Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2009 13:21 - Поредната църковна простотия
Автор: damnation Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7936 Коментари: 31 Гласове:
15

Последна промяна: 22.10.2009 13:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравейте.
Както сигурно сте забелязали, тъй или иначе безполезната Българска църква е в агония. И агонизирайки, ражда глупост след глупост. След като се зарадвахме на настояването им църковният брак да стане задължителен, протестите срещу съжителстването на семейни начала и особено хуманният проблясък че греховноста ни,чиито манифест бе концертът на Мадона, е причината за трагедията с българите в Македония, днес брадатите козли ни сервират ново 20.
Църковен брак ще може да се сключи само в определени дни, около 50 на брой. От календата отпадат всички дни с изключение на Неделя и Понеделник ( с обяснението че иначе се предполага първата брачна нощ да се консумира в навечерието на ден в който трябва да се пости !!!! За справка : в-к 24 часа ), всички дни по време на дългите и протяжни пости, както и тези в навечерието на големи празници.

На последното сватбено тържество на което бях попът опява десет минути, забрави името на булката, прибра 300 лв за тези десет минути и накрая каза " хайде махайте се, че имам и друга сватба ". Готино, нали ?
А сега горките младоженци, които искат да озаконят любовта си и пред Онзи Горе, ще трябва да чакат евентуално наместниците му на земята да намерят време на точно определена дата - както разбрахме, за десет минути и 300 лева.
Понеже това видиш ли, е най-големият проблем и най-важното нещо с което да се съобразява двойката.

Скоро, ще направят дни в които имаме право да се раждаме и да умираме - за да е богоугодно. Или за да си изкарат по-лесно отчета, знае ли човек ?

Добре че така или иначе, не смятам да подлагам нервите си на изпитание чрез църковен брак - така съм имунизиран поне срещу една от простотиите на светия синод.
Ами вие ?

Ваш редовно анатемосван - Damnation




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kapricia - :о)))
22.10.2009 13:25
Не съм попадала на тая информация още, обаче... Много ли ще сгреша, ако предположа, че пак става дума за някой проблясък на пловдивския митрополит Николай? Щото ми звучи точно в негов стил. :о)))
Разбира се, допускам откачалките в тая организация да са много повече, но този някак си ми изплува в съзнанието...
цитирай
2. damnation - Не, това е официално решение на ц...
22.10.2009 13:27
Не, това е официално решение на целият свети синод, във вестника е цитиран Сливенския митрополит еди-кой-си ( Нафърфорий ? )
цитирай
3. nalik - Митрополита не си хаби времето за сватби...
22.10.2009 13:28
...
цитирай
4. damnation - nalik, благодаря че за пореден път ...
22.10.2009 13:29
nalik, благодаря че за пореден път ни казваш очевидното :)
цитирай
5. nalik - не`аш проблем
22.10.2009 13:32
;)
цитирай
6. punkass - Да го духат и църквата, и "б...
22.10.2009 13:48
Да го духат и църквата, и "бога", и всички тея църковни мишки, които развалят кефа на хората!
цитирай
7. damnation - леле, не очаквах такъв език от една ...
22.10.2009 13:49
леле, не очаквах такъв език от една дама о.О
цитирай
8. punkass - Съжалявам, но ги мразя тези изми...
22.10.2009 13:58
Съжалявам, но ги мразя тези измишльотини, които само объркват човека ненужно. Атеист съм.
цитирай
9. djgator - стеф
22.10.2009 13:59
Хората напоследък почти не се женят или го правят в тесен семеен кръг. Тази мода- на грандиозните сватби, скоро ще отшуми- това е балканска традиция.
А църковния брак .. за него нямам мнение. Вярвам в Бога, въпреки ежедневните примери, че ни е позабравил.....
цитирай
10. damnation - И аз вярвам в Бог Веско. Просто не ...
22.10.2009 14:01
И аз вярвам в Бог Веско. Просто не вярвам че доброволно би позволил опушените катакомби които наричаме църкви да са негов дом, а съмнително изглеждащите и навяващи асоциации за нечистоплътност и мръсотия козли в черно - негови говорители :)
цитирай
11. djgator - стеф
22.10.2009 14:14
Знаеш, че доста пътувам из страната, посещавам църквите където и да отида. Напоследък има една добра тенденция, слагат аспирации и свещите не опушват вече стенописите! А за козлите - нямам коментар.
цитирай
12. kass - damnation
22.10.2009 14:26
и аз вярвам в бог, но не мисля че като се изповядваш на свещеници са ти опростени греховете, нито че свещенник ако те венчае, ще ти е по-свят и безгреховен бракът. И вярата и обетите са в сърцето на човека и само с него човек общува с Бога...
цитирай
13. damnation - kass не бих могъл да го кажа по-добре ...
22.10.2009 14:51
kass не бих могъл да го кажа по-добре :)
цитирай
14. анонимен - az li4no sam protiv carkovniq brak. ...
22.10.2009 15:51
az li4no sam protiv carkovniq brak...padam si malko ateist.... za men e vajno edna dvoika da se razbira, da ima svoi istini za jivota, da si gi sledva i da vqrva v tqh..da ima mir i spokoistvie...
цитирай
15. queerfish - Лелеееее значи вече мисията невъзможна :))
22.10.2009 16:55
Ако двама се обичат,
дали пред бога се вричат,
или с думи за вярност изричат,
или в себе си искрено вярват,
че любов завек си даряват!
цитирай
16. damnation - Това би трябвало да е смешна новина, ...
22.10.2009 17:49
Това би трябвало да е смешна новина, не трагична :)
( от друга страна, това че ми е трудно да повярвам че има хора, които са готови да дадат една минимална заплата за 10 минути нечленоразделни песнопения и поръсване с светена война, не значи че няма много такива )
цитирай
17. frina - :)
22.10.2009 18:02
Ooo, никакъв гювеч на тези прошляци и от мен:))
И невенчана ще ме бъде:)))Същото важи за несмаслените лелки от Гражданското, дето бълват клишета от соца по време на сключването на брака...
цитирай
18. damnation - frina, кефиш :D
22.10.2009 18:14
frina, кефиш :D
цитирай
19. анонимен - има ли още двойки,
22.10.2009 20:33
които се консумират чак през първата брачна нощ? Чак не ми се вярва, това понятие отдавна е загубило смисъл.
И друго се чудя - за чий им е да се венчават в църква?
Да се чудят после как да се развеждат? Или за да са заедно и на оня свят, сякаш един живот няма да им стигне да си изтърпяват взаимно това-онова.
цитирай
20. malkiatprintz - Ми прави са я. . . . сега за некви си ...
23.10.2009 06:01
Ми прави са я.... сега за некви си триста лева да висят всеки ден в черквата.... :)
цитирай
21. damnation - малко и то от най-елитните курви ...
23.10.2009 10:07
малко и то от най-елитните курви взимат толкова за час ? :)
цитирай
22. анонимен - аххх
23.10.2009 10:16
брат,не си прав.От свещеник до свещеник - Балкан разлика,както казват старите хора.
Аз също с негодувание се съгласих и на църковен брак (наложи се да си махна пръстените с пентаграм и обърнат кръст де...:)),но съм презадоволен от службата.Отецът,освен че имаше страхотен глас,води сигурно над 40 минути,и когато мислех,че е свършило всичко ,ни дръпна едно импровизирано тържествено слово ПРОСЪЛЗЕН!!!
Не обичам свещеници,обаче блестящите очи на възрастния човек трогнаха дори мен,бившият сатанист!!!
После целунах съвсем искрено ръката му...
А че са идиоти в Софийската митрополия,спор няма.
Не всеки е призван да носи санът на свещеничеството,но наистина има и такива,които го правят с достойнство.за жалост се броят на пръсти...
цитирай
23. damnation - Сигурен съм че има брат. Но болши...
23.10.2009 10:20
Сигурен съм че има брат. Но болшинството не са такива като описания от теб.
цитирай
24. pnp5q - Тоз десетминутник съвсем като
23.10.2009 12:50
ударник го раздава. :) Че те за 10 минути не могат спокойно да обиколят масата три пъти и да им кръстоса короните - с все причитанията имам предвид. :)
Що се отнася до определените дни - от гледна точка на канона си е точно така. Досегашното всепозволение е било долно печалбарство. Но за да не се заядете за канона, искам да ви напомня, че въпросните `подходящи дни за това или онова` съвсем не са изобретение на църквата - такива има във всяка астрология, а за страховете човек да не се роди в Поганите дни и други нашенски фолклорни обичаи пък какво да говорим.
P.S. Всъщност, я си преговорете зимната обредност, таман й идва реда. :D
цитирай
25. damnation - Интересна гледна точка pnp5q - н...
23.10.2009 12:51
Интересна гледна точка pnp5q - надявам се друг да я коментира, аз както казах съм предубеден :)
цитирай
26. pnp5q - P.P.S. Що се отнася до църковните
23.10.2009 12:52
простотии - те според мен не са в съобразяването с календара и сезона. В тоя аспект - надали има тук някой, дето не се интересува поне от прогнозата за времето. Страшното става, когато някои работи се възприемат и прилагат буквално. Вижте това - http://www.dnes.bg/world/2009/10/21/deca-veshtici-sa-podlojeni-na-srednovekavna-inkviziciia-v-afrika.79552
цитирай
27. damnation - ужасно е. но това са гадни престъ...
23.10.2009 13:03
ужасно е.
но това са гадни престъпления
това което правят нашите "свети отци" са чисти простотии
цитирай
28. kapricia - :о)))
23.10.2009 13:29
Ако нашите отци са "свети", значи аз съм Майкъл Джексън (Бог да го прости човекът!). Аз по отношение на родната църква (пък и всяка друга форма на религия) съм настроена доста скептично, да не кажа цинично. Ама да не кърша хатъра на моето момче, навита съм и за църковен брак - от мен да мине.
Навремето не са ме кръстили, та се наложи зорлем на 19 години да се кръщавам. Свещеникът беше перфектен. Наистина. Много готин човек. Обаче!...
Обаче в църквата попаднах на една свадлива бабка, която уж се бараше монахиня от местен манастир, която каза, че няма как да бъда кръстена, ако не донеса подаръци за нея, за отчето, за църквата и сигурно за половината синод още. Е, мина и без подарък. Ей така - щото ме издразни. А на отчето му донесъх даже няколко, ама после. Така че... има хора и хора. Лошото е, че повечето, които срещаш по църквите, са там от доста... греховни... подбуди. Комерсиални един вид. И къде е отишла истинската вяра?...
цитирай
29. panazea - Няма да коментирам решението на светите отци .
26.10.2009 14:44
Според техния канон аз не съм женена.
Само искам да добавя , ЧЕ
В Българската православна църква има много млади и праведни отци . И те ще бъдат Бъдещето. Амен!
цитирай
30. vasilan - А на кой му дреме
10.11.2009 17:44
какво мисли църквата ?
цитирай
31. damnation - Хубав въпрос. Ала искаш или не, няма ...
10.11.2009 17:49
Хубав въпрос. Ала искаш или не, няма кой друг да сключи църковния брак ( а на кой му дреме за него ?)
цитирай
Търсене