Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2009 14:04 - Крайно ненужни музикални войни
Автор: damnation Категория: Музика   
Прочетен: 3771 Коментари: 21 Гласове:
7



От доста време из българската част от нета се води крайно безидейна война на музикална тематика : " Метъл Vs Чалга".

Двата стила са коренно различни, имат коренно различни идеи, целеви групи и използват различни музикални похвати, та ми се струва смешно да има каквато  и да било конкуренция. Значи, конфликта идва от другаде.
Феновете на твърдата музика твърдят, че почитателите на фолка са тъпи, ограничени, бездушни, прости, наркоманизирани, без собствен вкус и собствено мнение.
Феновете на фолка пък, твърдят че метълите са тъпи, ограничени, прости, наркоманизирани, без собствено мнение , мърляви отрепки.
Аз се чудя от къде идват приликите.

Личния ми опит показва че прости и тъпи има и от двете групички. Че има металюги дето трудно си пишат името, и чалгари с вени надупчени като швейцарско сирене. Че и сред двете групички се срещат много готини индивиди.
Че повечето са просто хора, със своите плюсове и минуси и с различни вкусове.

Анти-чалгарите слагат снимки на разголени разпоретини и космати цигани с лъснали шкембета, цитират текстовете за "дупката на геврека" и "дръжката на метлата", намесват изцепките и простотията на попрекалили с пиячката чалгари.
Логото им е " Слушането на чалга те превръща в шибан идиот"
Анти-метълите слагат снимки на Мерилин Менсън и Лорди показвайки грозотата, цитират текстове на крайно екстремни блек и дет банди, наместват изцепките и простотията на прекалили с пиячката рок-фенове.
Логото им е " Слушането на метъл те превръща в шибан идиот"

И едните и другите пропускат да споменат добрите моменти в "противниковата" музика - златните рок балади, посланието им, ненадминатия талант на някой музиканти, красотата на някой вокалистки, или пък същото, но от страна на поп-фолк гилдията.

Създателите и на едните, и на другите материали са крайно, ужасяващо и дори обидно неграмотни ( а имайки се в предвид как АЗ ям запетайките за закуска, ако нарека някого неграмотен, то положението явно е отчайващо ). Създателите и на едните, и на другите материали звучат като да са максимум на 16 - повечето им сподвижници също.
Лошото е, че и възрастни хора се палят.


Аз пък смятам, че не е нужно насила да си създаваме още една причина да се мразим и разделяме. Смятам че мога да слушам моята си музика без да преча на околните, а и мога да изтърпя тяхната. С еднаква сила думкам по вратата на комшията надул музика посреднощ, независимо дали е надул Маца и Гъца или Iron Maiden.
И когато прекаля с алкохола нямам проблем да друсам гюбеци, нито да троша кокали в погото.
Та, мили деца - приемете моят девиз : " Насаждането на омраза без причина, те превръща в шибан идиот"

* материали не съм цитирал, всеки може да си ги открие сам. В Vbox-a примерно си има групи които публикуват клипчета по "анти" темите.

За финал - Да живее стойностната музика ! Независимо точно какъв стил !



Тагове:   ненужни,


Гласувай:
7



1. bassplayer - Много правилна статия
23.11.2009 14:18
И от двата стила музика има добри и слаби изпълнители и музикални идеи. От музикална гледна точка съвсем безпристрастно мога да заявя, че Сашо Роман е ненадминат в своя жанр, преди 10тина години бях охранител в едно заведение с чалга, но нямаше такоа разделение на стиловете, след 12 часа и Фиър
фекчъри се слушаше и чалги, никой не се оплакваше.
цитирай
2. damnation - Всъщност едно от нещата които ме ...
23.11.2009 14:27
Всъщност едно от нещата които ме инспирираха, бе именно интервюто което Сашо Роман даде на Марто Карбовски - добър музикант, страхотен глас, а потъна в забвение.
цитирай
3. malkiatprintz - Деленито си ни е характерна черта – ...
23.11.2009 14:38
Деленито си ни е характерна черта – достатъчно е да вземем футбола – цесекари срещу левскари... интересно кога ли ще го преодолеем.
цитирай
4. punkass - Страшно си прав. . . откога се опи...
23.11.2009 14:41
Страшно си прав... откога се опитвам да го обясня на някои хора, които толкова лесно се пенят от такива неща... Човек не се съди по музиката.. както имам много добри приятели рокаджии така и имам и близки приятели, които слушат чалга. И от двете страни са ми равни, ако хората са точни, ако ще и индийска музика да слушат - не ми пука!

Браво, колега, трябва да се реагира трезво на такива неща ;))
цитирай
5. damnation - Наистина ни е характерна черта. . . ...
23.11.2009 14:43
Наистина ни е характерна черта... то затова е притчата за ханските синове и пръчките, ама кой ли ти слуша
цитирай
6. damnation - А, да се реагира колежке - надали. ...
23.11.2009 14:44
А, да се реагира колежке - надали. Достатъчно е да се забелязва :)
цитирай
7. diso - Категорично те подкрепям
23.11.2009 15:33
Винаги съм отстоявал позицията, че няма добър и лош стил, има добри и лоши музиканти, има свестни и несвестни фенове. Често за това на момента са ми лепвали квалификация, обратна на предпочитаната от тях.
цитирай
8. damnation - Мерси за подкрепата. Глупаво е. Дай ...
23.11.2009 15:35
Мерси за подкрепата.
Глупаво е.
Дай да се мразим, пък ще измислим за какво... :/
цитирай
9. diso - Мисля, че се получи интересна илюстрация тук:
23.11.2009 15:44
http://elinora.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/19/chalga-time.438984
Ако искаш, виж коментарите и линковете.
Хубав ден!
цитирай
10. queerfish - Здравей damnation!
23.11.2009 19:32
Напълно си прав!!! Не мога и аз да я разбера тая ИЗЛИШНА война, която ИЗЛИШНО им хаби невъзвобновяемите нервни клетки :))) Ами като не харесваш определена музика, какъв е проблема просто да не я слушаш! Приятна вечер от мен!
цитирай
11. анонимен - damnation,
23.11.2009 20:23
за трезвомислещите хора подобна война наистина е глупава и безмислена. Няма значение каква е песента, щом те е докоснала някъде. Всеки да си слуша каквото му допада и да не пречи на другите.
Дразни ме само едно нещо - че в повечето заведения с хубава кухня музиката е под всякаква критика и ако искам да ям нещо вкусно и да съм с по-голяма компания, трябва да изтърпя и да надвиквам ориенталските ритми и блеенето на някаква гърла.
В София може и да имате избор, обаче в прованса е трагично.
цитирай
12. damnation - queerfish именно - като не те кефи, ...
23.11.2009 20:35
queerfish именно - като не те кефи, не го слушай :) Приятна вечер и на теб :)
animo абе уж имаме повечко избор ама... на практика няма кой знае колко разлики :)
цитирай
13. smani - И все пак
24.11.2009 12:03
от чалгийките лъха пошлост и тъпота. :D
цитирай
14. damnation - Зависи. Като оставим настрана х...
24.11.2009 12:06
Зависи. Като оставим настрана хитовете за дупките, бананите и баните, някой песни, особено от по-новите биха били поносимо диско, ако разкараме маанетата :)
цитирай
15. анонимен - брат,да ме светнеш за някоя стойностна чалга???
24.11.2009 12:14
bassplayer - Сашо Роман е единичен случай,оня слепия Орхан Мурад и той,ама е свирил в рок банда на младини...
За други не се сещам,подозирам,че са в проценти по-малко от рок музикантите.
Но да - омразата е излишна...живеем в свободна страна...
цитирай
16. damnation - Е има. Вземи бенда на Слави например ...
24.11.2009 12:20
Е има. Вземи бенда на Слави например - повечето са виртуозни музиканти.
цитирай
17. анонимен - със сигурност са такива
24.11.2009 12:28
damnation написа:
Е има. Вземи бенда на Слави например - повечето са виртуозни музиканти.


но Маестрото,Цецо китариста и барабаниста са си метъл фенове също така...
Абе,не искам да споря излишно...все ми се струва,че като се говори за музикални стилове е недопустимо да се споменава "чалга"-та...
Нека лапенцата си се дърлят,в спора се ражда истината.
Аз мога да си пия бирата,независимо какво тряска от колоните :)
цитирай
18. анонимен - повечето си сменят вече стила,
24.11.2009 12:42

но трудно ще ги харесам. :)
damnation написа:
Зависи. Като оставим настрана хитовете за дупките, бананите и баните, някой песни, особено от по-новите биха били поносимо диско, ако разкараме маанетата :)

цитирай
19. damnation - И аз тъй. Но кому е нужно чак да ги х...
24.11.2009 12:43
И аз тъй. Но кому е нужно чак да ги харесваме ? :)
цитирай
20. noncho - Не съм много съгласен...
27.11.2009 09:47
Има голяма разлика - чалгата ти се НАСАЖДА независимо дали искаш или не. Като бях тийнейджър я траех(чалгата), но просто вече не мога. Като бях около 18 си спомням как беше хубав летен ден и с един приятел си вървяхме по главната улица на един малък български град. И от едно заведение се чуваха детски(!) писъчета които припяваха някаква порнография, явно цял клас който завършваше тогава. Просто беше отвратително, а тази чалга-култура ни се насажда непрекъснато - колко е стахотно да си ку...кличка или див селянин.
Съгласен съм за това, че не може да няма тъпи парчета и от двете страни, но разликата има. И циганин-метъл няма и то не защото е въпрос на естническа култура, а защото чалгата е направена смляна и готова, не ти е нужно да разбираш каквото и да е за да се качиш на масата...
цитирай
21. damnation - Така е, популярното е винаги лесно ...
27.11.2009 10:33
Така е, популярното е винаги лесно смилаемо. Забележи, аз не оправдавам съществуването на чалга, а тези която я слушат.
Каквато ни е реалноста, такава ни е и популярната музика.
цитирай
Търсене