Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2010 12:20 - Вяра, нагласа и малко труд
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3606 Коментари: 8 Гласове:
7



Този материал не е точно свързан с поредицата за бизнесът и работата, но в интерес на истината до някъде върви в същата насока. Така че, стига драгият читател да реши, може да го сметне за бонус към предишните два.

Все повече хора говорят за силата на положителното мислене – как помагало, колко силно въздействал на света начинът по който го възприемаме, как сме можели да променим живота и съдбата си, мислейки си за хубави неща.

Как само с едното мислене и нагласа може да намериш любовта на живота си, да оздравееш от тежката болест и да станеш богат. Нищо че си, да речем, фактически доста грозен, в реалност – болен от СПИН и практически нямаш акъл за пет стотинки, че да измислиш как да забогатееш. Важното е да вярваш ! Всъщност, авторът не иска да каже, че всичко това са измислици, напротив, той е убеден в силата на мисълта и положителната нагласа. Който са едно 5% процента от цялата работа ( въпреки че, всичките там гурувци на новото време биха се опитали да ви убедят че процентите са поне 50% ).

Нека погледнем нещата така, ето ви един доста популярен виц :

Един човек цял живот се молел на Бога – Боже, нека взема че спечеля от тотото, моля те, половината сума ще даря за благотворителност !

Това продължавало по цял ден, ден след ден, година след година, десетилетие след десетилетие. Накрая, след много много години, докато човечецът отново се молел за същото, от облаците прогърмял мощен глас :

-          Хубаво бе, ама хайде поне веднъж пусни фиш !”

Само с вяра и молитви не става, колкото и силна да е вярата ви, колкото и горещи молитвите, освен ако религията и вярата не са вашият бизнес, тогава може и да успеете. Вземете се в ръце, направете нещо, създайте нещо, усъвършенствайте се – пък положителната нагласа и медитацията с цел да постигнете цели нека бъдат бонус към свободното време.

Пример – тийн, не можещ да си намери приятел/ка. Често срещана картинка.

Какво го съветват гурутата, психолозите, ню ейдж и тъй нататък и тъй нататък :

Медитирайте с идеята как иска да изглежда желания човек, направете си списък с плюсовете и минусите които искате да има и милете за това преди да заспите, легнете във ваната и си представяйта интимни мигове с мечтания любим човек, как ви гали и целува. Бъдете уверени в себе си, осъзнайте добрите си страни и се научете да ги показвате. И още, и още....

Какво върши работа ? Защото всички изброени по-горе неща са несъмнено приятни, успокояващи, и ако разчитате на тях може в приятна забрава да се събудите стари моми/ергени на по 50+ и да се чудите къде отиде живота.

От изброените по-горе неща запазете само последната част – бъдете самоуверени, намерете добрите си черти, за да ги развиете и покажете ( пък и ако ще, извинете ме за цинизма, най-добрата ви черта да е дупето ) и намерете лошите си черти и страни, за да можете умело да ги прикриете.  И във физически ( килца, прически, хигиена, ала-бала ) и в психически аспект ( поведение, интереси, самочувствие ). Направете нужното със себе си, за да започнете да се харесвате, ама наистина – защото това е най-важното условие преди да ви хареса който и да било друг. С действия, не с медитация.

Нека се даде друг пример. Как трябва да си представяме как имаме успешен бизнес, процъфтяваща кариера, как трябва напук на реалноста да сънуваме наяве как се къпем в успехи и блаженство, докато щом отворим очи с ужат се сещаме че няма как да си платим дори сметката за ток. Това са нещата, на които би ви посъветвало всяко самоуважаващо се гуру или духовен учител ( какъвто, въпреки дългите коса и брада, аз за щастие не съм ). Тези въздушни кули са не само хабене на време, те са потенциално опасни – защото с хубавото лесно се свиква, но когато свикнеш с въображаемо щастие, грозната кална реалност често се оказва непосилно бреме.

Можем да погледнем нещата и така :

Имах бизнес идеи. Вярвах, че ще успея, че идеите са добри, че всичко ще е ок. Нямах пари с които да започна.

Затова говорих с разни хора тук и там, но изглежда те не вярваха. Моята вяра се сблъскваше с тяхното недоверие, и понеже ресурсът бе във тях, надделяваше. Иначе аз продължавах да си вярвам и да съм сигурен в себе си.

Накрая намерих човек, който повярва в идеята ми и хубавото бъдеще. И с широка усмивка ми би шута, да си вярвам нейде там, след което изпълни сам идеята ми. И наистина, се получи страхотно, за него !

Затова сега смятам първо да се напъна и да успея да започна каквото там съм решил ( идеи в тиквата ми – дал бог ) пък когато успея да положа поне основите, може за разнообразие и малко да повярвам. И да помедитирам.

 

Ако навремето само си бях представял, още щях да съм телефонист в център за обслужване на клиенти. Вместо това, повярвах колкото е нужно в себе си, след което научих каквото е нужно на практика в ежедневната четири измерна  реалност и се преборих за повишение – едно, после друго, после в друга компания.

Вярвайте в себе си ! Оставете въздушните дворци на писателите и поетите !

Чувствах се длъжен да напиша тези редове, защото за жалост, българинът е много податлив на това – да си купува скъпи автомобили, телефони и бижута, когато няма петак в джоба, просто за да поддържа висок стандарт и да си вярва че е добре, да вярва че е капацитет по всичкология, когато едва е избутал средно образование. Да се пъне какъв мъжкар, интелигент и образ за подражание е, напълно убеден в тези си представи, когато не струва пет стотинки. И сме много добри в това да намираме кой ни е виновен за проблемите, защото сме се самопрограмирали, че сме безгрешни, че сме страхотни и че не бихме могли самите ние да сме виновни.

Огледайте се  и преценете сами за себе си, дали това действа. Хайде малко по-малко „нагласи” по-малко самонавиване, по-малко самочувствие и повече дела. Наложително е.



Тагове:   вяра,   малко,   труд,   нагласа,


Гласувай:
7



1. анонимен - Нагласите са полезни до колкото ...
22.03.2010 23:19
Нагласите са полезни до колкото могат да те накарат да се задействаш, но само с нагласи няма да стане. Ако само стоиш вкъщи и си представящ мацките няма да те видят и да разберат че си готин, работодателя няма да те наеме и да види колко си добър и т.н.

Николай
цитирай
2. damnation - Да, това се опитвам да кажа и аз :)
23.03.2010 10:21
Да, това се опитвам да кажа и аз :)
цитирай
3. hamster - Преди няколко години една приятелка ми подари
24.03.2010 11:22
книга-Тибетското изкуство на позитивното мислене на Кристофър Хансард.
Интересно четиво.Беше ми интересно да разбера че всъщност зад арогантното държание в повечерто случаи се прикрива неувероност и комплекси за миалоценност.
Предополагам че си я чел и дружката ми ми е правила всички мантри,ритуали и според нея е имало ефект. Аз съм малко скептик,в смисъл за мен тези ритуали и мантри,молитви и т,н,не само в тибетската религия са един вид самохипноза,надъхване и автопотупванепо рамото(или самоизритване по задника-който както ;) )
В което всъщност няма нищо лошо,но както сам казваш-трябва действие.
И тъй като сега съм се тръшнала с гаден вирус,отивам да го визуализирам и да му наритам задника.
И в заключение,една от любимите ми мисли:
"Не вярвайте в чудеса!
Надявайте се на тях!"
:)
цитирай
4. hamster - сега не ми се обсъжда бг грандома...
24.03.2010 11:33
сега не ми се обсъжда бг грандоманския манталитет,само ще вметна това:
Жалкото на този свят е, че идиотите са уверени в себе си, а умните хора са изпълнени със съмнения.
:)
цитирай
5. damnation - Обикновенно е така :) Успех в бор...
24.03.2010 12:16
Обикновенно е така :) Успех в борбата срещу настинката ! :)
цитирай
6. анонимен - hamster
24.03.2010 13:03
:) благодаря
цитирай
7. jdeel - Най-накрая! Исках да видя това н...
20.04.2010 18:04
Най-накрая! Исках да видя това някъде написано.. :)
цитирай
8. damnation - радвам се, че ти харесва :)
20.04.2010 18:25
радвам се, че ти харесва :)
цитирай
Търсене