, решено е - всички пушачи в ...
19.02.2010 16:09
Значи, решено е - всички пушачи в Сибир, защото вонята стига дори до тоалетната ти.
И отново - целта е да се оставят определен брой заведения в който да може да се пуши - не изрично да се строим и да пушим до теб на спирката, в асансьора ти, и в квартала ти.
Всеки от нас има проблеми с нещо или някого.
цитирай
38. streetsmart - На въпроса - не, не смятам и да, опитала съм се
19.02.2010 16:12
С мъжа ми си имаме приказка, "хубав човек, ама много пуши". И стоим настрана, поне когато сме заедно. Ако е сам, просто хвърля усмърдяните дрехи в пералнята още с прибирането. Тъжно :(
Споделяла съм с приятели и познати, че димът ми пречи. В заведение, в салон за непушачи, се е случвало да помоля съседите по маса да не ме опушват. Резултатът е 50:50. Както писах, страдам аз, защото съм изолирана от приятелите си, а съседите ме тровят. За съжаление сред пушачите има и доста простаци и точно заради тях е нормално да има забрани. Разумни, разбира се, но и да се спазват. И отново за съжаление, на този етап и в тази държава това е утопия.
цитирай
39. damnation - streetsmart, трябва да има забр...
19.02.2010 16:16
streetsmart, трябва да има забрани. Тук сме единодуши.
цитирай
40. gothic - Сам виждаш степента на толерант...
19.02.2010 16:23
Сам виждаш степента на толерантност у доста непушачи. Дори и да си на километри от тях ти пречиш, само защото пушиш. Впрочем, Стивън Кинг имаше страхотен разказ, инспириран от пушещите под дъжда "престъпници"...
цитирай
41. damnation - Това е част от реалноста ни. На мен ми ...
19.02.2010 16:26
Това е част от реалноста ни. На мен ми пречи дори мисълта, че съществуват педофили по земята ала...
трябва ли да бъдем сравнявани с престъпници, наричани отрепки, само защото някой има по-остро обоняние от ловджийска хрътка ?
Толерантност....
истината е, че тя е мит, като цяло, не само за цигарите...
Кой е разказа ?
цитирай
42. анонимен - брат, ти пак ли ги пропуши бе? :)))
19.02.2010 16:30
ха ха ха, нЕма отърване тая краста деба :)))
цитирай
43. damnation - Брат, само с кафето или с пиячката, ...
19.02.2010 16:32
Брат, само с кафето или с пиячката, държа фронта. Ти защо изчезна ? :/
цитирай
44. gothic - Нали прочете Иван (Сула) какво е ...
19.02.2010 16:33
Нали прочете Иван (Сула) какво е написал?. Аз, когато пуша, не преча никому. А като съм пред сградата за цигара, и ако на някой лигльо на третия етаж му се обезпокои нежното обоняние, то това не е мой проблем. Разказа се казва Хората от 10 часа. Намери го, много е готин.
цитирай
45. анонимен - ми...нямам време за блога напоследък
19.02.2010 16:52
damnation написа:
Брат, само с кафето или с пиячката, държа фронта. Ти защо изчезна ? :/


но съм трогнат от реакцията на много хора, на които изглежда липсвам и по-натам мей би ... ще "възкръсна" онлайн:)

Поздрави!!!
цитирай
46. damnation - утре може да помислим за една не-...
19.02.2010 16:52
утре може да помислим за една не-блогърска бира нейде....
цитирай
47. анонимен - няма лошо !
19.02.2010 16:54
damnation написа:
утре може да помислим за една не-блогърска бира нейде....

Разберете се и с gothic ako искаш и да ударим по някоя биричка съботно :)
цитирай
48. damnation - ок, ще видим как точно ще стане :) А ...
19.02.2010 16:55
ок, ще видим как точно ще стане :)
А сега по темата ! :)
цитирай
49. gothic - Не знам. . . обещал съм за утре да водя ...
19.02.2010 16:59
Не знам...обещал съм за утре да водя хлапака на излет, та....
цитирай
50. damnation - Ще поживеем, ще видим :)
19.02.2010 17:00
Ще поживеем, ще видим :)
цитирай
51. анонимен - мда, та...по темата
19.02.2010 17:02
damnation написа:
ок, ще видим как точно ще стане :)
А сега по темата ! :)

Опитвам се да не пуша от Нова година (запалих няколко фаса наскоро) но тая работа със забраната си беше обречена на провал от самото начало според мен, така че непушачите да си гледат работата.И да не ми излезе някой с лафа, че здравните му осигуровки отивали за моето здраве-държавата затова ни е праснала бандеролите.
Със здраве и доскоро,брат! :)))
цитирай
52. damnation - keitr, вие нарушавате нашите пр...
19.02.2010 17:06
keitr, вие нарушавате нашите права. Замисли се :)
цитирай
53. amenda - Аз съм от НЕпушачите от няколко месеца!
19.02.2010 17:13
Но приветсвам поста и особено идеята ти! "Единственият начин е, собствениците на заведения да плащат ежемесечна и ВИСОКА такса, ако искат в заведението им да се пуши. " Ама таксата пак пушачите ще я платят, не собствениците... :-((( Пък иде и лято, а летни кръчми много, така че дръжте се, не остана :-))))))
цитирай
54. damnation - Защо пушачите ? :) Собственикът ...
19.02.2010 17:15
Защо пушачите ? :)
Собственикът предлага дадена услуга - в случая, дава ни правото свободно да се тровим :) Така или иначе, това ще им даде повод да вдигнат цените, така че - нека плащат лиценз за пушилня :)
цитирай
55. amenda - Именно де!
19.02.2010 17:22
За цените говорих... надутите изкуствено. Но мир да има е важното! :-))))
цитирай
56. damnation - мда :)
19.02.2010 17:25
мда :)
цитирай
57. анонимен - ..
19.02.2010 18:21
edin referendum,i vsichko si otiva na myastoto./zigari pushat horata s nizka kultura/
цитирай
58. damnation - /zigari pushat horata s nizka ku...
19.02.2010 18:26
/zigari pushat horata s nizka kultura/ - достатъчно голям брой от хората на изкуството и науката пушат, за да изглежда това твърдение смехотворно.
Но гледайки твоят правопис, не мога да не се усъмня в твоята култура и познания :)
цитирай
59. kosara2008 - ;)
19.02.2010 19:07
ТОВА Е КЬОР ФИШЕК, БЕЛКИМ НЕ СКИВАМЕ КВО СТАВА в обрулената ни държавица,
цитирай
60. анонимен - damnation,
19.02.2010 21:08
спасението е в добрата вентилация. Имам любим ресторант и любимо кафе, където и само върли пушачи да седнем, на масата дори не е задимено.

Не преча на непушачите, не пуша, където не се пуши и не искам да ми слагат чатала на врата и да ми нарушават правата.
Виждала съм в Италия и Словения какво се получава (в Словения мисля, че отмениха закона поради празни заведения). На излизане жени и мъже бързат да налапат цигарата на улицата, грозна картинка. Или половината се изнасят да пушат навън периодично. Няма що - чудесна компания се получава.
цитирай
61. damnation - keitr, ето затова ще има заведения, ...
19.02.2010 21:18
keitr, ето затова ще има заведения, в които няма да имате работа - никой да не ви нарушава нищо :)
animo факт :)
цитирай
62. malkiatprintz - И аз не искам автомобилите да ми т...
19.02.2010 23:55
И аз не искам автомобилите да ми тровят въздуха, обаче множество хора, включително и непушачи, отиват и се връщат от работа с автомобил. И тогава хич не им изнася да се замислят за това дали не замърсяват въздуха. Толкова за толерантността – както виждаш, и по градинките им се пречи. Чудесно, хайде да забраним цигарите, ама нека да забраним и автомобилите, после може да забраним и фабриките, а след това можем да забраним и камините, печките и въобще огъня, защото и те димят.
цитирай
63. belisima777 - Много погрешно мислене, осакатено ...
20.02.2010 00:17
Много погрешно мислене, осакатено от никотина, дори не го съзнаваш. Можеш да претендираш за права, да се отдаваш на порока си, ако не пречиш на друг, не го тровиш. Толкова ли е трудно да го проумееш. Ако си гълтахте противните пушеци на сто процента, никой нямаше да ви ограничава, както не ограничава алкохолиците да се наливат, нали, те не наливат отровата си в моята система:). Така че пушачите трябва да напуснат заведенията за да мога спокойно и безопасно за моето здраве да се отдам и аз на удоволствието!
цитирай
64. damnation - Напротив белисима, твоето мислене ...
20.02.2010 01:11
Напротив белисима, твоето мислене е осакатено. Макар и принципно, да не трябва да ми дреме за теб, на мен ми дреме - затова искам място, на което да е пълно с такива "осакатени" като мен, и ако някой като теб се набута там -сам си е виновен. Грам няма да го съжаля :)
А ти си се отдавай на каквото искаш, където искаш по местата на които не се пуши, капиш ?
цитирай
65. анонимен - Край, заклеймиха ни!
20.02.2010 01:19
"Много погрешно мислене, осакатено от никотина" :))) Просто е като виц, непушачите наистина издребнявате и се заяждате. Трябва да напуснем заведенията. :))) И като ги напуснем, съвсем скоро сервитьорите ще оредеят, защото за пляскане на карти по цял ден няма кой да им плаща. Ще хлопнат кепенците кръчми и кафета, като няма оборот. Що искате да увеличите още безработицата, не знам.

Принцът хубаво го е казал. Да допълня само: ядем и пием много вредни неща. Ми да забраним и тях и да караме на фотосинтеза.

По-горе писах - при добра вентилация никой на никого не пречи.
цитирай
66. damnation - Да анимо, виц е. Както и това, че п...
20.02.2010 01:45
Да анимо, виц е. Както и това, че пушачите сме по-нечистоплътни, по-тъпи, по-неколтурни и с по-нисък социален статус. Чудя се, кой е наркомана и фанатика - аз, който не позволявам да ме тъпчат, или хора като белисима, които явно се дразнят и от идеята, че някой някъде пуши :)
Всъщност, вече имаме и набираща сили група в фейсбук :
http://www.facebook.com/group.php?gid=314915186434
цитирай
67. malkiatprintz - хех. . . . Белисима, така е с пияни...
20.02.2010 02:07
хех.... Белисима, така е с пияниците – не ти вредят, докато не налетиш на някой пиян, който те пребие, защото си го погледнала накриво, когато ти е изплющял един по дупето. Тааа... да чакаме ли сух режим?
цитирай
68. анонимен - Да ви го начукам
20.02.2010 02:55
kosara2008 написа:
ТОВА Е КЬОР ФИШЕК, БЕЛКИМ НЕ СКИВАМЕ КВО СТАВА в обрулената ни държавица,


на държавицата :D
цитирай
69. damnation - Те доста хора ни го начукват на дъ...
20.02.2010 13:12
Те доста хора ни го начукват на държавицата :)
цитирай
70. belisima777 - хех. . . . Белисима, така е с пияни...
20.02.2010 15:03
malkiatprintz написа:
хех.... Белисима, така е с пияниците – не ти вредят, докато не налетиш на някой пиян, който те пребие, защото си го погледнала накриво, когато ти е изплющял един по дупето. Тааа... да чакаме ли сух режим?

Изключително недодялана аналогия, нямаща нищо общо с обсъжданата тема. Но за да бъда в духа на твоя пример малко ще го видоизменя, за да е максимално полезен за дискусията. Да, пияниците не ми вредят, когато се наливат, но ще станат престъпници, закононарушители и потенциални убийци тогава когато пияни се качат в колата си. За това законът е помислил. По същия начин и пушачите не ми вредят дотогава докато не започнат да издухват отровите в близост до мен. И ако беше влязал този прогресивен и интелигентен закон - ДА-те щяха да са закононарушители, но не защото пушат, както се изрази онова недоразумение Велислава Дърева, а защото пушат в затворени обществени помещения!!! Проумейте го това най-сетне. Както и пияницата не е закононарушител, защото пие, а защото пие и шофира! Аз по-ясно от това не мога да ви го обясня, а вие си говорете глупост:) Защо мислите, че ако пушите до някой непушач, вие не сте потенциални убийци!!! Той наистина може да заболее и умре от вашия дим.
цитирай
71. demoniceye - Точно в десятката
20.02.2010 15:04
Са всичките ти изводи и разсъждения. Всеки има права и трябва да си ги отстоява, стига да не пречи на останалите. За всеки гьол си има жаби и за всички жаби трябва да има гьол. Га щеш га върти така трябва да си е. :) Поздрав.
цитирай
72. damnation - belisima, не драга, ти не можеш да ...
20.02.2010 16:13
belisima, не драга, ти не можеш да проумееш. Вие сте пренебрежимо малко на брой, така че, за да не си пречим - моля, не влизайте на местата за пушачи. Както не влизате на местата за хомосексуалисти, металисти, вегетарианци, не ходите в клубовете за споделяне на наркомани, не влизате в църквите на различните секти и култове - след като дадено място не ти изнася и ти носи рискове, които не искаш да поемаш - ЧАО ! Всеки с удоволствие ще ти посочи изхода и ще те опъти към най-близкото заведение в което не се пуши.
А ако хората в твоето обкръжение не могат или не искат да направят реверанс и да те последват там, непушейки, това си е ваш личен междуличностен проблем. Каквото и да напишеш драга, не си права. Точка :)
demoniceye мерси, поздрави и на теб :)
цитирай
73. анонимен - damnation,
20.02.2010 16:15
damnation написа:
Както и това, че пушачите сме по-нечистоплътни, по-тъпи, по-неколтурни и с по-нисък социален статус.


Същото това го чувам непрекъснато и за хората, слушащи праведна музика. Което съвсем не означава, че е вярно. :)
цитирай
74. damnation - animo, да ти кажа, познавам доста ...
20.02.2010 16:23
animo, да ти кажа, познавам доста хора от слушащите праведна музика, дето хъм... отговарят на описанието.
Само че, то е до хората, не до музиката. Ако слушаха планета пайнер, пак щяха да са нечистоплътни, неколтурни и т.н ала вместо черна кожа и кубинки, щяха да носят лекьосани потници и джапанки :)
цитирай
75. анонимен - Именно,
20.02.2010 16:26
всичко е до човека.
Ясно е, че всяко стадо си има и мърша. Такива обобщаващи квалификации, за каквото и да, са смешни.
цитирай
76. belisima777 - защо ми казваш точка, не искаш ли да ...
20.02.2010 17:09
защо ми казваш точка, не искаш ли да продължаваш да слушаш смислените ми аргументи, аз ще кажа и това и ще млъкна защото тонът ти е изнервен и рязък, може би не си лош човек, но никотинът трови нервите ти, пази се! Та ти може би си веселяк и от кръчмата по-далеч не виждаш, аз затова ще ти кажа, че в НАП-а бълват пушеци от широко отворените към коридора врати на вътрешното кафене, където посмъртно няма да вляза, но каква полза! Отровите се разстилат по целия коридор на общесвеното учреждение. Приемната на общинската траурна агенция беше окадена, а пепелника беше с връх от служителите, но се налагаше да се стои. Още примери искаш ли? Не си ли съгласен, че тези хора трябва да бъдат престъпници или пак ще ме посъветваш да не посещавам такива места. Наистина несериозно е всичко това, крайно азиатско и безпросветно. За заведенията нищо не пречи да се измисли някакво разделение, но това далеч не е всичко. Това, че не го осмисляш и се ежиш, говори за наркотичната промяна в мисленето. Сега вече, ще се съобразя с "точката".
цитирай
77. damnation - Това, че не можа успя да прочетеш ...
20.02.2010 17:16
Това, че не можа успя да прочетеш написаното на десетина места по-горе "ние сме за пълна забрана по административните и обществени сдания" ( или както там го формулирах точно ) говори не само, че не виждаш по-далеч от носа си, но и за .... ммм... лоши неща, който предпочитам да не казвам на глас - благородството ме задължава.
Смислен аргумент не си дала. Сори. Приеми го мъжки и продължавай напред с безоблачният живот :)
цитирай
78. анонимен - Не успях да изчета всички коментари...сори!
20.02.2010 18:17
Абе ако ми се пикае в заведение, отивам до тоалетната и пикая. Човещинка. На който му се пуши, излиза навън и си взема дозичката. Човещинка. Един вид...бъдете човеци, оставете ме да си изям пицата, без да трябва и аз да пуша. Чак пък да сте изритани като кучета навън и да сте супер ощетени, хайде пък...Пет минути, колкото да си изпушите цигарката и пак сте вътре, където да продължите с каквото там сте се заели. Съгласна съм да има заведения за пушене - "Пушилни" някакви, но пък 90 процента от заведенията да са за пушачи, не съм навита. damnation, постоянно ми казват: "Като не пушиш, какво правиш тук?" Ами хапвам пица, тортичка, пия кафе...все неща, които заведението ми предлага. Ако искам да водя социален живот, трябва да приема факта, че съм пасивен пушач. А аз не желая да се примирявам с тази си съдба. Искам да излизам и да се забавлявам, без да ми се налага едновременно с това да пуша. /изобщо не визирам барове, нощни клубове и дискотеки/ Заведенията, поне в моя град, които разполагат със зали за непушачи се събират сигурно на трите пръста на едната ми ръка. И винаги са пълни. В останалите...важи разделението по маси, което всички знаем е като да има зони за пикаещи и непикаещи в басейн. Бидейки непушач, който години наред си е пушил пасивно, се чудя какво толкова ще ви стане, ако за един-два часа не пушите? Или ако толкова ви се припуши излезете навън? Толкоз ли е фатално? Щото не ми се вярва. То още се чудя как не предлагат пепелници в кината. Три часа филми...кой пушач ще ги издържи по тая логика? Ама на...пушенето е забранено, а пък са пълни. Направо акъла ми не го побира.
Не водя война пушачи-непушачи, но е крайно време да започнем да се съобразяваме едни с други. При положение, че това очевидно не се получава, то са нужни закони, с които съобразяването да се наложи. Това, че ти спазваш някакви свои правила, не означава, че всички пушачи ги съблюдават. А това, че ощетените в случая от години насам са непушачите е факт.
цитирай
79. damnation - Ти сам/сама казваш че нямаш против ...
20.02.2010 19:29
Ти сам/сама казваш че нямаш против да има определен брой "пушилни". Това е което и ние искаме, защото досегашната поправка го превентираше. От тук нататък май може да има мир ?
цитирай
80. анонимен - Браво авторе, няма да слушаш бал...
21.02.2010 02:46
Браво авторе,няма да слушаш балъците какво плюят,те са изтормозени от жените си и сега си избиват комлексите :) ХАЙДЕ ВСИЧКИ ЗАЕДНО ДА ЗАПАЛИМ ЛУЛАТА НА МИРА :)
цитирай
81. benra - моето мнение
22.02.2010 11:08
надълго и нашироко съм го написала в последния си,днешен постинг. Но накратко казано-съгласна съм с автора!
цитирай
82. borsi - Смятам, че е напълно нормално собствениците да си решат дали да се пуши или не в заведението им
22.02.2010 12:02
С непознати на маса не сядам :) ако от познатите ми са непушачи гледам да не им димя насреща, ако пушат нека ми димят, стига да не ми го пускат в очите.

И въобще за какви деца става дума?

По дискотеки ли си мъкнете децата или в ресторанти по нощите?
Защото аз, в сладкарница Неделя не пуша, или сядам на открито на вън където има пепелници.

Смятам, че е напълно нормално собствениците да си решат дали да се пуши или не в заведението им.

Ако някой иска да яде пица без дим отива си в неговото си заведение, аз пък след храна (не ям боклуци като пици) обичам с кафето си цигара или пурета за това бих седнал в такова за пушачи.
цитирай
83. damnation - borsi - именно. Главният проблем на ...
22.02.2010 12:12
borsi - именно. Главният проблем на непушачите в момента е, че не им понася мисълта да има заведения в които да не могат да влизат. Искат навсякъде и всичко пичовете :) Ама не може !
цитирай
84. borsi - не знам защо на непушачите в тях им е скучно и искат все да се наврат в заведение за пушачи
22.02.2010 14:56
И сега има много заведения в които не се пуши.

Само, не знам защо на непушачите в тях им е скучно и искат все да се наврат в заведение за пушачи.
цитирай
85. анонимен - Пушачи - Непушачи
25.02.2010 12:07
Много се дразня, че едно такова сериозно нещо се извращава отново в обиди и войни между хората, накичени с нови титли. Пушачи срещу непушачи. Хайде сега. Непушач съм и не желая пушачите да мрат. Все давате примери как Вие се съобразявате с непушачите и не им пушите на главите, но сериозно...смятате ли, че всички са като вас? Съобразителни? Нощните заведения, дискотеки и т.н. ги оставяме настрана. Не ми казвайте обаче, че през зимата трябва да си стоя в къщи и не мога да излезна с детето ми на пицария или сладкарница. Защото това, че вие не пушите по такива места, съвсем не означава, че останалите правят като вас и вътре не е задимено. Не ме пращайте в гората, защото имам право на социален живот. Защо постоянно ми се скача с въпроса: Какво търся на заведение, щом не пуша?
borsi , колко са тия заведения дето са само за непушачи и къде се намират? Може за това да се бутаме при пушачите...защото заведенията за непушачи са неоткриваеми. Но ето пак...разделението. Гадните пушачи и скучните непушачи поотделно. Не ни се сърдете, че не искаме да ни пушите. Ние ви харесваме и искаме да сме с вас. С вас обаче. Не с цигарите ви. И няма смисъл от притеснения. Така като гледам вие ще може да продължите да си пушите навсякъде, а ние да се чудим къде да излезем и да седнем спокойно, без да се налага да пушим също. Щом смятате, че така е честно и справедливо и непушачите не заслужават милост - няма проблеми. Може би след време, когато и вие се чудите къде да заведете децата си, ще си поговорим пак по въпроса. В друга светлина.

/от анонимен 80 - Нев/
цитирай
86. damnation - Нев, прочети отговорът ми на твоят ...
25.02.2010 12:55
Нев, прочети отговорът ми на твоят коментар 80 - смятам, изчерпателен е.
Това за горите е отговор на всички любезности които се леят от всевъзможни посоки :)
Поздрави !
цитирай
87. анонимен - Цялата работа е да ЗАДЪЛЖАТ заве...
25.02.2010 22:44
Цялата работа е да ЗАДЪЛЖАТ заведенията да имат добра вентилация, като се запалят едновременно 10 цигари да не се налага да си нося противогаз. Това е компромисното решение. а за това че пушачите се съобразявали - някои се съобразяват, на други въобще не им пука дори да става въпрос за собственото им дете(какво остава за околните хора).
цитирай
88. damnation - 89, да, трябва да ги задължат раз...
25.02.2010 23:35
89, да, трябва да ги задължат разбира се, нещо което и аз се опитвам да прокарам като идея...
цитирай
Търсене