Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2009 21:51 - До Солун и обратно, Първа част
Автор: damnation Категория: Туризъм   
Прочетен: 7820 Коментари: 18 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Заминаване. Ден Първи.

Малко, ни в клин, ни в ръкав, реших да се разходя до Солун - гъз път да види, както казва народа. Проверих дали родата там, запозната с капризното ми Аз ме иска на гости, купих си билети и хоп - треперете византийци, идем !

За малко да си изпусна влака - часовника звънна в 5:30, погледнах го, усмихнах му се, спрях го, и пак заспах. По чист късмет, когато си отворих очите, чудейки се какво е смътното притеснение в мен, бе 6:20 сутрина, а влака за Солун тръгва в 7:00. Обличайки се с едната ръка, миейки зъбите си с втората, сресвайки се с третата, успях да събера багажа с останалите крайници и да се метна на такси, за да пристигна навреме на Централна гара.
Седнах в купето и се ухилих подло - знам че пушенето е забранено, но изглежда щях да бъда сам, та щях да наруша няколко пъти забраната, естествено, спазвайки всички мерки за безопасност. Розовите ми мечти бяха разбити от нахлуването в купето на две мазни пловдивски циганки - нито да пуша пред тях можех, нито да си изоставя багажа и да отида да облечка никотиновия глад в тоалетната ( самата мисъл за мазните им ръце ровичкащи из багажа ми, ми докара колики ). До тук добре, казах си, поне ще поспя. Да, ама не. Двете ми спътнички подхванаха шумен диалог, в който се опитваха насилствено да ме вкарат - и в момента в който все пак тръгвах да заспивам, някоя от тях се протягаше, раздрусваше ме и започваше :
"Ама чакай кака да ти разпраам..."

Изтерзан, недоспал и в никотинова абсистенция, успях да пристигна в Солун около 13:00 и след като сестра ми ме посрещна на гарата, се докопах до живителното кафе+цигара. Е, ако трябва да сме честни - бозаво фрапе, тъй щото в Гърция не тачат много-много кафето, заради жегите предполагам. Бях пристигнал !

Реанимиран след като бях задоволил глада си за вредни вещества, реших да започна с обиколките веднага - около 14:00 бях на главния градски площад Аристотеос, ухилен като кретен и с зареден фотоапарат. Като малко дете се радвах - предимно на палмите и чайките, тъй щото на хора и автомобили съм се нагледал.
Като начало, седнах да похална от тъй известното "гирос" ( wanna-be дюнер ) и да го прокарам с гръцка бира - която, въпреки че е доста водниста и слаба, хич не е лоша.
image

Снимах се и пред някой от най-големите хотели ( които са доста луксозни и скъпарски ), огледах архитектурата ( все малки, симпатични бели здания ) и се запътих към дома на сестра ми. Тук е момента да вметна, че всички жилищни блокове са 3-4 етажни, но помещенията са доста по-високи от нашите - предлолагам, е свързано отново с топлината.

image

Открих че, градския транспорт в Солун не е като Софийския ( изненадващо, а? ). Рейсовете са нови, чисти, с климатици и сенници по прозорците, винаги има места, движат се по разписание и са през максимум 12 минути. Билетчето струва 50 евро цента и важи за две пътувания, в рамките на час и половина. Града в момента се бори да се сдобие с метро, но задръствания като софийските и ями като бат Бойковите просто няма.
Кратко и ясно, нали ?

Вечерта, някъде между чашките се оказа, че съм си строшил телефона. Това си бе драматичен момент, тъй щото бях обещал да се обадя на любимата, че да не се притеснява за моя вироглавост. Вкиснах се, и се напих от мъка.




Тагове:   Greece,   солун,   туризъм,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pilcho - Aaaa
08.06.2009 21:56
Баш за задръстванията никак не съм съгласна. Даже през Декември няма откъде да минеш със скутерче :)))) Иначе градчето е много приятно, да. БРАВО - и за разходката, и за това, че нас разходи!
Наздраве!
цитирай
2. damnation - Ами, за една седмица не видях ни едно ...
08.06.2009 21:58
Ами, за една седмица не видях ни едно :) Август ще ходя пак, малко по работа, та току виж...
Много скутери карат тез хора :)
цитирай
3. pilcho - ДА!!!
08.06.2009 22:06
Най-яки са чичковците - с безупречни черни костюми, блестящо чисти нови обувки и куфарче, и... бръмчат със скутерчета :))))))))
цитирай
4. анонимен - хммм ;)
09.06.2009 01:27
страхотно е в Солун за почивка, аз съм тук от 4 месеца обаче
цитирай
5. анонимен - Гот!
09.06.2009 08:04
Понеже живея от доста време в Солун, искам само да уточня някои неща. 1) Билетчето за градски транспорт важи за 4 пътувания в рамките на 70 минути. 2) Особено сутрин и по обяд са винаги са толкова пълни, че можеш да припаднеш в автобуса (рядко отстъпват места на бременни жени). 3)Има страшни задръствания, повярвяй ми! 4)Следващия път отиди на гирос и бира в "Гирадико" в Ано Тумба (автобус 14, спирка Диагора) :))
Иначе в момента има изложба на книгата - разпънати са павилиони до Бялата кула.
цитирай
6. анонимен - Позволявай си по-често такива &...
09.06.2009 09:06
Позволявай си по-често такива "бягства", а през август вземи и любимата... Живейте и се забавлявайте, всеки има нужда от положителни емоции.
Диана
цитирай
7. damnation - Анонимен 4 - предполагам навсякъде ...
09.06.2009 10:05
Анонимен 4 - предполагам навсякъде има разлика между това да си на почивка и това да си за постоянно. Все пак, как е след 4 месеца ? :)
Анонимен 5 - не настоявам, че написаното от мен е общовалидно - това съм видял, това описвам. Минах покрай панаира на книгата, да.
Диана - бих си ги позволявал доста по-често, стига да можех. Все пак, да, Август ще ходя пак и ще взема любимата - в момента е в сесия, та не можа да ме придружи. Благодаря за пожеланията - дай боже, всекиму положителни емоции.
цитирай
8. анонимен - Браво на теб!
09.06.2009 10:22
Сладкодумен/е, не колкото Щастливеца/; с чувство за хумор/е, не колкото Щастливеца/; звучиш ведро. Успех в пожеланото!
цитирай
9. damnation - Анонимен 8 - Не съм сигурен кой е Щ...
09.06.2009 10:42
Анонимен 8 - Не съм сигурен кой е Щастливеца, но явно е наистина забавен и сладкодумен - та се радвам на сравнението :)
цитирай
10. анонимен - neprostimo
09.06.2009 11:04
Patepisa e svej, no kak moje edno inteligentno momche kato tebe da ne znae koi e ''Shtasliveca''? Haide da se varnem v 5 klas togava, koi napisa Bai Ganio , nai-velikata balgarska kniga? ALEKO KONSTANTINOV milo momche, a psevdonima mu e SHTASTLIVECA!
цитирай
11. анонимен - poiasnenie
09.06.2009 11:08
Shtasliveca e psevdonima na Aleko Konstantinov, i tova se uchi oshte v progimnaziata.....
цитирай
12. damnation - За това казах, че не съм сигурен :) - ...
09.06.2009 11:14
За това казах, че не съм сигурен :) - стори ми се малко вероятно някой да ме сравнява с Алеко Константинов, а за други използващи псевдонима, не се сетих :)
цитирай
13. анонимен - Raven
09.06.2009 11:36
Според мен Солун е курник- лоша компилация между Перник и Бургас примерно.
Голям индустриален град- мръсничък,със стари рушащи сгради дори и по централната улица,интензивен трафик,и не особено атрактивни забележителности.
Отиваш,ядеш гирос,снимаш се с бялата кула и паметника на Сандо Македончето и се прибираш- загубено време.

По добре отидете до Кавала,Тасос,Някое плажче по Халкидики- все ще е по приятно изкарването.
цитирай
14. анонимен - ФЕЙЛЮР
09.06.2009 12:21
Това всичко е прекрасно, но не си изпълни задачата с която те изпратихме там... сега и други хора страдат заради твоя провал
цитирай
15. damnation - А, моля, моля - задачата ми е в Атина, ...
09.06.2009 12:23
А, моля, моля - задачата ми е в Атина, има време :)
цитирай
16. анонимен - много свежарски пътепис, еваларката за хубавите емоции
09.06.2009 14:58
...като почнат да сравняват "ама аз тук живея" с "ама за малко бях...", абе хора, всеки си има късмет и шанс и си върви по своята пътека, която е променлива величина...може да попадне на кофти ситуации и те да му се случат, щото си го заслужава или да изживее страхотни моменти, които също си ги е заслужил...
Важното е да си спомняш всичко с готино и оптимистично чувство. По това си личат свежите субекти:))), заради които си заслужава да общуваш!!!
цитирай
17. gamina - влака :)
10.06.2009 13:59
Лъскавия влак на гръцките железници нали? :) Можел си да пушиш спокойно в коридора. Не важат изискванията на нашето си БДЖ. В края на ноември го ползвах на път за концерта на Anathema, изрично питахме кондуктора за пушенето - можеше :).
Инак аз от Солун много не видях, неделя следобед всичко беше затворено, беше и зима вече... Направи ми впечатление, че не спират на пешеходни пътеки и светофарите някак си прескачат жълтия цвят.
цитирай
18. damnation - Гамина, питах ги гадовете, ама не ...
10.06.2009 14:04
Гамина, питах ги гадовете, ама не дадоха :/
цитирай
Търсене