Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2009 21:27 - До Солун и обратно : Част Втора
Автор: damnation Категория: Туризъм   
Прочетен: 3733 Коментари: 6 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Втори Ден...

Комбинацията душ-кафе-бира винаги е била препоръчителна за сутринта след запой. След като успях да се приведа малко от малко в ред, си съставих план график за деня :
- намиране на телефонен сервиз и бързо оправяне на телефона ми
- намиране на интернет и писане на дълъг извинителен e-mail до любимата
- шматкане

За мой късмет, съвсем наблизо намерих магазин на Германос и след като си поговорих с иначе невероятно любезния персонал, диагнозата ми бе дадена - една седмица и 40 евра за ремонт. Надявам се, служителите получават вредни за слушане на люти български псувни...
Интернет също намерих лесно - на около десет метра от магазина за телефони, има компютърен клуб. Работил съм в сумарно три такива тук в България, та гледката която се откри пред мен когато влезнах, ме остави с широко отворена уста.
Просторно, добре проветрено помещение. Бар, предлагащ всичко което може да ти се допие пред машината - от кафенце и вода, до 12 годишни уискита. Пепелници. Големи монитори. Ергономични столове и мишки. Подходяща музика ( т.е - жица ). Ако бях посетил този клуб, преди да речем - пет години, едва ли съществува сила която би могла да ме изкара от там.

Свързах се с приятелката си, взех и телефона, така, да го имам ( да... знам... какво да направя че не помня цифри ? ) и разгледах набързо за интересни новини в родината. Такива нямаше. Ако някой ден тръгна да правя компютърен клуб, той ще изглежда точно така !!!

След това, прибирайки се към домът на сестра ми, минах през супермаркета - едва ли на някой ще му е интересно да чете описания, та - голям, добре зареден, удобен. Ракия няма. Цените на храната не са много по-различни от тези тук.

* Кратки бележки :
Сиренето им е ужасно, както и колбасите. Кашкавала е повече от ужасен. Както и цигарите. За това пък има доста богат избор на храни с маслини.
Хляба им обаче е вкусен на гърците ( то затова са толкова елегантни повечето гъркини, хаха ) , и което все още ме държи леко засрамен и ядосан - киселото им мляко, това, мизерното дето го има навсякъде - в пъти по-добро е от нашето. Срам.

По улиците ми направиха впечатления и хората - по-ведри са от нас, по-усмихнати, няма ги типичните поне за София посърнали и смарангясани физиономии. Пък стандарта им на живот, не е чак толкова над нашия, мамка им византийска...
Сестра ми ме предупреди, за да не набия някой, за една особеност от културата им.
Напълно нормално е, особено ако са близки, мъжете да се прегърнат, да се цункат по бузките или да се потупат, както и да си разменят комплименти. За жалост, това с целувките не важи за жените...

Вечерта се напих. Кротко.

Трети ден :

Харесах си къщичка ! На 20 метра от плажа ! Моля, ако някой може да ми даде едни бързи 120 000 евро като безсрочен и безлихвен заем, да пише на скайп :)

Твърдо решен да бъда добър турист, на третия ден изисках разходка по забележителностите, които в Солун не са чак толкова много.
Заведоха ме в "стария град" - най високата част от града, място на тесни калдаръмени улички и красиви къщи в... да речем елино-възрожденски ? стил.

image

image
image

Снимах и известната църква "Света София" :
image

И за да не се различавам от всеки друг идиот, посетил града, се цъкнах няколко пъти около "Бялата кула" която изобщо не е бяла, да даже и накупих сумати кичове от там :
image

Пообиколих малко магазините за сувенири, не успях да си намеря каубойска шапка с подходящ размер и след това се забутах в приятна малка таверничка, където се заех с бойната задача да тествам гръцки манджи. Калмари, миди, раци и оХтоподи да се разбира, обилно поляти с рецина. Харесаха ми, трябва да призная, особено винцето и гръцкия вариант на салатата "Снежанка" носещ името "дзадзики".

image

Обикаляйки из града, нямаше как да не обърна внимание и на полицаите - в видимо добра физическа форма, спретнати, любезни, но някак си всяващи респект - пълна противоложност на повечето си български колеги. Даже ги видях в действие, занимаващи се с.... група български цигани без документи.
Ние сме на всеки километър ?

Вечерта, не се напих.




Тагове:   Greece,   солун,   туризъм,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zabrava - :)
10.06.2009 13:44
това за вечерата... май поздравления трябва да има!!!
цитирай
2. damnation - Ахаха, че не прекалих с алкохола ли ? ...
10.06.2009 13:46
Ахаха, че не прекалих с алкохола ли ? Не е за поздрашвления - момента в който такива случай станат повод за поздравления, ще е момента в който трябва да почна да се плаша :)
цитирай
3. mmmmmmmmm - Беше ми
10.06.2009 18:37
приятно с теб в Солун!:))
оКтопод,ако позволиш.От 8 - окто,подя-крак.Е,не се пише така и не се произнася точно така,но няма Бг аналог.Хареса ли ти кухнята?!За мен е една от най-вкусните.
Приятна вечер.
цитирай
4. damnation - Благодаря ти - заповядай и на сле...
10.06.2009 18:39
Благодаря ти - заповядай и на следващите ми пътувания :)
Да, кухнята е добра, а Х-то ( което нарочно е главно ) е задявка с един човек :)
цитирай
5. lado - къщичка, а, размечтахме се нещо. . .
11.06.2009 12:32
къщичка, а, размечтахме се нещо...
цитирай
6. damnation - в кръга на шегата, поне в близките ...
11.06.2009 12:36
в кръга на шегата, поне в близките години :)
цитирай
Търсене